Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Ik heb een NSLU2, om deze te gebruiken als torrent-client. Hij draait met UNSLUNG op een usb-flash in disk 2.

Ik heb Transmission geïnstalleerd en heb in disk 1 een 1 TB Toshiba HDD. Deze had ik eerst ext3 geformatteerd. De config file heb ik aangepast, zodat ik met een externe pc naar de webbrowser kan van transmission.

Dan het probleem: wat ik ook probeer als download directory, nadat hij begonnen is met dowloaden komt transmission met de melding: no such file or directory. Na veel verder lezen op de fora kom ik erachter dat de NSLU2 raar doet met 2 ext3 geformatterde disks. Voor het verhelpen van het probleem moet er vanalles gebeuren en wel van begin af aan. Daarom heb ik de schijf NTSF geformatteerd met een PC.

Als ik nu via de webbrowser van de NSLU2 naar direct naar HDD_1_1_1 ga zie ik op de geformatteerde schijf een paar directories en een aantal files, wat is dit??

Ik start transmission weer en probeer weer van allerlei dowload diretories (met als doel te downloaden op HDD_1_1_1), maar elke keer weer dezelfde melding: no such file or directory. Ik heb zelfs in de root en op andere plaatsen al test directories gemaakt, rechten voor iedereen, maar zonder resultaat.

HDD_1_1_1 is wel zichtbaar op een externe windows PC.

Kent iemand dit probleem, kan iemand mij verder helpen?

Bij voorbaat dank,

Macaco

Geplaatst:

Bedankt Tonskidutch, maar ik had deze site al bij mijn favorieten staan.

Toen jij me er op attendeerde heb ik weer eens alle topics die hier over gaan gelezen. Wel weer veel geleerd, alleen mijn probleem niet opgelost gezien.

Dus maar weer eens aan het proberen en nu bleek het hetvolgende te zijn, wat volgt uit de werking van transmission, welke niet echt omschreven is:

Toen ik deze geïnstalleerd en geconfigureerd had heb ik 1 torrent geupload naar transmission. Ik had toen dus een directory voor de downloads gekozen die waarschijnlijk problemen gaf.

Daarnaa heb ik steeds andere directories en paden geprobeerd, met de torrent die er al in stond (als proef). Dat is wat er mis ging. Als de torrent naar transmission geupload wordt schrijft hij direct de bestandsnaam in de download directory. En die bestandsnaam kon hij bij mij dus niet vinden omdat dit in het allerbegin al mis was gegaan.

De torrent uit transmission gewist, opnieuw geupload en hij schrijft nu alles netjes weg op de plaats waar ik dat wil!

Groeten,

Macaco

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen