Ga naar inhoud

[DM7000] Boot niet als netwerkkabel erin zit [laatste pli]

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

We hebben hier een dm7000 met de laatste pli images en opzich loopt deze redenlijk alleen zodra de netwerkkabel erin zit tijdens het opstarten blijft de box hangen ergens als het mannentje loopt in het display. Als ik de kabel los laat en dan opstart gaat het direct goed en als ik dan de netwerkkabel aansluit werkt alles gewoon goed incl. internet download's?

Verder nog een ander vraagje hoeveel softcam's kan je installeren en zijn er zichtbaar in het softbeheer? Heb er nu wat meer geinstalleerd (omdat ik wat wil spelen omdat de update voor me cd seca2 kaart niet binnen komen maar een activatie weer wel) maar als ik dan de nieuwe cam wil instellen krijg ik in het pulldown menu nog steeds de 2 die al geinstalleerd zijn.

Geplaatst:

Heeft je box een vast IP? Misschien zoekt de box naar een DHCP server.

Je tweede vraag, eh....... wat staat daar nou toch......

ja, je kunt zoveel Cam's installeren als je wilt (voorzover je ruimte hebt) maar er kan er maar 1 actief zijn.

Ik heb nog ergens een image in multiboot met zo'n beetje alle Cam's erin die er toentertijd beschikbaar waren. Enige probleem is dat sommige images geen verschillende versies van 1 Cam tegelijk geïnstalleerd kunnen hebben, vandaar de rename optie in Gemini bijv.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Geplaatst:

Hij staat op dhcp maar dit mag toch niet uitmaken? Zal morgen ff proberen om er een static van te maken.

ik bedoel ik heb nu 4 softcam's geinstalleerd via de download menu. Als ik nu naar instellingen ga van softcam dan kun je de standaard softcam instellen die standaard gebruikt moet worden, maar als ik dan de softcam wil kiezen staan er maar 2 in?

Ruimte genoeg heb een usb stick van 2gb met var aangemaakt. (doe ik dat niet dan loopt hij steeds vast tijdens zappen)

Geplaatst:

Kan zijn dat de box wacht op een antwoord.

Als het verschillende softcam's zijn zou je er 4 moeten zien. Staan ze wel bij te verwijderen software?

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Geplaatst:

Ja daar staan ze tussen.

UPDATE: softcam probleem opgelost na reboot staan ze er wel. Nu nog kijken welke wel de update voor de seca2 kaart door laat.

Geplaatst:

die gebruikte ik nu inderdaad alleen lijkt daar de maandelijkse update niet door te komen. Kaart staat nog steeds op 31-05. Echter als ik een heractivatie doe dan komt die weer wel door.

• 4 weken later...
Geplaatst:

Nou de updates komen weer binnen na alles opnieuw erop gezet te hebben dus dat is mooi.

Maar het probleem dat hij blijft hangen bij een boot/reboot als netwerk er in zit blijft. Heb echt al van alles geprobeerd maar geen resultaat iemand nog een idee?

Geplaatst:
Origineel bericht van: Xboxprofi
Nou de updates komen weer binnen na alles opnieuw erop gezet te hebben dus dat is mooi.

Maar het probleem dat hij blijft hangen bij een boot/reboot als netwerk er in zit blijft. Heb echt al van alles geprobeerd maar geen resultaat iemand nog een idee?

Heb je misschien ergens nog een mount staan uit een oudere image? Kan me voorstellen dat-ie wil gaan mounten met een PC ofzo terwijl die niet meer bestaat.
  • 3 weken later...
Geplaatst:

Afgelopen dagen nog eens wat zitten spelen maar is niet goed te krijgen als ik alleen deze image in de flash zet. Installeer ik multiboot dan is het geen enkel probleem en start hij netjes op. vaag maar waar.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen