Ga naar inhoud


routeplanner en/of tomtom betrouwbaar


Tonskidutch

Aanbevolen berichten

Een duitse super heeft nu weer zo'n medion ding in de aanbieding en dan niets 3 a 400 euro maar gewoon 149 euro.

Ik koop gewoon elke 2 jaar een nieuwe immers zo heb ik altijd vrij recent kaartmateriaal en het is net zo duur als elk jaar een kaart update.

Daarnaast zijn de mogelijkheden meestal standaard al vrij uitgebreid en kan menig navigatiesysteembouwer daar een voorbeeld aan nemen.

 

Dan kan ik hem gewoon in de auto laten zitten, werken ze prima en wordt hij een keer gestolen? nou ja de autoradio en mijn zonnebril zijn duurder en over die 149 euro kom je ook wel weer overheen.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 47
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Zo... weer 829 kilometer in de rug retour gereden.

wat blijkt nu na zo'n ritje? (heen en terug)

-de route 4 keer goed doorgelezen en ook anwb + adac geraadpleegd dat je nergens de weg kwijt raakt en op wegwerkzaamheden hebt kunnen anticiperen

-met een google maps beeld van arhus op het netvlies, daar ook direkt goed gereden en zonder keren of omrijden op lokatie gekomen

 

toch 2 uur in de file gestaan omdat de bruggenbouw tussen Bremen en Hamburg niet volgens planning klaar was alsook heel veel mensen terug kwamen van hun 1 mei vakantietrip (heen 10:15 t/m 19:02)

 

toch 1 uur stokkend en langzaamrijdend verkeer net buiten Arhus en voor Kolding west omdat heel denemarken morgen (vrijdag) een feestdag heeft (retour 16:15 t/m 24:30)

 

al met al veel langer erover gedaan dan gepland maar met goed voorbereiden kom je er nog niet, daar geen enkele routeplanner of tomtom het gedrag van mensen en hun feestdagen kan voorzien.

 

dat valt dus vies tegen qua reistijd als je een routeplanner neemt die net iets meer dan 7 uur aangeeft en je tomtom had die informatie over die bruggen niet of 1 mei info.

 

zondag gaan we weer, dus wellicht ietsjes minder lang rijden

maar veel hoop heb ik niet.

 

Overigens

op een parkeerplaats net buiten Oyten waar ik bijna kruipend op kon (en zo ook moest verlaten) heb ik een duitse huisvader eens gevraagd, die klaarblijkelijk de nieuwste G9 tomtom ter hand had

of hij dit 2 uur stilstaan had kunnen voorzien???

Hij was kompleet verrast door de werkzaamheden op die zondag welke a) nergens vermeld waren en B) de radio update daar pas een alternatief vooraangaf toen die vet midden in de file stond

 

 

wel ik ga pitten

chiao

Shewolve

Intergalactic Lovers

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Stoker

Als koerier gebruik ik zowel tomtom als pioneer. Algemeen werken deze vrij goed, over beiden geen klagen. De pioneer is iets handiger, omdat ik een overzichtsscherm zie, en daarop kan in- en uitzoomen. Hierdoor heb ik beter overzicht waar ik zit t.o.v. alle doorgaande wegen in een regio. Bij tomtom zie je eigenlijk niet veel meer dan de weg voor je.

Die van pioneer heeft tmc, maar voorlopig heb ik daar weinig aan. De icoontjes op het scherm met de filemelding zijn interessanter dan het aangeven van alternatieven.

 

De reistijden zijn vrij accuraat tegenwoordig, alleen niet in de spits. Dan heb je een enorm voordeel als je gewoon zelf de weg kent en de tomtom niet nodig hebt. Geen van de apparaten kan schatten hoeveel tijd je verliest in de file, en geen ervan kan inschatten hoeveel tijd je verliest door om te rijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...