ArChie Geplaatst: 4 mei 2009 Geplaatst: 4 mei 2009 In ieder geval wordt bij Ziggo gebruik gemaakt van een symbol rate van 6875 i.p.v. 6900
ArChie Geplaatst: 4 mei 2009 Geplaatst: 4 mei 2009 Verder mis je nog een aantal frequenties. Zie de volgende lijst: http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/31632914#31632914 Even in de kolom van network ID 5555 kijken voor alle frequenties.
JeWeetWelWie Geplaatst: 5 mei 2009 Geplaatst: 5 mei 2009 Hoi Archie is het nu een beetje over met het wijzigen van kanalen? Iedere keer weer een scan van meer dan een uur. Dat wordt wel een beetje vervelend.
ArChie Geplaatst: 5 mei 2009 Geplaatst: 5 mei 2009 Origineel bericht van: JeWeetWelWie Hoi Archie is het nu een beetje over met het wijzigen van kanalen? Helaas heeft men bij Ziggo/Casema besloten dat er vandaag weer frequentie wijzigingen doorgevoerd moesten worden in Ziggo/Multikabel gebied. Zie het onderstaande bericht op Tweakers voor meer informatie:http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/31900030#31900030 Citaat: Iedere keer weer een scan van meer dan een uur. Dat wordt wel een beetje vervelend. Ik mag toch hopen dat je de scan beperkt tot de frequenties in de door mij gemaakte lijst? Het heeft namelijk echt geen zin om een full scan uit te voeren van de volledige frequentie band. Meer dan de genoemde frequenties zijn er namelijk niet in gebruik voor digitale TV Transport Streams. Een scan van 27 frequenties hoeft toch echt geen uur te duren.
JeWeetWelWie Geplaatst: 5 mei 2009 Geplaatst: 5 mei 2009 Hoi Archie, Ik gebruik nog de beruchte Kabel Nederland lijst van PsychoY2k. Kun je nagaan hoe oud deze is. Ik zal je lijstje in een Cables.xml stoppen, een scan uitvoeren en deze publiceren.
JeWeetWelWie Geplaatst: 5 mei 2009 Geplaatst: 5 mei 2009 Hier is hij dan de Kanalenlijst Ziggo_Multikabel_20090505 Ik heb het niet 100% uitgezocht in de bouquetten, maar alles staat in het Bouquet Ziggo. Hopelijk is het nu weer even rustig Ziggo_Multikabel_20090505.zip
soeza16 Geplaatst: 5 mei 2009 Geplaatst: 5 mei 2009 vraagje, als ik deze lijst die hier staat inlaadt in de dreambox 500c moet het dan werken? ben het zo een beetje aan het uitdokteren maar wil zeker zijn dat het werkt. alvast bedankt!
JeWeetWelWie Geplaatst: 6 mei 2009 Geplaatst: 6 mei 2009 Normaal gesproken zou het moeten werken. Maar een backupje zou nooit kwaad kunnen natuurlijk. Bedenk: "Bezint eer ge begint en na schade en schande word men wijs"
soeza16 Geplaatst: 6 mei 2009 Geplaatst: 6 mei 2009 hoi, misschien een stomme vraag. maar waar moet ik de bestanden precies neerzetten?
dolphs Geplaatst: 6 mei 2009 Geplaatst: 6 mei 2009 uhm snelcursus n*x? telnet <IP-dreambox> find / -name "cables.xml" -print Xtrend ET10000 met Quad Inverto Ultra
balans Geplaatst: 6 mei 2009 Geplaatst: 6 mei 2009 ik scan nog steeds zonder cable.xml gewoon netwerk search aanvinken bv hier in den haag bv freq 372 6875 symbol 64 qam en netwerk search Dit werkt perfekt in enigma1 en heb nog niet kunnen ontdekken dat er een frequentie gemist werd Getest op een dm500c en dbox2 met PB image Mvg Barry
ArChie Geplaatst: 6 mei 2009 Geplaatst: 6 mei 2009 Origineel bericht van: balans ik scan nog steeds zonder cable.xml gewoon netwerk search aanvinken bv hier in den haag bv freq 372 6875 symbol 64 qam en netwerk search Dit werkt perfekt in enigma1 en heb nog niet kunnen ontdekken dat er een frequentie gemist werd Getest op een dm500c en dbox2 met PB image In principe werkt dat alleen in kabelgebieden waarbij het frequentie plan van de actual Network Information Table (NIT) gelijk is aan het frequentie plan zoals in dat gebied van toepassing is. Voorheen was het frequentie plan in de actual NIT voor Network ID 500 gelijk aan die van de NIT voor Network ID 5555 van Ziggo/Casema. De laatste tijd zijn er echter twee frequenties verschillend voor de NITs voor Network ID 500 en Network ID 5555, dus ga je waarschijnlijk niet alles meer vinden of Ziggo/Casema moet binnenkort beide NITs weer gelijk maken. In Ziggo/Multikabel gebied werkt dat dus sowieso niet omdat daar een volledig ander frequentie plan van toepassing is dan in Ziggo/Casema gebied terwijl daar ook dezelfde actual NIT met Network ID 500 wordt gebruikt als bij Ziggo/Casema.
soeza16 Geplaatst: 6 mei 2009 Geplaatst: 6 mei 2009 toch. als je het bestand heb overgezet naar je dreambox. dan is het toch niet zo dat deze kanalen direct zichtbaar zijn? daarvoor moet je toch in cccam e.e.a. instellen?
dolphs Geplaatst: 7 mei 2009 Geplaatst: 7 mei 2009 soeza16, ik weet iedereen moet leren maar ik moet toch wel beetje gniffelen. cables.xml ( zie je de S ) is alleen maar de configuratie om een automatische scan uit te kunnen voeren op de juiste transponders, dat heeft 0,0 met CCcam te maken waar jij op doelt is waarschijnlijk de stapjes die je in de CCcam.cfg mogelijk moet aanpassen. Ik raad je dan ook aan eens goed te kijken naar de eerste 4 getallen van je smartcard en ook te zoeken het staat veelvuldig besproken, geloof me Xtrend ET10000 met Quad Inverto Ultra
dolphs Geplaatst: 7 mei 2009 Geplaatst: 7 mei 2009 @balans ga dat nog maar eens doen dan, je zal tot de conclusie komen dat ArChie helemaal gelijk heeft Xtrend ET10000 met Quad Inverto Ultra
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen