Ga naar inhoud

[Satelliet] Nieuwe satellietontvanger Rebox 9000 HDTV twintuner PVR

Aanbevolen berichten

• Reacties 54
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Ik heb het aan de support van Rebox zelf gevraagd.

Het betekent dat met een update de tweede kaartlezer zal geactiveerd worden. De hardware is aanwezig, maar het is niet zeker of en wanneer hij bruikbaar zal zijn.

Zie antwoord hieronder:

-------- Originele bericht --------

Onderwerp: RE: 2de cardreader gebruiken op Rebox 9000HD PVR?

Datum: Tue, 11 Aug 2009 09:13:37 +0200

Van: Info <info@rebox.tv>

Aan: <marklooman@hotmail.com>

CC: Jon Vink <jon.vink@rebox.tv>, Rob van moorst <rob.van.moorst@rebox.tv>

Referenties: <BAY142-DAV179EC546631E67DF11D64D4090@phx.gbl>

Goedemorgen,

Momenteel is er 1 kaartlezer actief, bij een software update zal de 2e lezer

worden geactiveerd.

Er kan dus nu nog geen gebruik worden gemaakt van de 2e lezer.

Wanneer de 2e actief wordt is nog niet te zeggen.

Best regards,

Met vriendelijke groet,

Johan Hof

Rebox

Hendrik Figeeweg 1X

2031 BJ Haarlem

T +31(0)23-5310883

F +31(0)23-5318828

E info@rebox.tv

I www.rebox.tv

Skype; Rebox03

Geplaatst:
Origineel bericht van: Tonskidutch
effe googllll gebruiken
cs-share-2-tm9100-house-gbox-2-25-only
dan weet je het

overigens zou een linux receiver slecht verkopen als dat scharen niet mogelijk zou zijn
is daarom (ook vorige modellen) een veelverkocht "alternatief" voor de duurdere dreambox HD

ciao

Die "TIP" werkt natuurlijk niet, de TM9100 is een enigma1 receiver

2 x Maxytec Multibox 4K

1 x Zgemma H9 combo

Geplaatst:
Origineel bericht van: Metpet

Momenteel is er 1 kaartlezer actief, bij een software update zal de 2e lezer
worden geactiveerd.
Er kan dus nu nog geen gebruik worden gemaakt van de 2e lezer.
Wanneer de 2e actief wordt is nog niet te zeggen.

MM dat is jammer ik denk dat veel mensen hier behoefte aan hebben 2 kaartlezers in een linux ontvanger die een mooi alternatief zou zijn voor de DM8000, afwachten dus maar

Wavefrontier T90 1W,5E, 9E,13E,16E,19E,23E,28,2E / Dreambox 800HD

Geplaatst:

Vergeet niet dat deze ontvanger OOK nog 2 CI sloten heeft.

Geplaatst:

Ja inderdaad zelf sommige cams worden al ondersteund, ben benieuwd of deze ook te gebruiken zijn in de rebox, de settingseditor is wel hetzelfde.

Gast Feedhunter
Geplaatst:

Box is helaas erg buggy. Meldingen als "Service fout" vliegen om je oren. Na uit- en aanzetten is fout wel weg. Kost je wel een minuut.

Ook komt hij totaal te hangen, zodat alleen uit- en aanzetten via schakelaar op achterkant helpt.

Er is duidelijk bespaard op testen en de gebruiker mag nu gaan testen en de bugs doorgeven.

Met een draaibare schotel is geen rekening gehouden. Als je een draaibare schotel hebt moet je per satelliet de instellingen handmatig wijzigen.

Blind scan doet er letterlijk uren over en komt uiteindelijk te hangen, daar waar bijvoorbeeld een Manhattan met 2 vingers in zijn neus de satelliet afscant.

De professionaliteit straalt al af van de handleiding: wat zwart-wit-A4'tjes aan elkaar geniet, waarin veel afbeeldingen zo zwart en klein zijn dat ze niet te lezen zijn.

Zowel gevorderden als beginners zullen toch weinig aan de handleiding hebben.

Kwaliteit en gebruikersvriendelijkheid zijn een stuk lager dan mijn Echostar. Opstarten lijkt een eeuw te duren. Repeat op de afstandsbediening zet veel te snel in. En zo kunnen we nog wel een tijdje doorgaan. Ik ga maar eens verder kijken naar een kwaliteitsbox, die bruikbaar is voor feedhunters.

Geplaatst:

hahahah, exact de zelfde reactie als op een ander forum waar ie van af gegooid is !

Hoezo een belang ?

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Geplaatst:

In sommige opmerkingen kan ik het wel vinden, het schakelen van HD naar SD leverde hier ook een service fout op, tevens is het laden van de MHW programmagids nog niet optimaal.

Voor de rest een prima ontvanger vooral na de laatste update, waarbij het beeld de Topfield 7700 haalt, en hij reageert ook niet zo zenuwachtig op de afstandbediening, en hij zapt ook keurig momenteel, al met al, niet gek voor een ontvanger die pas enkele weken op de markt is.

Geplaatst:

Hoi Djoek !

Heb je de nieuste software versie al op je ontvanger gezet ?

Daar zitten al aardig wat verbeteringen in, en oplossingen.

Groeten,

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Geplaatst:

Yep heb ik gedaan, daarmee heb ik bovenstaande problemen, service fout heb ik verholpen door ipv Fastscan, een normale scan uit te voeren, voor de rest ben ik prima tevreden.

Gast Feedhunter
Geplaatst:
Origineel bericht van: duitsland
hahahah, exact de zelfde reactie als op een ander forum waar ie van af gegooid is !
Hoezo een belang ?

Inderdaad "Hoezo een belang?". Blijkbaar mag de consument alleen lezen dat alles geweldig is. Dan kan men melden dat er alleen maar positieve reacties zijn.

Origineel bericht van: duitsland

Heb je de nieuste software versie al op je ontvanger gezet ?
Daar zitten al aardig wat verbeteringen in, en oplossingen.

Waarmee je bevestigt dat mensen die hem al een aantal weken hebben, een apparaat hebben gekocht met "aardig wat" bugs. Handig om te weten als je geen tijd hebt om als gratis tester te worden ingezet.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen