Ga naar inhoud

Hoe kan ik de ondertiteling selecteren als ik een film afspeel?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb films via ftp naar mijn dm8000 verstuurd. Ik kan ze afspelen maar het is engelstalig.

Volgens de informatie van de film zou er ondertiteling bij zitten. Hoe kan ik die selecteren???

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

Geplaatst:
Origineel bericht van: Pedro4
Ik heb films via ftp naar mijn dm8000 verstuurd. Ik kan ze afspelen maar het is engelstalig.
Volgens de informatie van de film zou er ondertiteling bij zitten. Hoe kan ik die selecteren???

Welke image? Want met gemini kan dit niet meer.

Geplaatst:

In iedere normale image is het gewoon op OK drukken zodat je de infobalk ziet en daarna 1x (of meermaals) op TEXT drukken.

Als Gemini van die standaard afwijkt, zijn het maar een stel koekenbakkers:-)

Ron

Geplaatst:

Ik krijg er geen ondertiteling op.

Ik heb een mkv film die op mijn pc wel voorzien is van nederlandse ondertiteling. Die heb ik via ftp naar de dreambox over gezet. Hij speelt prima af maar ik heb geen ondertiteling. Ook niet als ik op OK druk en dan tekst.

Wat zou het probleem kunnen zijn?

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

Geplaatst:

Ik heb het wel over DVD's (iso's of vob's) en de DVD speler plugin.

Ondertitels bij het afspelen van zelf gemaakte mediabestanden met de mediaplayer zal niet werken denk ik.

Ron

Geplaatst:

Ja dat dacht ik al.

Ik hoop dat er een oplossing is. Ik heb mooie 1080P films. Het zou jammer zijn als het niet gaat lukken.

WIE HEEFT DE OPLOSSING ??

Of kan het echt niet ?????

Daarkendemeelachen !!!!

Geplaatst:
]Ik heb het wel over DVD's (iso's of vob's) en de DVD speler plugin.

Ondertitels bij het afspelen van zelf gemaakte mediabestanden met de mediaplayer zal niet werken denk ik.

Zou ik die .mkv films om kunnen zetten naar iso's of vob's ???

Daarkendemeelachen !!!!

Geplaatst:

Vast wel.

Ga eens google gebruiken en lees eens wat. Dat moeten wij ook doen als we met vragen zitten en als we er dan nog steeds niet uitkomen, stellen we een duidelijke doelgerichte vraag op bijvoorbeeld dit forum.

Ron

Geplaatst:

Bedankt. eSata. Ik ga wat proberen.

Ik kom er nog op terug.

Daarkendemeelachen !!!!

Geplaatst:

Ron,

Lekker vriendelijk antwoord. