RobinHood Geplaatst: 29 april 2009 Geplaatst: 29 april 2009 Ben hier ook al dagen bezig met een stapel oude Xtreme's . Gek is dat je de ene wel kan ombouwen, de andere niet. Gebruik Cas interface 3, met laatste software. De ene Xtreme sluit je aan, je contact, krijgt keurig alle info, en je gaat "erasen", daarna laad je bv ucas30 , je "write" en klaar is Xteme. Paar minuten, en je kan weer kijken met nieuwe kaart. Maar driekwart van de ontvangers vertonen het volgende. Je sluit weer net als anders, je cas aan. Zo gauw je op 'erase"drukt, gaat de ontvanger rebooten, en het blijkt dat je dus niets aan deze ontvanger kan doen. Ook bij schrijven van een file, gaat hij onmiddellijk opnieuw opstarten,en je krijgt niks naar binnen. antenne is uitgeplugd, en hij staat op een ongecodeerd station. Heb diverse collega reparateurs gebeld, maar er is niemand die nog met deze oude bakken bezig wil. Ik vind het nog steeds een goede ontvanger. Jammer om ze weg te gooien. en je help er vele mensen weer mee. Hebben anderen dit probleem ook gehad? (heb ook al diverse pc's geprobeerd) Amiko + Philips 8121, Gibertini 1.25 draaibaar en triax 88, A1,2,3..
Gast aart44 Geplaatst: 29 april 2009 Geplaatst: 29 april 2009 Even een vraagje gebruik je een vertragings kabel?? In het verleden ging het met de cas2 ook vaak mis met een vertragingskabel ging het dan wel. Of een cas2 met die addon gebruiken dan lukte het zonder vertragingskabel. Cas3 geen ervaring mee maar lijkt me zeker dat die net zo snel is als een cas2 dus dat zou de oplossing kunnen zijn. Het schema stond toen op de site van het duo.
RobinHood Geplaatst: 29 april 2009 Auteur Geplaatst: 29 april 2009 Heb ook nog cas2 liggen, ga dus een addon bestellen. Bedankt voor de tip. Hou jullie op de hoogte. Volgens mij bedoel je de slow-down printje. Twee ic's en 2 weerstandjes. Maar heb geen zin aan klungelen, eerst maar met de addon proberen. Amiko + Philips 8121, Gibertini 1.25 draaibaar en triax 88, A1,2,3..
mteam Geplaatst: 29 april 2009 Geplaatst: 29 april 2009 Wat ook wel eens wil helpen is de ontvanger in menu zetten en klaar om kanalen te zoeken bvb. Vraag mij niet waarom maar ik heb ondervonden dat dit kan helpen om het rebooten te verhinderen. Een 100% werkend middeltje is dat ook niet hoor. Geen antenne - geen scart NIETS ! Groetjes Danny
Terradon Geplaatst: 1 mei 2009 Geplaatst: 1 mei 2009 Zit hem in de verschillende type's xilinx die gebruikt worden xilinx 9536 snel type xilinx 9572 trager type Dus kijk even welk type je hebt De laatste gaat over het algemeen met proggen goed. Heb er zelf ook verschillende gedaan met cas 2+ addon Groetjes.....
bigm Geplaatst: 1 mei 2009 Geplaatst: 1 mei 2009 hoi, ik heb hier nog een paralelle cas interface liggen met software voor de hornet reloaded...(xtreme ontvanger) met autosoft liggen herkent zelf welke flash erin zit en herlaad automatisch je xilinx en de ucas soft...... ooit eens gekocht voor 25 gulden omdat mijn ontvanger no a/v gaf en reparatie 70 gulden koste ofzoiets....... cammy dual de software is ook te vinden op de nederlandse cammy - site wie weet heb de daar wat aan. wie weet wat morgen brengt........ik niet....ik weet niet eens wat er gisteren gebeurde
pb208 Geplaatst: 1 mei 2009 Geplaatst: 1 mei 2009 Onder de grote sidsa-chip, linls onder op het moederbord kun je de juiste xilinx aflezen. Ik moest er wel met een stevige lamp op schijnen. mvg pb208
RobinHood Geplaatst: 1 mei 2009 Auteur Geplaatst: 1 mei 2009 Je ziet met cas interface ook welke er in zit. Heb het niet op print kunnen vinden. Maar nog steeds geen resultaat, wacht op addon. Ook niet met menu op zoeken. Dacht eerst dat ik iets fout deed, toch mooi om te lezen dat het niet aan mij ligt. Amiko + Philips 8121, Gibertini 1.25 draaibaar en triax 88, A1,2,3..
Gast aart44 Geplaatst: 3 mei 2009 Geplaatst: 3 mei 2009 Nu heb ik ook nog een Extreme in de kast staan maar ik dacht dat er al ucas 3.0 opzat even nagekeken maar er stond Penta 1.11 op met die speciale dreamload. Uiteraard ook geen beeld met de seca 3 kaart. Een paar jaar geleden heb ik er veel geprogd voor anderen dat was altijd om er een Matrix Reloaded van te maken en ook die van mezelf dus eens kijken of ik het nog niet verleerd was. Extreme met 9536 xilinx in eerste instantie aangesloten met cas2 met addon geen verbinding kabeltje omgedraaid en ja hoor binnen 10 minuten stond er ucas 3.0 op. Nu wel die vervelende meldingen van geen recht op zenders waar je geen abo voor hebt, maar goed de rest werkt behalve een paar MTV kanalen.
Terradon Geplaatst: 3 mei 2009 Geplaatst: 3 mei 2009 Hoi Aart, bij de makers van de cas staan foto's van hoe je een en ander aanmoet sluiten dit ter info voor diegenen die het ook willen proberen en niet weten hoe ze de 20 polige kabel moeten aansluiten op het moederbord. Begrijp dus van jou dat er gewoon niks gebeurd als je hem foutief aansluit? Groetjes........
Gast aart44 Geplaatst: 3 mei 2009 Geplaatst: 3 mei 2009 Origineel bericht van: Terradon Begrijp dus van jou dat er gewoon niks gebeurd als je hem foutief aansluit? Groetjes........ Nu heb ik eerst toen ik allemaal nullen zag bij het verbinden op verlaat geklikt toen het kabeltje omgedraaid en het weer geprobeerd en had toen verbinding verder is er niets gebeurd. Wel wist ik nog als je voor de ontvanger staat links beginnen met de 20 polige kabel en dat hij naar rechts over moest steken.
Terradon Geplaatst: 3 mei 2009 Geplaatst: 3 mei 2009 Hoi Aart, Blij te horen dat je idd niks vernield, voor het zelfde krijg je spanning op een verkeerde pen en gaat er wel wat stuk, immers de aansluitingen van de cas zijn bij mijn weten niet bekend maar ik neem aan dat pen 1 de voedingsspanning is. Groetjes......
RobinHood Geplaatst: 6 mei 2009 Auteur Geplaatst: 6 mei 2009 Heb addon binnen. Nog geen steek verder. Als ik nl opstart met cas3 aangesloten, dan kan ik op receivers drukken, en Xtreme aanklikken. Met cas2 blijven die paar merken "leeg". Ook met addon dus, kan ik geen receivers proggen. Of kan het liggen aan het feit dat ik casinterface 2-plus heb? Manual nog weer eens doorgelezen, maar kom niet verder.Aart, krijg jij met cas2 wel xtreme,ed, te zien? Amiko + Philips 8121, Gibertini 1.25 draaibaar en triax 88, A1,2,3..
Gast aart44 Geplaatst: 6 mei 2009 Geplaatst: 6 mei 2009 Origineel bericht van: RobinHood Aart, krijg jij met cas2 wel xtreme,ed, te zien? Uiteraard anders kan ik niet proggen, ja als ik het me goed herrinner lukte het met een cas2+ nooit. Heb nog wel een duidelijk handleiding van @the Matrix op de computer staan misschien helpt het. Volgens mij had hij ook een cas3 en hij had het werkend of hij nu nog een aparte kabel gebruikte weet ik niet.xylinx-pentacrypt.zip.zip
RobinHood Geplaatst: 6 mei 2009 Auteur Geplaatst: 6 mei 2009 Mooi duidelijk verhaal. Dus zal het met cas3 zonder vertragingskabel en met cas2 + plus, wel niet lukken. Nu proberen aan een oude cas2 te komen, of kabel maken.Zo blijf je wel lekker van de straat. Bedankt alvast voor alle hulp. Meld me weer als er vooruitgang in zit. Verdere tips blijven welkom. Amiko + Philips 8121, Gibertini 1.25 draaibaar en triax 88, A1,2,3..
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen