Con Geplaatst: 26 april 2009 Geplaatst: 26 april 2009 Beste mensen, ik raak radeloos en uitgezocht tot het volgende. Eerst maar even de feiten op een rij. - dit is door mij al eerder ter sprake gebracht, - Ik heb een Siemens modem/router de SX762, - voip-aanbieder is Voipcheap, - de KPN-lijn is PSTN met belbudget, - abo op nummerherkenning en geactiveerd, - provider is Free online, - vorige handset was een Samsung, - huidige handset is een Profoon, - afstand tot de centrale is 6400 meter, - een half jaar geleden nog nummerherkenning met het getal 500 voor het inkomende telefoonnummer (met de Samsung) - nu geen nummerherkenning, slechts "n00" als binnenkomend nummer (met de Profoon) De Samsung was op met betrekking tot de accu's en moest vervangen. Ik heb contact gehad met Profoon, die hebben mij een soort versterker gestuurd maar dat mocht geen soelaas bieden. Siemens weet het al helemaal niet meer en zegt dat het modem teruggestuurd moet worden vanwege een mogelijk defect. (modem van 2 jaar oud dus zal wel zwaar geld gaan kosten) Als ik de Profoon rechtstreeks op de PSTN zet heb ik wél nummerherkenning. Als ik een andere telefoon rechtstreeks op de PSTN zet heb ik óók nummerherkenning. Instellingen intern van het modem (voor zover je dat kunt volgen) gecontroleerd maar niets kunnen vinden. Het enige verschil met de nummerherkenning voorheen is dat ik op een ander aderpaar zat, wellicht is dat een mogelijke oorzaak dat ik nu ineens helemaal geen inkomende nummerherkenning meer heb. Wie doet een suggestie, ben al maanden en maanden aan het speuren op internet maar ik kom er maar niet uit. In spannende afwachting van jullie reacties . . . HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Gast sat-elite Geplaatst: 27 april 2009 Geplaatst: 27 april 2009 Heb je het juiste protocol voor de nummer herkenning ? Etsi fsk voor kabel internet Etsi with dtmf with pr voor adsl nederland in het handset kun je dit soms ook veranderen probeer anders eens een andere telefoon.(siemens bij voorkeur) die n00 kan ook nog duiden op de lengte van het nummer <10 en dat je toestel maar tot 10 kan aangeven. ook kan het zijn dat je 2 verschillende handsets op een basis station hebt.dit werkt vaak ook niet met nummer herkenning ook kunnen er problemen zijn met toestellen gekocht voor de duitse markt.zij gebruiken fsk en in nederland wordt dtmf gebruikt.dit zou je met een spa3100 kunnen wijzigen maar met andere routers of ata's vaak niet.
Con Geplaatst: 27 april 2009 Auteur Geplaatst: 27 april 2009 Origineel bericht van: sat-elite Heb je het juiste protocol voor de nummer herkenning ? Etsi fsk voor kabel internet Etsi with dtmf with pr voor adsl nederland in het handset kun je dit soms ook veranderen probeer anders eens een andere telefoon.(siemens bij voorkeur) die n00 kan ook nog duiden op de lengte van het nummer <10 en dat je toestel maar tot 10 kan aangeven. ook kan het zijn dat je 2 verschillende handsets op een basis station hebt.dit werkt vaak ook niet met nummer herkenning ook kunnen er problemen zijn met toestellen gekocht voor de duitse markt.zij gebruiken fsk en in nederland wordt dtmf gebruikt.dit zou je met een spa3100 kunnen wijzigen maar met andere routers of ata's vaak niet. -Het Siemensmodem heeft het in het verleden gedaan, staat dus ingesteld op DTMF -Indien de handset vóór het modem zit, dus rechtstreeks op de pSTN-lijn werkt de nummerherkenning feilloos -Indien een ander toestel vóór het modem zit idem -De handset schakelt automatisch om, indien nodig, van FSK naar DTMF Wat bedoel je met "Etsi with dtmf with pr voor adsl nederland" en dan uiteraard met name "pr". HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Gast sat-elite Geplaatst: 27 april 2009 Geplaatst: 27 april 2009 telfort maakt hier gebruik van dat het nu niet werkt kan er aan liggen dat je verandert bent van isp iedereen heeft weer zo zijn eigen instellingen.(ka*fers)
Con Geplaatst: 27 april 2009 Auteur Geplaatst: 27 april 2009 Maar dan moet het toch zo zijn dat ik die instellingen kan aanpassen. Ik heb via Putty enkele instellingen al kunnen wijzigen (bv callerID) maar de meeste instellingen snap ik geen hout van zo'n 10.000 . . . met de meest ludieke kreten, ook geen manual kunnen vinden. HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Gast sat-elite Geplaatst: 27 april 2009 Geplaatst: 27 april 2009 Ik ken de router SX762 niet qua instellingen maar volgens mij kan je caller id niet aanpassen in de web interface van siemens voip apparaten ik zou gewoon eens een ander handset proberen.mocht dit wel werken dan weet je dat het niet aan de router ligt maar aan je huidige handset of toestel
Con Geplaatst: 27 april 2009 Auteur Geplaatst: 27 april 2009 Origineel bericht van: sat-elite Ik ken de router SX762 niet qua instellingen maar volgens mij kan je caller id niet aanpassen in de web interface van siemens voip apparaten ik zou gewoon eens een ander handset proberen.mocht dit wel werken dan weet je dat het niet aan de router ligt maar aan je huidige handset of toestel Hier enige instellingen: . . . .Services.VoiceService.1.V_CommonConfig.Hardware.CommonConfig.GainFXS = 2 Services.VoiceService.1.V_CommonConfig.Hardware.CommonConfig.GainFXO = -6 Services.VoiceService.1.V_CommonConfig.Hardware.CommonConfig.CallerIdProtocol = 1 1 = nummerherkenning met 500 als voorloop bij KPN nummer wel bij SIP FOL 2 = geen nummerherkenning bij KPN wel bij SIP FOL Services.VoiceService.1.V_CommonConfig.Hardware.CommonConfig.HookFlashDurationMin = 70 . . . Ik heb helaas geen andere handset maar de tweede telefoon die ik heb uitgeprobeerd (dus niet onderdeel van de handset) deed hetzelfe, geen nummerherkenning achter het modem wel voor het modem, dus direct op de PSTN lijn. HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Gast sat-elite Geplaatst: 28 april 2009 Geplaatst: 28 april 2009 Origineel bericht van: Con Origineel bericht van: sat-elite Ik ken de router SX762 niet qua instellingen maar volgens mij kan je caller id niet aanpassen in de web interface van siemens voip apparaten ik zou gewoon eens een ander handset proberen.mocht dit wel werken dan weet je dat het niet aan de router ligt maar aan je huidige handset of toestel Hier enige instellingen: . . . .Services.VoiceService.1.V_CommonConfig.Hardware.CommonConfig.GainFXS = 2 Services.VoiceService.1.V_CommonConfig.Hardware.CommonConfig.GainFXO = -6 Services.VoiceService.1.V_CommonConfig.Hardware.CommonConfig.CallerIdProtocol = 1 1 = nummerherkenning met 500 als voorloop bij KPN nummer wel bij SIP FOL 2 = geen nummerherkenning bij KPN wel bij SIP FOL Services.VoiceService.1.V_CommonConfig.Hardware.CommonConfig.HookFlashDurationMin = 70 . . . Ik heb helaas geen andere handset maar de tweede telefoon die ik heb uitgeprobeerd (dus niet onderdeel van de handset) deed hetzelfe, geen nummerherkenning achter het modem wel voor het modem, dus direct op de PSTN lijn. HG CC is dat misschien een toestel wat spanning nodig heeft ? dan kan het kloppen omdat op de pstn lijn lage spanning zit die toestellen kan laten werken met nummer herkenning jou router geeft uiteraard geen spanning door en dan heb je ook geen nummer herkenning op de display de instellingen gain zijn voor het volume hookflash timer staat in een spa op .1 min misschien dat je dat eens kunt wijzigen.
Gast sat-elite Geplaatst: 28 april 2009 Geplaatst: 28 april 2009 0: None 1: FSK 2: DTMF dit ben ik ergens anders tegen gekomen als jouw router ook zo werkt dan moet je 2 kiezen (dtmf) alleen hebben sommige dtmf with ring of after enz dan wordt het lastig om het werkend te krijgen als je dit niet kunt aanpassen in de hardware.
Con Geplaatst: 30 april 2009 Auteur Geplaatst: 30 april 2009 Ik ben weer een aantal uurtjes aan het spitten geweest, hier het resultaat. ummerherkenning inkomende telefoon blijft tobben. Als ik de vast lijn als eerste instel in de SX762 dan heb ik nummerherkenning afhankelijk van de instelling "CallerId", hier het staatje; CallerId=1 Vaste nummer herkenning Voipnummer geen herkenning CallerId=2, 3 of 4 Vaste nummer geen herkenning Voipnummer wél herkenning Als ik een Voipaccount instel als eerste dan heb ik nummerherkenning afhankelijk van de instelling "CallerId", hier het staatje; CallerId=1, 2, 3 of 4 Vaste nummer geen herkenning Voipnummer wel herkenning De bedoeling is natuurlijk om met Voip te bellen en nummerherkenning te behouden. HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Gast sat-elite Geplaatst: 30 april 2009 Geplaatst: 30 april 2009 wat moet ik me voorstellen van vaste telefoon instellen ? deze hoef je toch helemaal niet te registreren ? ik neem aan dat de router een pstn poort heeft waar een telefoon op aangesloten zit.iemand belt op de kpn lijn en de telefoon gaat over met nummer herkenning op de andere poort bv line zit dan een ander toestel welke onder voip belt.als je hier een did nummer op hebt dan zou ook hier de nummer herkenning moeten werken bij inkomende oproepen. ik snap nu even niet waarom als je dit wisselt geen caller id hebt bij een van de 2 poorten. kun je ze niet alle 2 op 2 (dtmf)zetten ?
Con Geplaatst: 30 april 2009 Auteur Geplaatst: 30 april 2009 Je kunt zien dat ik een Voipaccount heb aangemaakt. In een tewwede schermpje moet je aangeven wat de voorkeur heeft, het Voipnummer of de vaste lijn. Als ik de vaste lijn als voorkeur geeft heb ik nummerherkenning op mijn vaste lijn en kies ik voor Voip dan heb ik geen nummerherkenning. Je geeft dus altijd een tweede numer op, in dit geval het vaste nummer. HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Gast sat-elite Geplaatst: 30 april 2009 Geplaatst: 30 april 2009 volgens mij stuurt het modem de caller id niet door naar de andere poort.of ergens is caller id gedeactiveerd. jammer dat ik de configuratie instellingen niet ken van dit modem. persoonlijk zou ik het wel inrichten dat voip op 1 staat en vaste lijn op 2.maar zonder inzicht in dit modem kan ik je ook niet verder helpen. nummer herkenning moet wel gewoon werken op voip zowel inkomend als uitgaand. enigste wat ik me afvraag is hoe wil je een inkomend gesprek ontvangen op je voipcheap account ? (sipdialing) uitgesloten dan en kun je inkomende gesprekken inrichten op de vaste lijn en uitgaande op de voip account.
Con Geplaatst: 30 april 2009 Auteur Geplaatst: 30 april 2009 Ik weet niet of je er iets mee wil of kunt maar als bijlage de mogelijke interne instellingen voor de SX762, alleen het Voipgedeelte (1500 instellingen waarbij enkele dubbele er nog zijn uitgehaald) HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Gast sat-elite Geplaatst: 1 mei 2009 Geplaatst: 1 mei 2009 Services.VoiceService.1.V_CommonConfig.Hardware.CommonConfig.TelephonyLineSettingFXS = 1 moet deze niet op 2 staan ? Services.VoiceService.1.V_CommonConfig.Hardware.CommonConfig.TelephonyLineSettingFXO = 1 Services.VoiceService.1.V_CommonConfig.Hardware.EndpointConfig.FXO.1.WaitForIncomingCID = 1 ook niet 2 ? kun je niet de pagina info opslaan en dan inpakken met winrar dan kan ik hem lezen met firefox en heb zo de weblayout.nu is het regel voor regel lezen
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen