Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een probleem met een DM7020..

Ik heb deze box geflashed met Nabilo darkstar II, en heb hier de kanalenlijst van Joske ingezet. Als ik nu naar bijv. Ned 1 ga dan heeft hij een SNR van 64% en een BER van +/- 7834 en hoger, het gevolg dus: geen beeld.

Nu doe ik een transponder scan, als deze is afgerond heb ik dus netjes overal beeld zoals het hoort, maar als ik de box uitzet met de afstandbediening en hem vervolgens 1 uur later weer aanzet, heb ik wederom geen beeld. Jullie raden het al, weer een transponder scan en viola, en ik heb vervolgens weer beeld.

Dit gebeurd ook wanneer ik Pli of Gemini gebruik.

Wat kan hiervan de oorzaak zijn?

Wie heeft de ultieme oplossing? wink

Vu+ Solo, Vu+ Duo, Vu+ Duo2, 1x Delta Star 120cm draaibaar, 1x Delta Star 90 draaibaar, 2x Delta Star 55 vast ( Astra 1 en 3 )

Geplaatst:

ja dat heb ik ook al geprobeerd, maar hetzelfde resultaat.

Overigens gebruik ik overal de lijst van Joske en heb hier met de andere boxen nog nooit geen problemen mee gehad.

Vu+ Solo, Vu+ Duo, Vu+ Duo2, 1x Delta Star 120cm draaibaar, 1x Delta Star 90 draaibaar, 2x Delta Star 55 vast ( Astra 1 en 3 )

Geplaatst:

Ik heb iets dergelijks meegemaakt met een lnb die een beetje veel afwijkt. Na het scannen maakt de dreambox een nieuwe transponderlijst aan met transponders die een beetje afwijken. De oude staan er echter ook nog steeds in. Kijk eens bij de de transponderlijst of er 'foute' transponders tussen zitten.

Ook transponders in de lijst met een verkeerde fec kunnen dit veroorzaken. Als voor dezelfde frequentie zowel correcte als foute gegevens in de lijst staan gaat het fout. De oplossing is om de foute transpondergegevens uit de lijst te verwijderen.

Geplaatst:

oke, ik zal het vandaag eens bekijken of er "foute" transponders tussen staan.

bedankt voor de tip wink

Geplaatst:
Origineel bericht van: 1664
Ik heb iets dergelijks meegemaakt met een lnb die een beetje veel afwijkt. Na het scannen maakt de dreambox een nieuwe transponderlijst aan met transponders die een beetje afwijken. De oude staan er echter ook nog steeds in. Kijk eens bij de de transponderlijst of er 'foute' transponders tussen zitten.
Ook transponders in de lijst met een verkeerde fec kunnen dit veroorzaken. Als voor dezelfde frequentie zowel correcte als foute gegevens in de lijst staan gaat het fout. De oplossing is om de foute transpondergegevens uit de lijst te verwijderen.

ik heb vandaag de foute transponders eruit gehaald, ik had daarna gelijk beeld, het leek er dus op dat het probleem te maken had met de foute transponders.
Ik heb hem met de afstandbediening uitgezet en een uur later weer aangezet, en hij had toen weer geen beeld crazy Hij had een SNR 74% en een BER van 8567 en hoger.
Heb hem even zo laten staan, en dan zie je dus dat de SNR omhoog gaat en de BER omlaag met het resultaat: beeld!
Wat is hier nu de oorzaak van dat dit gebeurd???

Geplaatst:
Origineel bericht van: ome to
Heb je er een switch tussen zitten ?

Nee heb er geen switch tussen zitten.

Gast daraadje 12
Geplaatst:

dit klinkt mij bekend in de oren

had hier een 500s een 500+ een 700s en een 800hd

op de500+ en 800 wel beeld en de andere 2 boxen geen beeld

van alles geprobeerd nieuwe kabel en wat niet meer een nieuwe dure kop ervoor maar nada

toen de goedkope lnb van de buren ff geleend en wat schertst mijn verbazing op alle boxen beeld

vraag niet hoe dat want dit is voor mij een raadsel

Geplaatst:

Het lijkt op het verschuiven van de LO frequentie bij het warm worden van de lnb. In dat geval is de vraag welke de 'foute' transponder is. Vermoedelijk is de 'foute' dan juist goed, maar eigenlijk is in dat geval de lnb niet goed meer.

Geplaatst:
Origineel bericht van: 1664
Het lijkt op het verschuiven van de LO frequentie bij het warm worden van de lnb. In dat geval is de vraag welke de 'foute' transponder is. Vermoedelijk is de 'foute' dan juist goed, maar eigenlijk is in dat geval de lnb niet goed meer.

Nee, het kan haast niet aan de lnb liggen omdat ik meerdere dreamboxen in huis heb, en die werken allemaal 100% met deze opstelling, ik heb hem aangesloten gehad op meerdere opstellingen en het probleem blijft bij elke opstelling. crazy

ik heb hem ook bij de buren geprobeerd, en het zelfde resultaat.

Geplaatst:

ik heb nog steeds het probleem, dat deze box de kanalen niet goed vasthoud.

Heeft er niemand ooit hetzelfde probleem gehad? Of soort gelijk probleem?

Ik heb zo het vermoeden dat het iets hardware matig is eek

Ik heb er ondertussen al een andere voeding ingezet, maar dit heeft niet geholpen sickcrazy

Als de box +/- 5 à 10 minuten aan staat doet hij het wel gewoon, het lijkt erop dat er "iets" heel langzaam op gang komt.

Maar wat? eek

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen