Ga naar inhoud


Varkensgriep uitgebroken.


kees hekstra

Aanbevolen berichten

Die Tamiflu wordt dan ook niet ingezet ter voorkoming, maar ter bestrijding van een eventuele griep.

Aan een vaccin wordt mogelijk al gewerkt, al duurt dat wat langer voordat de gewenste hoeveelheden beschikbaar zijn.

 

Bron : appie

You can never solve a problem on the level on which it was created
Groeten, Jos
VU+DUO2-2-S2; 1xT/C; OpenATV 5.1; Logitech 700;Maximum E85 HB,A1,A2,A3

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 217
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Dat is niet correct. Het wordt is bedoeld voor preventieve inzet. Het helpt niet ter bestrijding.

 

Citaat:
Tamiflu is in 2003 onder andere ingezet ter voorkoming van besmetting van mensen met het vogelpestvirus tijdens de bestrijding van de vogelpestepidemie. Zo werden de mensen beschermd die worden blootgesteld bij werkzaamheden in de stallen met de besmette dieren. In een enkel geval werd het ingezet voor de behandeling van mensen die een besmetting met het virus hebben opgelopen.

 

Citaat:
Tamiflu (de merknaam van oseltamivir) is een orale neuraminidase-remmer. Neuraminidase is een essentiële enzym op het membraan van het influenzavirus. Het maakt het de gerepliceerde virussen mogelijk de gastheercel te verlaten en zich door het weefsel te bewegen. Door het virale neuraminidase te remmen kunnen nieuwe virussen de geïnfecteerde cellen niet verlaten en wordt de verspreiding van de infectie naar andere cellen onderbroken. Uit onderzoek blijkt dat mensen die het middel slikken binnen 48 uur na de eerste ziekteverschijnselen gemiddeld ongeveer een dag minder ziek zijn, een kleinere kans hebben om wegens complicaties bij de griep in het ziekenhuis te worden opgenomen en minder besmettelijk zijn

 

Bron: DokterOnline

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De wereld gezondheids organisatie begint zich nu te ergeren

over de verschillende berichten uit mexico.

Het dodental blijft op 15

Het aantal griepgevallen blijft op 1600

Het varkensgriepvirus en de normale griep virus zijn alle

twee van het type h1n1.

Ze weten niet hoeveel varkensgriep gevallen in mexico zijn.

 

Voor mij zijn dat ook aanweizigen dat de bedreiging afneemt

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

Gezien er in verscheidene landen rond om ons heen ook al mogelijke besmettingen zijn.

Zal het vandaag of morgen in Nederland en Belgie ook wel raak zijn met de eerste besmetting.

 

 

Groetjes Alv

Visiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluiting
VU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Psychosammie
Dat is niet correct. Het wordt is bedoeld voor preventieve inzet. Het helpt niet ter bestrijding.



Tamiflu is tot nu toe vooral gebruikt in preventie, maar kan wel degelijk gebruikt worden voor bestrijding.
Besmette personen die Tamiflu slikken produceren minder virus (dat vrij komt) en besmetten dan ook minder anderen.
Dus wel degelijk bestrijding. Zodra patienten gemiddeld minder dan 1 persoon besmetten, is een ziekte op zijn retour. Zolang de gemiddelde besmetting boven de 1 ligt breidt de epidemie zich nog uit, maar als het gemiddelde zakt van 5 naar bv. 2 zal de epidemie vertraagd worden (en meer tijd geven voor vaccinontwikkeling waar zoveel meer mensen wat aan hebben).

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Elwin
Ik hoop het ook, op het nieuws zag ik dat de ziekte zeker is ontdekt in Engeland, Spanje en Duitsland. We zitten een beetje ingesloten zo, dus ik ben er bang voor dat het niet lang duurt voordat ook Nederland aan de beurt is... frown

En de patienten zitten ook nog eens afgesloten in het
ziekenhuis.

Wat ik b.v. niet snap een griep patient zit 10 uur in het
vliegtuig met andere pasagiers ,die dus ook het virus kunnen
oppakken en verder geven.

Waarom gaat dan niet het hele vliegtuig in carantaine ?


Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk, en dat is nu wat ik me de hele tijd al afvraag....

 

Waarom blijven er vluchten van en naar Mexico ? Waarom worden niet alle passagiers vanuit Mexico direct in quarantaine geplaatst om te kijken of ze het virus dragen ?

 

Ik weet ook niet wat de incubatie tijd is, maar dat zal snel genoeg blijken.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Wat ik b.v. niet snap een griep patient zit 10 uur in het

vliegtuig met andere pasagiers ,die dus ook het virus kunnen

oppakken en verder geven.

 

Waarom gaat dan niet het hele vliegtuig in carantaine ?

 

Punt. snap ik ook niet helemaal

Maar het zal wel weer te maken hebben met een berekening

 

Kans op verspreiding maal kosten plaatje.

 

 

Groetjes Alv

Visiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluiting
VU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Psychosammie
Dat is niet correct. Het wordt is bedoeld voor preventieve inzet. Het helpt niet ter bestrijding.

Citaat:
Tamiflu is in 2003 onder andere ingezet ter voorkoming van besmetting van mensen met het vogelpestvirus tijdens de bestrijding van de vogelpestepidemie. Zo werden de mensen beschermd die worden blootgesteld bij werkzaamheden in de stallen met de besmette dieren. In een enkel geval werd het ingezet voor de behandeling van mensen die een besmetting met het virus hebben opgelopen.


Citaat:
Tamiflu (de merknaam van oseltamivir) is een orale neuraminidase-remmer. Neuraminidase is een essentiële enzym op het membraan van het influenzavirus. Het maakt het de gerepliceerde virussen mogelijk de gastheercel te verlaten en zich door het weefsel te bewegen. Door het virale neuraminidase te remmen kunnen nieuwe virussen de geïnfecteerde cellen niet verlaten en wordt de verspreiding van de infectie naar andere cellen onderbroken. Uit onderzoek blijkt dat mensen die het middel slikken binnen 48 uur na de eerste ziekteverschijnselen gemiddeld ongeveer een dag minder ziek zijn, een kleinere kans hebben om wegens complicaties bij de griep in het ziekenhuis te worden opgenomen en minder besmettelijk zijn


Bron: DokterOnline


Tegenstrijdigheid alom : (bron apotheek.nl)

Vogelgriep


Vogelgriep wordt ook wel vogelpest of aviaire influenza genoemd. Het wordt veroorzaakt door een influenza-A-virus. De jaarlijkse griep die in de wintermaanden in Nederland voorkomt, wordt ook veroorzaakt door een influenza-A-virus, maar dan van een ander subtype.

Het vogelgriepvirus is niet erg besmettelijk. Het kan alleen op de mens overgedragen worden na intensief contact met besmet pluimvee, en dan met name via de besmette ontlasting. Het risico bestaat dat het vogelgriepvirus op een gegeven moment verandert en zich gemakkelijker van mens op mens kan verspreiden.

Het heeft geen nut oseltamivir preventief te gebruiken. Alleen bij besmetting met het vogelgriepvirus kan het zin hebben een behandeling met oseltamivir te starten. Het heeft geen zin om oseltamivir uit voorzorg in huis te nemen.
De voorraad die de Nederlandse overheid heeft aangeschaft, wordt gebruikt om het ontstaan van een nieuw griepvirus in de kiem te smoren en om - in het geval van een wereldwijde griepepidemie - zieken te behandelen.

De voorraad van de overheid is voldoende en er is een plan deze te verspreiden wanneer dit nodig is. Bij onnodig gebruik bestaat de kans dat het middel minder goed zal werken of dat het virus zelf resistent (ongevoelig) wordt voor oseltamivir.



Klik voor meer informatie over medicijnen bij vogelgriep.

<klik>

You can never solve a problem on the level on which it was created
Groeten, Jos
VU+DUO2-2-S2; 1xT/C; OpenATV 5.1; Logitech 700;Maximum E85 HB,A1,A2,A3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Alventali
Citaat:
Wat ik b.v. niet snap een griep patient zit 10 uur in het
vliegtuig met andere pasagiers ,die dus ook het virus kunnen
oppakken en verder geven.

Waarom gaat dan niet het hele vliegtuig in carantaine ?


Punt. snap ik ook niet helemaal
Maar het zal wel weer te maken hebben met een berekening

Kans op verspreiding maal kosten plaatje.



Nee, heeft met mensen te maken en vrijheid.
Ik kan je op een briefje geven dat als het bij een dier gaat wel degelijk alle contacten in quarantaine (op z'n minst) gaan.
Men vindt nu eenmaal dat de vrijheid van het individu gaat boven het algemeen belang.
Het klinkt hard, maar AIDS zou bij een diersoort binnen enkele jaren de wereld uit zijn. Maar dieren bellen dan ook geen advocaat.

Bijkomend probleem is dat je wel alle mensen uit het vliegtuig in quarantaine kunt doen, maar alle contacten voor het instappen dan? Alle mensen op het vliegveld kunnen besmet zijn.

Bij landbouwdieren is het ook eenvoudiger omdat die veel minder contacten hebben die bovendien nog geregistreerd worden ook.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

@Boaz

 

OKee

 

Goede uitleg.

 

Blijf toch nog een beetje in twee strijd zitten.

Want meestal spelen er vaak ook econoische belangen mee.

Maar goed das mijn mening.

Groetjes Alv

Visiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluiting
VU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...