Ga naar inhoud


routeplanner en/of tomtom betrouwbaar


Tonskidutch

Aanbevolen berichten

Ik heb vele malen naar Denemarken (Veije, Odense en Kopenhagen) gereden.

Als je 's-avonds en 'snachts rijdt heb je geen last van stremmingen.

Als je dan toch overdag gaat rijden, zorg dan dat je niet tijdens de spitsuren langs Hamburg moet. De snelweg richting Hamburg is vrij druk en er staan gegarandeerd files voor de Elbetunnel(Hamburg)

Voorbij Hamburg richting Flensburg kan het gas op de plank en hoef je alleen naar rechts voor een Porche Cayenne of VW Toureq die met 250 langs komen brullen. ;-)

 

In Denemarken is de max.snelheid 110 en 130 op de autosnelweg.

 

In de weekenden kan het bij Flensburg drukker zijn ivm weekend/vakantieverkeer (Duitsers) en shoppende Denen die hun inkopen doen in Duitsland ivm het prijsvoordeel.

 

In Nederland zou ik vanuit A'dam of de Afsluitdijk nemen of de A6 en via Heerenveen/Groningen/Meppen het land verlaten.

 

NAVIGATIE:

Ik bezit een Pioneer ANH-P9R pijltjes-NAvigatie met TMC.

In Duitsland is de TMC behoorlijk actueel en handig.

Tevens wordt adhv vertragingen/snelheid etc de aankomsttijd constant herberekend.

 

Als je deze route een paar maal hebt gereden valt het allemaal wel mee hoor.

Ik heb nooit een hekel gehad aan deze route.

 

We wachten je ervaringen af.

CU

Lambik

 

VU+ DUO2, Triax88, 13E,19E,23E,28E

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 47
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: caddydriver

Groningen /Nieuweschans/Bunde /Leer /Oldenburg /Bremen /Hamburg/Flensburg
dit is een goede en snelle route naar Denemarken.


Helemaal correct !!
Als je deze route een paar keer hebt gereden, dan heb je geen tomtom of kaart meer nodig. Ik rij zo nu en dan die kant op. Vorig jaar ben ik zatermiddags zo rond 17:00 vertrokken uit Heerenveen. Je hebt dan helemaal geen files.

Vermijd Hamburg tijdens de spits. Ook slecht weer kan erg vertragend werken. Normaal heb ik zo'n 6 en half uur reistijd, maar vorig tijdens het paasweekend was dat dus 12 uur.

Met vriendelijke groet, paardengek
Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou mijn navigator nooit meer kwijt willen. Ik ben heel erg tevreden over Garmin. Voordat ik deze, nu al weer 3 jaar geleden, kocht, heb ik ook Tomtom bekeken, maar de kaarten van TT waren in ieder geval toen, veel minder gedetailleerd dan die van Garmin. Ook de mogelijkheden van Garmin vond ik beter. Als ik nu een nieuwe zou moeten kopen omdat hij het niet meer doet zou ik weer een Garmin nemen. De snelheid van het herberekenen van een route als je toch om een of andere reden de route niet gevolgd hebt, is heel erg belangrijk, en Garmin doet dit ultra snel.

 

Mijn ervaring is wel dat het handig kan zijn om bij een lange reis de route even eerst via de computer te bekijken, en eventueel via-punten in te lassen als je om een of andere reden toch anders wil rijden.

Een voorbeeld hiervan is dat als ik naar Zweden rij, mijn Garmin me altijd via de Storebælt wil laten rijden, terwijl ik er de voorkeur voor heb om via Puttgarden-Rödby te gaan...

Maar dat soort dingen gaat heel erg makkelijk.

Ik vertrouw altijd op "ingrid" en ze heeft mijn vertrouwen nooit beschaamd. (ingrid is de zweedse stem van Garmin wink )

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik een TomTom met TMC in m'n ene wagen en in de Passat de ingebouwde mediaplayer met navigatie (ook TMC).

Ook al ken je de route/weg, met een navigatie systeem rijdt het wel een stuk relaxter.

Vooral op lange afstanden zou ik zeker niet meer zonder willen.

Je moet natuurlijk wel je verstand blijven gebruiken en met TMC geldt dat nog eens extra.

