Ga naar inhoud


[xsat cdtv 410] Algemeen topic over firmware versies


fiston

Aanbevolen berichten

Gast Terrestrial-echo

BIJNA goed:

 

Versie GP v3.06 waarschuwt wel maar daarna kan ik mijn cd.tv410 gewoon flashen.

Vertaal "http://xsat.rtfm.be/contenus.php?id=48" eens met Google. Zeer plesant en ge weet meteen hoe het zit: auteursrechten!

 

HELAAS zijn ze ons waarschijnlijk toch te slim afgeweest want de versies:

LLXSXTWCA_01_04 SHARK GALEO 1300 1_9_54.MFL

en

LLXSSLVCA_01_04 SED KAREL 1_8_103.MFL

herkennen wel mijn conax kaart maar 0,0 ontvangst gelijk aan die meneer die al zijn elco's ging vervangen.

 

Als ik dan terug ga naar mijn orginele versie

LLXSXTMMA_01_07 XSAT 410 1_9_105.MFL

heb ik prima ontvangst maar geen conax kaart...

 

Kan iemand mij helpen aan een werkende conax-firmware of wil iemand zijn werkende conax ontvanger ruilen tegen bovenstaande?

 

Dank

Link naar reactie
Delen op andere sites


Misschien, heel misschien kan ik je helpen, ik heb een conax firmware voor de XsatDTVA, je weet wel dat kleine decodertje. ik heb nog zo'n decodertje liggen, heb er zelf intertijd nog een flash kabeltje voor gemaakt.

Nu, die firmware heb ik nooit gebruikt, maar is wel origineel voor de XsatDTVA dit zijn de gegevens van de firmware: LDASXTCOA 1-9-31.

Opgelet: dit is een satelliet decoder en software, dus GEEN terrestrial.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Terrestrial-echo

Na diverse pogingen met de welwillende hulp van wat forumleden is het tot op heden niet gelukt om conax aan de praat te krijgen op mijn xsat cd.tv410. Uiteindelijk ben ik uitgekomen op (Google-)vertaling van een pagina van onze Belgische vrienden:

 

Frequently Asked Questions - CDTV 410 & OEM

 

Hoe CDTV410 identificeren van de hardware-versie van zijn?

 

De Xsat CDTV410 bestaat in verschillende versies van het moederbord. En toch kan op dezelfde versie variaties!

 

Hier is hoe ze te herkennen.

 

Ten minste drie versies van de processor:

 

Referenties chips gebruikt: SC2000, SC2005 of SC2010.De compatibiliteit is niet volledig tussen de drie.

 

SC2000-chip:

Er zijn verschillende versies van de firmware:

LLXSXTVVA / Viaccess

LLXSXTMMA / Mediaguard

LLXSXTVMA / Viaccess & Mediaguard

LLXSXTNAA / Nagravision

LLXSXTFTA / FTA (Free To Air, zonder decodering)

Andere combinaties kunnen bestaan, maar waarschijnlijk niet in Frankrijk (bijv. Conax).

 

SC2005-chip:

LLXSXTMMA alleen beschikbaar met een specifieke firmware. Alleen in Mediaguard. De elektronische schakeling is uniek!

Het is onmogelijk om een andere firmware. U kunt altijd proberen, het werkt niet!

 

SC2010-chip:

Lijkt te hebben bestaan LLXSXTMMA of Mediaguard alleen.

Zijn elektronische circuits is ook specifieke. Het heeft 2 flash-geheugen in plaats van de SC2000 en 2005.

 

Nu ben ik dus in het rijke bezit van een SC2005-chip (op een PACE moederboard) waarvoor dus blijkbaar geen andere firmware beschikbaar is :-(( Dit is reeds eerder op dit forum beweerd en tot op heden heeft nog niemand het tegendeel bewezen.

 

....tot dan! Bedankt aan alle meedenkers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer dat het niet gelukt is, misschien even een oproep plaatsen, op een tweede hands site,

er zal vast nog wel ergens 1 ongebruikt in het stof staan.

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Terrestrial-echo

Heb net versie LLXSSLVCA_01_04 SED KAREL 1_8_103.MFL geprobeerd maar ik krijg dezelfde melding als met de galeo-versie: "flash impossible product id is not correct"
Ik gebruik hiervoor: maestroflash419
Dank.

Maestroflash 4.19 gaf bij mij dezelfde foutmeldingen bij het flashen, en mij werd indertijd geadviseerd om versie 4.15 te gebruiken.
Je krijgt dan wel een foutmelding maar de flash gaat gewoon door!
Mocht je er interesse in hebben dan kan ik hem via PM naar je toesturen.
Ik gebruik als image LLXSXTMMA_01_05 XSAT 410 1_9_42.MFL, maar ik weet niet of hij met het Vlaamse pakket werkt.

Dreambox 800HD PVR, 2 x SAB Sky 4800 Mini, Philips Pace DSR 7141 (voor noodgevallen...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...