Ga naar inhoud


routeplanner en/of tomtom betrouwbaar


Tonskidutch

Aanbevolen berichten

Beam me up scotty wink

 

Het voordeel van mijn tomtom vind ik:

 

Geen stress onderweg, je weet hoeveel tijd je nog te gaan hebt en waar je eraf moet. Ook de eindbestemming vindt je moeiteloos. De HD-Traffic module is in Nederland een uitkomst en behoedt me voor menige onnodige file.

TMC heb ik ook gebruikt maar deze meldt altijd te laat, of je rijdt om voor een file die er al niet meer is of je staat er al midden in en dan komt de melding sick

Kost niks, maar voegt ook niks toe.

 

Amsterdam A1? Vermijden! Zo af en toe vertrek ik wel eens bewust een uur later immers als je een uur in de file staat of je ligt een uur langer in bed maakt in aankomsttijd geen verschil wink

 

Ik hoop voor je dat je net als ik de reistijd ook kunt schrijven smile

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 47
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Origineel bericht van: Jan Ambers
ze ondersteunen het model niet meer, dan moet je toch weer een nieuwe kopen om aktueel te zijn?


Bij tomtom heb ik dat tot nu toe nog niet mee mogen maken.

Ook het eerste model tomtom go van weleer kan nog steeds opgewaardeerd worden met nieuwe navcore en kaarten.
Voor de tomtom is ook een grote gebruikerscommunity te vinden vergelijkbaar met dreamboxcommunity.

TomTom weet je pas echt te waarderen als je voorheen het stratenboek op de achterbank had liggen.
Voor de incidentele vakantiereisjes of bezoekjes aan tante truus in OldeBerkoop is het pure overbodige luxe!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie
Origineel bericht van: Jan Ambers
Even een vraagje: als je van Brussel naar Bilbao moet, en je wil geen betalende autowegen, kan je dat met een tomjom of andere?
Een je U d'r op vertrouwt en ze ondersteunen het model niet meer, dan moet je toch weer een nieuwe kopen om aktueel te zijn?

TomTom geeft aan dat er tolwegen op je route zijn en vraagt of je die wilt vermijden. Je kan ook standaard instellen dat deze altijd gemeden moeten worden.

Ik zou niet meer zonder willen, je wordt er echter wel een luie rijder van en het verbetert je topografische kennis ook niet
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie
Origineel bericht van: theparasol
Voor de incidentele vakantiereisjes of bezoekjes aan tante truus in OldeBerkoop is het pure overbodige luxe!


Tenzij je bij Oosterstreek verkeerd rijdt! Ik denk dat Oldeberkoop in het Shell stratenboek niet te vinden was (weet het niet zeker!) maar in de TomTom komt Oldeberkoop zeker wel voor. Wel zo aardig voor tante Truus anders zit die ook maar achter de geraniums te wachten op haar visite.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het werkt zeker stressverlagend, ook bij incidentele vakantiereisjes.

Ik heb dan zelf een Garmin nuvi350, waar ook nog eens een handige mp3 speler e.d. in zit.

Je moet die tante niet als een blind paard volgen, want dan kun je weleens met een nat pak aankomen.

De kaartenmakers zijn ook maar mensen.

Als je onverhoopt toch de afslag voorbij rijdt, die de dame aangeeft, begint ze binnen enkele seconden met een nieuw voorstel.

Dat voorkomt echtelijke ruzies, heerlijk zo'n navigator!

You can never solve a problem on the level on which it was created
Groeten, Jos
VU+DUO2-2-S2; 1xT/C; OpenATV 5.1; Logitech 700;Maximum E85 HB,A1,A2,A3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ik met TomTom nog nooit gehad: een plotselinge waterweg.

 

Heb nu de allerlaatste kaart erop en hij stelt me bij wesepe (dorp bij Zwolle) al voor om de in afronding zijnde rondweg op te rijden. Leuk maar de wegenbouwers weten dat denk ik niet te waarderen als ik tussen de asfaltwagens heen slalom wink

 

Wat wel vaker voorkomt is van die gemeentes die wegen richting woonwijken ineens afsluiten met fietspaaltjes, rioolpijpen of gesloten verklaringen. Ook omleidingen worden nog te vaak niet of veel te laat aangegeven. Waarschijnlijk is de insteek: de buurt die de sluipwegen kent weet ook dat de weg opgebroken is.

 

Maar goed, ik weet nog hoe het voorheen was. Zeker als je wisselende klanten/adressen hebt en geen vast rayon is elk modern navigatiesysteem een uitkomst.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Navigatiesysteem stuurt taxi het water in

Uitgegeven: 24 november 2008 16:57

Laatst gewijzigd: 24 november 2008 16:58 Bron : www.nu.nl

 

DORDRECHT - Een taxichauffeur luisterde in de nacht van zondag op maandag wel erg trouw naar zijn navigatiesysteem. De man reed in Moordrecht op elektronische aanwijzingen zo het water in.

 

Dat gebeurde bij de aanlegplaats van de pont richting Gouderak, liet de politie maandag weten.

 

De chauffeur dacht dat hij door een grote plas water reed, aangezien het regende. Zijn auto begon echter te zinken. De bestuurder en zijn klant bleven ongedeerd en konden zwemmend de taxi verlaten. :D

 

 

You can never solve a problem on the level on which it was created
Groeten, Jos
VU+DUO2-2-S2; 1xT/C; OpenATV 5.1; Logitech 700;Maximum E85 HB,A1,A2,A3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast dishman_ex5020

Ik werk met het TomTom-programma versie 7 op een PDA.

 

Wat me al in het verleden een keer opviel (ik meende versie 5): 'Emmeloord' heet ineens 'noordoostpolder' en in de huidige kaart heet 'Britsum' nu eens 'Leeuwarderadeel'. Ik vraag me daardoor wel eens af hoe ze aan de kaartinfo zijn gekomen.

 

Het handmatig uitstippelen van een route (= reisplan) vind ik een ellende: zodra je maar een beetje gaat uitzoomen om een volgend punt te kiezen, raak je op het platteland gelijk een heleboel kaartdetails kwijt. Ik begrijp best wel, dat je met minder details sneller kunt scrollen, maar ze zijn daarmee te ver doorgeschoten. Een eenmaal gekozen route wordt over het algemeen redelijk goed berekend, ook reistijd en afstand.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Qua gebruiksvriendelijkhied is tomtom een van de beste navigatiesystemen die er bestaan.

 

De laatste jaren gebruik ik navman en dit tot mijn grote tevredenheid. Enige nadeel van navman is dat de mobiele flits plaatsen niet worden aangegeven. Enkel de vaste flits plaatsen zitten er in. Maar als je niet de snel rijdt heb je daar uiteraard geen problemen mee :D

Voor de rest is navman zeker zo goed als tomtom.

 

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
DORDRECHT - Een taxichauffeur luisterde in de nacht van zondag op maandag wel erg trouw naar zijn navigatiesysteem. De man reed in Moordrecht op elektronische aanwijzingen zo het water in.

Dat gebeurde bij de aanlegplaats van de pont richting Gouderak, liet de politie maandag weten.


Mooie domme taxichauffeur, je moet toch ook kijken waar je rijdt en niet blindelings vertrouwen op zo'n navigatiesysteem.

Zelf reed ik een keer in Polen en mijn navigatiesysteem zei dat ik rechtsaf moest, maar ik kon zien dat ik een boerenerf op zou rijden, dus maar niet gedaan.

Het navigatiesysteem hersteld zich dan wel weer vanzelf en neemt de volgende afslag.

En de hartelijke groeten van Poetsdoekje...

 

COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: JosFop4Sat
Navigatiesysteem stuurt taxi het water in
Uitgegeven: 24 november 2008 16:57
Laatst gewijzigd: 24 november 2008 16:58 Bron : www.nu.nl

DORDRECHT - Een taxichauffeur luisterde in de nacht van zondag op maandag wel erg trouw naar zijn navigatiesysteem. De man reed in Moordrecht op elektronische aanwijzingen zo het water in.

Dat gebeurde bij de aanlegplaats van de pont richting Gouderak, liet de politie maandag weten.

De chauffeur dacht dat hij door een grote plas water reed, aangezien het regende. Zijn auto begon echter te zinken. De bestuurder en zijn klant bleven ongedeerd en konden zwemmend de taxi verlaten. :D



Tsja......voor dit soort mensen is er dan ook de DOMDOM uitgebracht hé. smirk

HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)

Wesepe ligt tussen Deventer en Raalte, je vast zult Wezep bij Zwolle bedoelen, dat is in mijn diensttijd nog eens mijn woonplaats geweest wink


Nee ik bedoel hetzelfde als jij alleen verwacht ik dat Zwolle voor de meesten bekender klinkt dan Raalte en Deventer wink

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jan Ambers
Nadeel van die nav app vind ik dat je het "overzicht verliest" van waar heen je rijdt...


Precies, je wordt er ontzettend lui van smile

En wat voor navi het beste is voor een persoon is erg persoonlijk.

Ik heb zelf een TomTom en een Medion en ze hebben allebij verschillende voor- en nadelen. Waarbij ik de voorkeur aan de Medion geef voor de kwaliteit van de berekende routes en de snelheid van het berekenen van de routes.

Plus als knutselaar zijn de Medion systemen handig omdat je
zelf de skin en de layout enigzins aan kan passen.

TomTom is overzichtelijker, zeker voor een leek op dit gebied.
De kwaliteit van de stemmen is beter bij TomTom en ook het volume van de luidspreker is bij TomTom STUKKEN hoger.

Ik zou dus de voorkeur geven aan een buitenechtelijk kind van TomTom en Medion ;-)

Ik heb overigens op de TomTom geen HD traffic, dus daar kan ik niets over zeggen. Ik kan alleen de twee TMC systemen vergelijken en daar heeft voor mij de Medion een kleine voorsprong, zeker wat TMCpro in Duitsland aangaat.
IQ routes van TomTom, dus het systeem wat rekening houdt met daadwerkelijke reistijden op het tijdstip van de dag waarop je rijdt werkt in mijn ogen voor geen meter. Het ding stuurt je vrolijk om 8 uur van de A1 de A28 op bijvoorbeeld en ook stuurt hij je vrolijk over de Waalbrug bij Lent en dat zijn twee plaatsen waar je rond 8 uur 's-ochtends NIET wil zijn.

Kortom, is het je eerste navigatiesysteem dan zou ik een TomTom aanschaffen. Ben je een beetje een knutselaar en wil je heel veel opties e.d. dan kan je voor een Medion gaan.

Ik heb geen ervaringen met Navman, Garmin, etc. Dus daar kan ik niets zinnigs over zeggen.

Xtrend ET9500 - OpenPLi powered

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...