peterksr Geplaatst: 28 april 2009 Geplaatst: 28 april 2009 hallo, ik hoop dat de aanhef duidelijk omschreven is. ik heb een draadloze router van het merk speedtouch gekregen bij mijn tele2allin abbonement in belgie. deze router heeft twee lan uitgangen waarvan ik er een gebruik voor mijn pc en de tweede voor mijn skype tefoon. nu zou ik nog iets willen aansluiten via lan maar heb daar geen uitgang meer voor dus. nu zou ik graag willen weten of er zoiets als een lan hub bestaat en zou ja of het dan mogelijk is om hier diverse apparaten op aan te sluiten zonder conflicten tussen deze apparaten. gr peter 1 maal VU+ DUO +
Ome Merde Geplaatst: 28 april 2009 Geplaatst: 28 april 2009 ja, dat heet een hub of een switch je lust je speedtouch naar één van de switchpoorten van je aan-te-schaffen hub/switch. op de overige, vrije poorten kan je weer andere netwerkapparatuur aansluiten. zie hier WPW's woonkamer : zoiets dus merDe deze ruimte is te huur
theparasol Geplaatst: 28 april 2009 Geplaatst: 28 april 2009 Groen = Telefoon... Bij de deur van WPW hangt een oud tegeltje: Wie hier in de bekabeling loopt te trekken kan direct vertrekken
Lambik61 Geplaatst: 28 april 2009 Geplaatst: 28 april 2009 Je kunt ook een (tweedehands) router nemen en deze in switch-mode laten draaien. En hier de patch-kast van Ome Merde. Ik stel voor dat beide heren een tijdelijke ban krijgen als ze dit weekend hun kast niet hebben opgeruimd. CU Lambik VU+ DUO2, Triax88, 13E,19E,23E,28E
Terradon Geplaatst: 28 april 2009 Geplaatst: 28 april 2009 Shit......dat kan niet dat hoort bij mij thuis in een pot...de spaghetti pot....
peterksr Geplaatst: 28 april 2009 Auteur Geplaatst: 28 april 2009 nou vrienden het is me weer heel duidelijk uitgelegd jammer dat er geen video bij was gr peter 1 maal VU+ DUO +
Terradon Geplaatst: 29 april 2009 Geplaatst: 29 april 2009 Maar even zonder gekheid, je kan toch gewoon een simpele switch nemen, goedkoop en het werkt. een tweede optie is een router. Werkt beide. Groetjes.......
Ome Merde Geplaatst: 29 april 2009 Geplaatst: 29 april 2009 een router is overbodig, die heeft ts al, gewoon een hub of switch scoren. voor een kleine 2 tientjes ben je dan klaar. merDe deze ruimte is te huur
Terradon Geplaatst: 29 april 2009 Geplaatst: 29 april 2009 Als je bv. nog een ontvanger met netwerkaansluiting wil aansluiten bv zou ik voor een router gaan, anders idd een switch. groetjes....
Ron Geplaatst: 30 april 2009 Geplaatst: 30 april 2009 Hij heeft al een router dus heeft hij gewoon een 5 poort switch van 15 euro nodig. Ron
Thomas2000 Geplaatst: 30 april 2009 Geplaatst: 30 april 2009 Idd de router behoud zn functie, ook voor de apparaten die aan de hub zitten. Het is misschien wel slim om apparaten die onderling veel dataverkeer hebben beide op de router of beide op de hub zetten om dubbel dataverkeer en vertragingen te voorkomen. Groeten Thomas Rule #1 Good computers don't go down. Rule #2 There is no such thing as a good computer.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen