Con Geplaatst: 1 mei 2009 Auteur Geplaatst: 1 mei 2009 Als je schermprintjes bedoeld, bij deze (wel met 7-zip). De parameters in de pdf-file zijn rechtstreeks uit het modem gehaald met Putty, zoveel kun je namelijk in de standaard GUI niet instellen en uitlezen. De status is nu hetvolgende. De vaste lijn staat op nummer 1 en de voiplijn op 2. Wanneer ik nu met voip uit wil bellen moet ik *01* voor het te kiezen nummer zetten. Daar wordt je óók niet vrolijk van maar dan heb ik tenminste nummerherkenning op mijn vaste lijn. Dat van . . . FXS . . . en . . . CID . . . zal ik uitproberen. HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Gast sat-elite Geplaatst: 1 mei 2009 Geplaatst: 1 mei 2009 Volgens mij moet je bij toestellen bewerken het nummer of client kiezen waarmee je wilt uitbellen enz bij dialplannen zou ik ook nog eens kijken of daar een keuze is om een voorkeurs client te selecteren voor uitbellen (voip dus )
Con Geplaatst: 1 mei 2009 Auteur Geplaatst: 1 mei 2009 . . . FXS . . . op 2 gezet. . . . CID . . . is alleen 0 en 1 mogelijk, op 1 laten staan. citaat Volgens mij moet je bij toestellen bewerken het nummer of client kiezen waarmee je wilt uitbellen enz Einde citaat Je kunt hier alleen kiezen voor of vaste lijn of voip. In beide gevallen geldt de keuze zowel inkomend als uitgaand. citaat bij dialplannen zou ik ook nog eens kijken of daar een keuze is om een voorkeurs client te selecteren voor uitbellen (voip dus ) Einde citaat Hier zijn geen mogelijkheden helaas. HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Gast sat-elite Geplaatst: 1 mei 2009 Geplaatst: 1 mei 2009 heb een handleiding gevonden op internet van deze router maar de 2 poorten zijn voor analoge toestellen. voor het sip gedeelte heb je sip telefoons nodig of wlan telefoons of een pc met sip software. wat je nu probeert is volgens mij met 1 analoog toestel 2 lijnen op te zetten waarvan 1 vast en 2 voip (correct ? ) ergens anders in de handleiding staat weer dat die dat wel kan. ik vermoed toch dat het aan jouw telefoon toestel ligt en niet aan de router.kun je niet eens een toestel van een bekende even lenen voor het uit te proberen spi of firewall kun je het beste uitzetten als je gebruik maakt van voip op een router
Gast sat-elite Geplaatst: 1 mei 2009 Geplaatst: 1 mei 2009 even verder gekeken in de manual volgens mij kun je vaste lijn op 1 zetten voip kun je configureren op 2. nu moet je ergens in de instellingen voip als uitbellen selecteren. het maakt dus niks uit wat waar staat alleen de selectie is belangrijk welke naar buiten kiest. nummer herkenning moet dan eigenlijk werken vreemde zaak in ieder geval
kees kas Geplaatst: 8 mei 2009 Geplaatst: 8 mei 2009 ik herken het probleem: vond hier een uitleg over de oorzaak: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1247903 had zelf voor de sx762 een copperjet en ook die had het probleem. (Als je de oplossing hebt gevonden dan kan ik het eindelijk ook oplossen.) groet, Kees
Con Geplaatst: 8 mei 2009 Auteur Geplaatst: 8 mei 2009 Deze uitleg had ik inderdaad gelezen, ben al maanden aan het spitten naar het probleem en kom er maar niet uit. Siemens schittert ook door afwezigheid, ik heb ze screenshots gestuurd (konden ze niet lezen (ze ontvangen alleen tekst)) en daarna de nodige teksten maar een antwoord. . . nee, nog steeds niet. Wat ik nu gedaan heb is de vaste lijn de eerste plek geven en voip als tweede, als ik dan callerID op 1 zet heb ik in ieder geval nummerherkenning op de vaste lijn. Ik moet alleen (helaas) met uitbellen (via voip) *01* voor het te bellen nummer toepassen, best lastig. Maar ik sta natuurlijk open voor een betere oplossing. Één keer *01* vergeten kost een hoop dure tikken. HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Gast sat-elite Geplaatst: 9 mei 2009 Geplaatst: 9 mei 2009 misschien niet helemaal de bedoeling maar kijk anders eens naar de siemens s685ip of een spa3102 er tussen hangen hier kun je namelijk veel meer veranderen qua nummer herkenning. Polarity Reversal ook.of misschien het kpn nummer porteren naar een voip aanbieder ?
kees kas Geplaatst: 9 mei 2009 Geplaatst: 9 mei 2009 er moet toch iets te vinden zijn over wildcards en het dialplan (kiesplannen)
Gast sat-elite Geplaatst: 9 mei 2009 Geplaatst: 9 mei 2009 deze router kan dat ook maar ik heb hem zelf niet. con zou dan even in de handleiding moeten kijken naar dialplannen kiesplannen of oproep voorbereiding oid.ergens moet het in te stellen zijn dat voip de voorkeur heeft bij uit bellen.zonder de prefix te kiezen.
Con Geplaatst: 10 mei 2009 Auteur Geplaatst: 10 mei 2009 Hierbij een screenshot en een stukje teks wat verschijnt bij de help. Kiesplannen U kunt kiesplannen gebruiken om te definiëren welke oproepen u doet via het vaste netwerk een welke via een VoIP-provider, en of u gebruik wilt maken van een call-by-call-provider voor oproepen via het vaste netwerk. Netnummer Voer het netnummer voor uw huidige locatie in. Voorkiesnetnummer voor lokale oproepen via VoIP Als u deze functie inschakelt, wordt het netnummer automatisch gekozen wanneer u een lokale oproep doet via een VoIP-provider. Hierdoor hoeft u het netnummer niet in te voeren, zoals voorheen altijd nodig was bij VoIP. Wachten op kiestoon op vaste lijn Schakel het wachten op een kiestoon van de telefoon- centrale voordat uw apparaat het telefoonnummer van uw gesprekspartner voor een oproep via het vaste netwerk, in of uit. Schakel deze functie alleen in als dit nodig voor een goede werking van uw apparaat in het telefoonnet. Voorkiezen Als u alle oproepen naar het vaste netwerk wilt maken via een call-by-call-provider, schakel dan de functie Voorkiezen in. Voorkiesnummer Voer in het veld Voorkiesnummer het nummer van de provider in. Kiesplannen Schakel het gebruik van kiesplannen voor uw oproepen in of uit. Voer het gewenste telefoonnummer in. U kunt ook een beschrijving invoeren om de afzonderlijke items te identificeren. Bij netnummer invullen blijf ik bellen met mijn vaste nummer. Bij voorkiesnummers krijg ik een informatietoon. HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Gast sat-elite Geplaatst: 10 mei 2009 Geplaatst: 10 mei 2009 netnummer netnummer invullen (bv 050) netnummer prefix aan wachten op kiestoon vaste lijn kan uit volgens mij voorkeuze uit bij kiesplannen zou nu alles anders dan 112 via voip lopen mits als je op het pijltje drukt naast vaste lijn ook jou voip account te zien is maar het moet zo werken anders vreet de router maar op
Con Geplaatst: 10 mei 2009 Auteur Geplaatst: 10 mei 2009 Gedaan, bracht geen soelaas dan maar . . . . HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Gast sat-elite Geplaatst: 10 mei 2009 Geplaatst: 10 mei 2009 Netnummer is 034 ! en heb je ergens in de router ook het land ingesteld (Nederland) anders moet je 003134 eens proberen bij jou sip account moet je ook 00 voorzetten dus 003134....... of 034..... maar geen 3134....... dit zijn er maar enkelen die hier gebruik van maken maar betamax zeker niet en heb je ook eens gekeken of er geen update beschikbaar is voor jouw router ? dit helpt in veel gevallen ook wel eens
kees kas Geplaatst: 10 mei 2009 Geplaatst: 10 mei 2009 ook bij mij staat 112 via de vaste lijn ik had gehoopt dat je bij * via voip kon instellen als tweede regel, ik zie op het net wel staan dat de router aan least cost routing mout kunnen doen, kan echter nergens vinden hoe.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen