Gast Drs. IJzerbout Geplaatst: 26 april 2009 Geplaatst: 26 april 2009 Zit met een probleempje met een nieuwe laptop. Het is een HP G50 met Windows Vista Franstalig Mijn vriendin heeft (om mij een plezier te willen doen) draadloos internet willen installeren op haar laptop. Dat internet gaat via een normale draadloze router en draait ondertussen prima. Ze heeft echter eerst iets fout gedaan maar omdat ik er niet bij was weet ik niet precies wat ze gedaan heeft. Er komt om de haveklap een venster met de melding "Erreur lors de la cnnexion à Connexion haut debit (PPPOE)" Erreur 815 blablabla. Dan kan ik kiezen "Rappeler" (remind), "Fermer", of Diagnostiquer. Om deze melding echter voor altijd weg te krijgen, is er geen keuze..het komt iedere keer weer terug. Maakt niet uit wat je kiest. Als ik in het menu "Connexion" kijk, dan zie ik: "Connexion haut débit" (high speed connection) en MT-WIFI Connecté. (Connected) MT-WIFI is de naam van het WLAN hier in de woning en daar loopt de www verbinding over. Maar de eerste, dus "Connection haut débit Connection PPPOE is niet te annuleren of te deleten. Geen menu voor, ook niet met een rechter muisklik. Misschien dat iemand dit probleem weet op te lossen. Het is erg lastig iedere keer deze melding weg te moeten klikken.
Big fellow Geplaatst: 26 april 2009 Geplaatst: 26 april 2009 Kijk eens in je netwerk verbindingen. Staat daar toevallig een "extra" connectie? Anders Control Panel -> Internet options -> Connections (Mag je lekker zelf naar Frans vertalen ) “Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill
WPW Geplaatst: 26 april 2009 Geplaatst: 26 april 2009 Nog z'n flapdr*l die niet met google om kan gaan... http://www.google.nl/search?hl=nl&q=PPPOE+Error+815&meta=&aq=f&oq= gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
Gast Drs. IJzerbout Geplaatst: 26 april 2009 Geplaatst: 26 april 2009 Voor jouw altijd nog "meneer Flapdrol"... :D Ik had echt wel gegoogeld..maar er kwam wenig bruikbaars uit. Hier kom ik in ieder geval wat verder mee. Ik gebruik nu even 2 laptops..op de nieuwe zit ik net zo´n 75 MB aan Windhoos updates te laden. Het ding is gloednieuw..dus eerst maar eens even alle updates halen.
Gast Drs. IJzerbout Geplaatst: 27 april 2009 Geplaatst: 27 april 2009 Wilde even melden dat ik die melding weggekregen heb. Alles wat er over te googelen was heb ik geprobeerd. Om eerlijk te zijn weet ik zelf niet meer hoe het me gelukt is, maar in het Controle Panel ergens onder Internet en dan High Speed heb iets kunnen deleten wat leek dat het er mee te maken had en sindsdien is de rust weer teruggekeerd. Mijn dank aan Bill Gates..die me weer enkele uren van mijn leven gestolen heeft om dit probleem te klaren. Nadat ik alle updates gedownload had en alles geinstalleerd was, had ik weer een stuk of 10 andere vage (fout) meldingen waar ik weer naar hartelust mee stoeien kon.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen