Ga naar inhoud


[8121] HDTV Twin PVR, één smartcardlezer.


Malisat

Aanbevolen berichten

Ik lees op het Web dat er een nieuwe Philips sat.reciever is t.w. DSR 8121 HDTV twin PVR met 320GB harde schijf.Het app. heeft 2 HD tuners (DVB S2) één tuner om een progr.te bekijken en één die alleen gebruikt wordt om jawel, ongecodeerd op te nemen,SD of HD, event. met het gelijktijdig bekijken van een ander progr.Natuurlijk kan je ook een progr.bekijken v.d.HDD en gelijktijdig opnemen SD of HD.Zover de gegevens die ik op het Web vond.Maar in het app. gaat maar één smardcard ??? Kijken met de card,opnemen ongecodeerd.Hier ontgaat mij waarschijnlijk iets.Waarom een kaart kopen als ik alles zo kan opnemen om het,welleswaar later,te bekijken. Het app.heeft ook maar één RF-ingang.Overgens,ik ben nog niet in het bezit van dit app.,ik ben zoekende naar een nieuwe sat.reciever die aan mijn wensen voldoet vandaar mijn zoektocht.Wie ziet wat ik niet zie in het advertentie verhaal over dit app.te koop bij(auto-D-schrijver)gevonden op het Web.Gr.

 

MLS

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hi Malisat,

 

het is een decoder et daarin 2 tuners (je hebt dus minimaal een twin LNB nodig) zonder doorlus mogelijkheid. Mooie van deze ontvanger is dat de zender die je opneemt gedecodeert opneemt. Je hebt dus niets te maken met het verlopen van sleutels ed.

 

Wat betreft het opnemen kun je slechts 1 zender tegelijkertijd opnemen als je een andere kijkt. het maakt overigens niet uit of het wel of een HD (S2) betreft).

 

Al met al een simpele ontvanger met HD en PVR functionaliteit voor relatief weinig geld.

 

ps, de fabrikant is eigenlijk PACE!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vond het in eerste instantie ook een interessant apparaat, maar na op dit forum verder gekeken te hebben, viel het toch af.

 

Een paar min punten vond ik de manier van opnemen, ik meen dat je niet zomaar een opname kan starten. Je moet altijd een tijdsduur opgeven. In de timer kan alleen per x uur opgenomen worden.

Je kan maar 3 satellieten ingeven en wel Astra 1 t/m 3.

 

Hierna viel het voor mij al af.

 

Gr. Jeroen

 

Update:

Ik lees net over de laatste update en daar zijn al een paar nadelen verbeterd.

Vu+ Solo 4k, VTi 13.x, 1000GB HDD
Visiosat Bi-satellite G4 QUADRO
Astra 1, 2, 3 en Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben eigenlijk best tevreden.

 

Het is natuurlijk geen Topfield 7710 ed maar de prijs is daarintegen ook veel beter. direct opnemen, timer, via de epg (wel goed werkend highway mediaguard) zijn allemaal functies die goed werken. Daarnaast blijft het een canaldigitaal apparaat met beperkingen voor het zelf in volgorde zetten.

 

de laatste updates hebben heel wat verbeteringen doorgevoerd overigens waardoor je nu ook 4 satellieten kunt programmeren (zoals astra 2 en hotbird ed).

 

je moet je vooral afvragen of je al die extra zoals dat je 2 zenders tegelijkertijd kan opnemen, zenderlijsten extern kunt bewerken, opgenomen programma's kunt overzetten (dmv usb of LAN) enz wel nodig hebt....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe doe je dat een opname programmeren via tijd ipv via epg?

vb programma-1 loopt van 16-17u en programma 2 op andere zender van 17-18u, bij mijne gaat dat niet?

Hoe roep jij ondertitteling van een programma op vb op VRT1, noch via scart, noch via HDMI...

Anders wel een tof bakske, spijtig dat ie zoveel hangt en uitvalt met S3, ambiance verzekerd... sick

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Gast pescamigo

Goedenavond ik wilde vandaag de 8121 kopen, maar ***geen-reclame*** vertelde me dat mijn Multytenne (a1.a2.a3 + Hotbird) niet zal werken met deze schotel, en dat de 8121 alleen werkt met de de Multytenne van Canaldigitaal welke alleen de a1.a2.a3 heeft, ik lees nu in deze thread dat de laatste update het wel mogelijk is deze aan te sturen, mijn vraag klopt dit ??? de medewerker van ***geen-reclame*** was zeer stellig dat dit niet kon ??? mocht dit wel werken dan overweeg ik de 8121 te kopen als extra ontvanger voor de camping zonder veel toeters en bellen hoor graag mvrgr Leo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste vrienden,

 

Zijn jullie tevreden van dit toestel? Ik veronderstel dat de opnames niet over te zetten zijn naar PC zoals met andere ontvangers wel mogelijk is?

Stabiliteit? Gebruiksvriendelijkheid? Goed werkende EPG?

 

Alvast bedankt om hier iets te laten hè.

 

 

- VU+ Duo met OpenPli, TVV Basic+ abo --> Basic Light

- Triax 78 met multiblock 13-19,1-23-28,2

- Panasonic TX-P46G10 full HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Absoluut niet tevreden, en een afrader aan vrienden!

Het is een toestel dat je voor de prijs koopt...

Gelijk hoe je het draait, je botst op beperkingen, zogezegd auteursrechterlijk...

Ik begin de mening toegedaan te zijn, twee aparte toestellen en aparte dvd recorder en je kan allerlei kanten uit...

Of een HD toestel met ingebouwde dvd rec.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...