Goony Geplaatst: 1 mei 2009 Geplaatst: 1 mei 2009 Hallo allemaal. Ik heb een interne harde schijf en die begint vol te raken. Ik wil graag bestanden overzetten via esata op een externe harddisk. Hoe doe ik dat? Ik heb al veel gelezen hier op het forum en kom er niet uit. Ik heb veel voor elkaar gekregen zoals netwerk via cifs. Werkt mooi. Dataoverdracht via ftp gaat niet rap genoeg om data van een schijf van 500 gig over te zetten op extern. Kan iemand mij tips geven? Alvast bedankt voor jullie reacties.
basix Geplaatst: 1 mei 2009 Geplaatst: 1 mei 2009 afaik is er maar 1 sata poort op de 800. Wanneer je een interne hebt aangesloten, werkt de externe niet omdat je die moet afkoppelen. probeer met een usb harde schijf aan te koppelen en dan via console te moven/kopieren.
Gast MiLo Geplaatst: 1 mei 2009 Geplaatst: 1 mei 2009 Allebei de disken in een PC prikken en dan kopieren gaat het snelst. Je kunt eventueel een knoppix Linux of de ext2 driver voor Windows gebruiken om de dreambox disks te kunnen lezen en schrijven.
Goony Geplaatst: 1 mei 2009 Auteur Geplaatst: 1 mei 2009 Ok, helder. Bedankt voor de duidelijke antwoorden allebei. Ik weet wat ik nu moet doen. kan er weer mee verder.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen