bellejt Geplaatst: 28 april 2009 Geplaatst: 28 april 2009 was maar een voorstel om makkelijk te werken.Ikzelf bewaar mijn mail in een map genaamt Mailjohn en die staat steeds in de datadrive (hier D:).Ik maak ook regelmatig een BU naar externe schijf.Als ik dan een andere schijf of zelfs PC neem dan hoef ik enkel die map te copieren naar de nieuwe en gewoon in MS outlook express de archiefmap aan te passen.Geen import enzovoort toestanden nodig dan. Groetjes,salutations,greetings. 1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor Vu + Duo2 twin sat tuner 4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner Octagon SF8008 4K Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)
Jan Ambers Geplaatst: 28 april 2009 Auteur Geplaatst: 28 april 2009 Je hebt gelijk... Ik heb die map met *.dbx overgezet en ik vind mails van 2003 en 2003 terug... Weer opgestart met de oude HDD en ik zie mails van 2009 april... Weer gaan zoeken naar outlook.pst, volgens de boomstruktuur van beheerder zoals ik die andere gevonden heb... en ja hoor een file opgevist outlook.pst 28/04/2009... Die dan in de dir gezet van de nieuwe hdd en Outlook-6 (W-XP) opgestart en ie neemt nog steeds de dbx files van de outlook 2000.... Dus hier gaat die vlieger niet op of doe ik iets verkeerds. Hoe kan ik outlook-express-v6 zeggen dat ie de pst file (met recente mail) moet nemen?
D.Quijote Geplaatst: 28 april 2009 Geplaatst: 28 april 2009 Ik heb dit net ook moeten doen, ik had wel een image van mijn C.schijf maar die was wat oud. En een nieuwe image ging niet meer omdat de HDD verrot was. Maar ik had wel de dbx. bestanden allemaal gesaved. Ik moest wel eerst wat mappen aanmaken in outlook express, die overeen kwamen met de dbx. bestanden, die ik had gesaved want er waren wat extra mappen bijgekomen, sinds de laatste image. Toen ik dit had gedaan kon ik alles terug zetten. Salu2, D.Quijote M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo
Gast hummiesat Geplaatst: 28 april 2009 Geplaatst: 28 april 2009 Origineel bericht van: Jan Ambers " Heb je die ouwe meuk echt wel nodig?" Ik nie, maar die vent wel... Is ne rokkenjager, en d'r zit veel correspondentie tss die hij "niet wil kwijtraken"... en bovendien kent ie noppes van PC... Zo was ie al zijn favorieten kwijt... mocht ik ook opzoeken... Hij kan zijn PC alleen maar bedienen via de icoontjes, zelfs verkenner is te "zwaar"! Het lijkt wel alsof je het over mijn overbuurman hebt...
Tonskidutch Geplaatst: 28 april 2009 Geplaatst: 28 april 2009 Origineel bericht van: hummiesat Het lijkt wel alsof je het over mijn overbuurman hebt... woont jan ambers tegenover? c geintje chiao I Am Gone Love You JESTOFUNK
Gast hummiesat Geplaatst: 28 april 2009 Geplaatst: 28 april 2009 Nou niet echt... Ik ken de naam Jan Ambers alleen van hier.
Jan Ambers Geplaatst: 28 april 2009 Auteur Geplaatst: 28 april 2009 ""Maar ik had wel de dbx. bestanden allemaal gesaved. Ik moest wel eerst wat mappen aanmaken in outlook express, die overeen kwamen met de dbx. bestanden,...."" Die *.dbx bestanden heb ik ook overgezet, maar dan komt briefwisseling van 2003... en enkele jaren later naar boven; nu dan rest er nog dat outlook.pst bestand dat recente datum draagt, 28april09, dus dacht ik hebbes, en die file in de outlook dir gezet waar de *.dbx in stond, maar de data uit outlook.pst-28april09 wordt niet genomen!
Puch Geplaatst: 29 april 2009 Geplaatst: 29 april 2009 In Outlook Express (zit in standaard in windows installatie) kan je inderdaad die outlook.pst niet gebruiken. Die is afkomstig van Outlook uit het office pakket. Dat zijn twee verschillende programma's. Als je emails wil bewaren uit Outlook Express dan zet je ze gewoon op een externe hdd. Open Outlook Express die op de oude schijf staat Open een map op je externe hdd In Outlook Express Ctrl+a en sleep alle geselecteerde mails naar de map op de hdd. Op de nieuwe hdd doe je hetzelfde in omgekeerde riching. iMac 27" macOS SierraiPhone 5s iOS 10
Jan Ambers Geplaatst: 29 april 2009 Auteur Geplaatst: 29 april 2009 Amaai ik met mijn klein velooke moet hier meekunne? Da's ingewikkeld zunne! Op de oude HDD die ook in die PC zit als naam OUDE-HDD1 staat Outlook - 2000 v9.0.... (Van Office-2000) Op de nieuwe BOOT HDD (ook Win XP) staat de Outlook express van Win-XP en staat nu in de root de outlook.pst Leg nu ne keer uit hoe ik wat moet doen? Ik kan ook de outlook.pst op een USB stick zetten... Maar ik kan maar één outlook openen tzt, of ik boot met de oude-HDD1 en outlook2000 of ik ik boot de nieuwe HDD met Outlook-win-xp U zegt(schrijft) maar...
Gast ozzo Geplaatst: 29 april 2009 Geplaatst: 29 april 2009 Jan, heb je mijn berichtje niet gezien ? OSIRIS OUTLOOK BACKUP maakt gewoon van om het even welke versie van OUTLOOK een backup die je op een stickie/HD kan zetten en dan op het nieuwe systeem weer in kan lezen. Appeltje, eitje.... Binnen 5 minuten heb je dan een werkende Outlook op je nieuwe/andere systeem met alle adressen en mails zonder gedoe. Ik heb het zelf al een aantal malen gebruikt omdat ik kennissen krijg met een oud systeem die een upgrade willen o.i.d. en bij Outlook Express vond ik het altijdomslachtig om een backup te maken. Nu dus makkelijk gedaan met dat programma.
Jan Ambers Geplaatst: 29 april 2009 Auteur Geplaatst: 29 april 2009 Tijdens het zoeken naar Osirius vond ik op Mr ZDnet Import(bron): Origineel bericht van nonkie 29/07/2008 Ik heb dat programma aangekocht omdat ik ervan had gelezen in pc magazine. Het werkt niet zoals het moet. Accounts worden overgezet zonder de paswoorden en de juiste poorten. Mails werden zelfs niet overgezet. Na heel wat frustratie ben ik op zoek gegaan (en gevonden)naar een ander programma. Ik gebruik nu abf outlook backup en dat is een echte aanrader. Heb overlaatst iemands outlook overgezet met een 20 tal accounts en een het hele bestand was bijna 1 GB groot. En alles werd keurig verzet. Je kan zelfs backuppen naar een uitvoerbaar bestand en dit runnen op de doel pc zonder het programma te installeren. Een echte aanrader!!!
Jan Ambers Geplaatst: 29 april 2009 Auteur Geplaatst: 29 april 2009 @ OZZO: Osirius Outlook Backup 3.0 (vlg ZDnet Geen Exchange en Outlook Express Outlook Express wordt niet ondersteund door de Outlook Backup 3.0 en ook het maken van back-ups van een Exchange-server is niet voorzien. De versie van XP is juist OE-v6.0 en hierin moeten de bestanden van Outlook-2000 (Office) dus met dit tool gaat niet!
Puch Geplaatst: 29 april 2009 Geplaatst: 29 april 2009 Waarom installeer je dan outlook niet op de nieuwe hdd? Dan kan je de oude pst importeren. iMac 27" macOS SierraiPhone 5s iOS 10
Gast ozzo Geplaatst: 29 april 2009 Geplaatst: 29 april 2009 Citaat: Outlook Express wordt niet ondersteund door de Outlook Backup 3.0 en ook het maken van back-ups van een Exchange-server is niet voorzien. Maar als je eerst Outlook installeerd en dan even opstart, zal ie de Express files importeren etc. Daarna een backuppie maken en andersom op het andere systeem. Werkt hier prima... Andere manier is om Eudora te installeren en dan de Express troep te laten importeren. Daarna pak je de hele Eudora directory in en plaatst hem op de nieuwe HDD/nieuw systeem. Even uitpakken en omgekeerd weer laten importeren door Outlook of Express.
Jan Ambers Geplaatst: 29 april 2009 Auteur Geplaatst: 29 april 2009 Klient heeft Office2000 vermoed ik of een illegale kopie, en ik heb nog Off97... Voor de rest gebruik ik opera. Ik vrees dat ie zal hangen, ofwal wordt de nieuwe HDD geformatteerd en is het een data HDD en zijn orig 40Gb HDD wordt de opstart... Hij gaat moeten kiezen!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen