Ga naar inhoud


Varkensgriep uitgebroken.


kees hekstra

Aanbevolen berichten


  • Reacties 217
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Tot en met 1949 werd alles nog met een ouderwetse degelijkheid gebouwd, nu is dat heel anders.

Kijk maar naar Weesperkarspel een flinke wijk met huizen van de jaren 60 en 70 zijn al gesloopt. cool

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pukje
zou de oorzaak van dit feit liggen erin dat voor
50 of 60 jaar al zo een griep virus heerste ?



Klopt (has been circulating = heeft gecirculeerd in Satvet's citaat), of beter gezegd, tot 50 jaar geleden circuleerde er ook en humaan H1N1 virus dat sindsdien is verdwenen. Teveel mensen met antistoffen, het virus vermenigvuldigd zich te weinig om voldoende mensen te besmetten en verdwijnt. Vandaar ook de "noodzaak" voor virussen zich continu te muteren (wijzigen) of "over te stappen" op een andere soort gastheer.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rond 1918 zijn miljoenen mensen aan de Spaanse griep overleden.

In 1957 hadden we de Aziatische griep en in 1968 de Hongkong griep.

De laatste 2 pandemieën kan ik mij nog wel herinneren

Die zullen dan ook de genoemde bescherming geven.

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: leo1949
Rond 1918 zijn miljoenen mensen aan de Spaanse griep overleden.
In 1957 hadden we de Aziatische griep en in 1968 de Hongkong griep.
De laatste 2 pandemieën kan ik mij nog wel herinneren
Die zullen dan ook de genoemde bescherming geven.


Nee, totaal niet, dat waren (uit het hoofd) een H2N2 en een H3N2 variant, dus totaal andere typen dan nu.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pukje
Je kan dus nu al bijna zeggen dat het een harmloos virus
is die het niet overleefd en niet muteert omdat het
voor 50 of 60 jaar ook niet gebeurd is



't Is mij een compleet raadsel hoe je tot deze onzinnige conclusie kan komen.
Virussen muteren altijd en ook 50 - 60 jaar geleden is dat gebeurd.
Lees eerst maar eens e.e.a. op Wikipedia over influenza.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vertel wel eens vaker onzin om tot antwoorden te komen.

 

Mijn gedachtegang is voor 50 a 60 jaar was er al die

h1n1 A virus die geheel verdwenen is .

 

Niemand weet welke griep epedemie het was ,dus moet wel

harmloos geweest zijn.

 

andere vormen van die h1n1 A zijn later niet gekomen dus

geen mutaties.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pukje
Ik vertel wel eens vaker onzin om tot antwoorden te komen.

Mijn gedachtegang is voor 50 a 60 jaar was er al die
h1n1 A virus die geheel verdwenen is .


Verdwenen is strikt genomen niet juist, het virus is gemuteerd tot een ander type

Origineel bericht van: pukje

Niemand weet welke griep epedemie het was ,dus moet wel
harmloos geweest zijn.


Het is exact bekent welk virus het was en het heeft flink huisgehouden.
Vergeet niet dat de Spaanse griep in 1918 mede zo huis kon houden omdat de bevolking net de WO1 achter de rug had en flink verzwakt was plus dat bij de volgende griepgolf de medische kennis weer vooruitgegaan was.

Citaat:

andere vormen van die h1n1 A zijn later niet gekomen dus
geen mutaties.


Wel dus, alleen niet onder de mensen.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pukje
Weer iets nieuws:

Een canadeese boer die in mexico op vakantie was en de
griep opgelopen heeft ,heeft zijn varkens thuis ook het de griep
aangestoken.

dus aansteking varken -> mens -> varken werkt ook.



Klopt, maar de varkens verspreiden het virus kennelijk niet, hier wat meer info:


Man besmet varkens met Mexicaanse griep

03 mei 2009 08:33

De Mexicaanse griep is aangetroffen bij varkens in de provincie Alberta, meldt de Canadian Food Inspection Agency.

De dieren zijn volgens het hoofd van de voedselinspectie, Brian Evans, mogelijk besmet door een medewerker van de boerderij, die vorige maand in Mexico was. Het zou de eerste keer zijn dat de ziekte van mens op dier wordt overgedragen.

De dieren zijn in quarantaine geplaatst. Volgens de Canadese voedselinspectie bestaat er geen gevaar voor de voedselveiligheid.

De medewerker van het bedrijf is inmiddels hersteld en ook de dieren zijn aan de beterende hand. Geen enkel varken uit de groep is aan de gevolgen van de ziekte bezweken. De griep zou zich niet hebben verspreid via de boerderij in de provincie Alberta. Negentig procent van de varkens op de boerderij is niet besmet geraakt.

In Canada zijn zaterdag ongeveer dertig nieuwe gevallen van de Mexicaanse griep vastgesteld. Daarmee komt het aantal besmettingen in het land rond de 85.

Canada heeft wereldwijd het op twee na hoogste aantal besmettingen met de Mexicaanse griep. Alleen in het land waar het virus uitbrak, Mexico, en in buurland de Verenigde Staten is de ziekte vaker vastgesteld.

Bron: Agrarisch Dagblad auteur: Jan Vullings

Overigens, de bron van het virus lijkt ook gevonden:
Swine Flu Is Related To Virus Born On U.S. Hog Factories In 1998
by Michael Greger, M.D.


Factory farming and long-distance live animal transport apparently led to the emergence of the ancestors of the current swine flu threat.

A preliminary analysis of the H1N1 swine flu virus isolated from human cases in California and Texas reveals that six of the eight viral gene segments arose from North American swine flu strains circulating since 1998, when a new strain was first identified on a factory farm in North Carolina.

Bron.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast hummiesat

Eehmm.... Varkensgriep is een incorrecte naam. Het zou Mexicaanse griep moeten zijn.

Zo wordt deze ook in de pers genoemd bij de weg.

Uit een post van iemand op een ander forum (kan deze zo snel niet meer vinden) vinden Joden en Moslims deze naam beledigend.

 

Vraag me ook niet waarom, maar het schijnt zo te zijn.

Ja, ik weet van hun affectie tegen varkens maar frappant is dan wel dat ik nooit Indiers heb horen klagen over de naam Gekke Koeienziekte... Toch een mentaliteitsprobleem denk ik.

 

Maar Mexicaanse griep dus... wink

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Israëlische onderminister van volksgezondheid sprak daarom ook over "mensengriep" laugh

 

Overigens, niet te vroeg juichen, stel dat de Mexicaanse griep iemand besmet die ook de vogelpestgriep heeft, grote kans dat er dan een virus uitkomt dat EN makkelijk verspreidt EN veel pathogener (ziekmakend) is.

Daarnaast, een virus kan altijd agressiever worden. Bij de laatste vogelpest was het in het begin ook een laag pathogeen virus met nauwelijks symptomen bij de kippen, totdat het ineens omsloeg naar hoog pathogeen.

Probleem hierbij is dat als er een wat agressiever virus ontstaat, de patient meestal ook veel meer virus produceert en dus veel meer mensen besmet dan iemand met de milde griep. Ook bij virussen geldt survival of the fittest.

Uiteraard, als het virus te agressief is en de gastheer snel dood, is dit weer nadelig voor het virus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...