3 x DM8000 2TB | 17/8 Multiswitch | PCH A110 & C200 | Synology NAS DS1511+ | iPad 1

Dreambox image: PLI of zo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb onlangs (ondanks mijn fabrieksingebouwde navigatie) een Garmin Nüvi 255T gekocht. 3,5 inch model met TMC. Ik betaalde daar 129 euro voor, ze zijn nu al weer wat goedkoper (Google maar eens). Je kunt daarop bovendien via internet de laatste kaartupdate op zetten (in dit geval dateert de laatste update van 10 april). In Duitsland merkte ik dat de TMC van deze Garmin zeker zo goed werkt als mijn ingebouwde systeem.

 

Sterk punt van Garmin: voor eenmalig 119 euro heb je lifetime update's, in dit geval is lifetime zolang als je je apparaat heel houdt, en Garmin de systemen ondersteunt. De update's komen iedere 3 maanden uit.

 

Als de Elbetunnel echt vast zit dan kun je ook via de E22, en dan de 21 richting Kiel, en dan via de 206 of de 205 terug naar de E45 (als je naar het noorden rijdt) om Hamburg heen, het is wat verder en duurt wat langer, maar we hebben het een paar keer gedaan en het beviel ons beter dan een lange tijd stilstaan in de file.

 

T B

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yep. En als je dan toch zo'n ding koopt. Staar je dan niet blind op gedetailleerde kaarten. Da's allemaal bullshit. Je bent aan het autorijden en niet aan het TV kijken.

 

Belangrijk is dat de kaart up-to-date is en voldoende straten bevat. Zo heb je van domdom een kaart met hoofroutes europa. Dat betekent van kaart wisselen als je even van de hoofdweg af wil. Die moet je dan wel bij je hebben.

 

Domdom is wel handig omdat je kaarten kan downloaden (en nee dat mag niet). Dan zie je gelijk dat ze niet van elk werelddeel behoorlijke kaarten hebben. In Canada heb ik honderden kilometers op, volgens domdom, niet bestaande wegen gereden. Of constant 300 meter naast de weg. Maar in de steden ging het dan weer wel goed.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ook al ben je bekend met je route, zou ik toch niet zonder mijn Garmin op stap willen.

Vooral als je s'nachts onderweg bent, kan het gebeuren, dat er een snelweg afgesloten wordt wegens onderhoud, en dat je plotseling van de weg wordt gestuurd.

Wat ook heel erg handig is, dat er een database inzit met bijvoorbeeld benzine stations. Via de ingebouwde blue tooth en de telefoon nummers van de benzine stations, is dan s'nachts snel te controleren, of ze open zijn.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: paardengek
Origineel bericht van: caddydriver

Groningen /Nieuweschans/Bunde /Leer /Oldenburg /Bremen /Hamburg/Flensburg
dit is een goede en snelle route naar Denemarken.


Helemaal correct !!
Als je deze route een paar keer hebt gereden, dan heb je geen tomtom of kaart meer nodig. Ik rij zo nu en dan die kant op. Vorig jaar ben ik zatermiddags zo rond 17:00 vertrokken uit Heerenveen. Je hebt dan helemaal geen files.

Vermijd Hamburg tijdens de spits. Ook slecht weer kan erg vertragend werken. Normaal heb ik zo'n 6 en half uur reistijd, maar vorig tijdens het paasweekend was dat dus 12 uur.

Met vriendelijke groet, paardengek


Al zou ik persoonlijk de route richting meppen en dan A31 omhoog toch maar in gedachten houden ivm werkzaamheden bij Groningen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Is het een leuke klus?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja beslist wel

ga der een stel jonge vikingers vertellen hoe je een gebouw materialiseert en uitwerkt volgens ons ontwerp.

of ik er in het genot kan komen van satelliet en internet is onbekend.

 

ik zal in ieder geval alle tips en informatie omtrent de reis meenemen.

 

chiao

Shewolve

Intergalactic Lovers

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

HA wink

 

neen dank je

1 uur naar schiphol via NS

1/2 uur inchecken en bagage slepen

1 uur vliegen

1/2 uur uitchecken

1uur kopenhagen vlieghaven naar Kopenhagen station

1 uur naar Station Odense

1 uur met trein-Bus naar Arhus...

lopend naar de locatie met bagage

neen dank je

 

overigens kan ik wellicht met de kilometervergoeding elk weekend retour in plaats van twee wekelijks met het vliegtuig

 

als het te gek wordt moet 't sowieso nog eens geevalueerd worden.

 

chiao

 

Shewolve

Intergalactic Lovers

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...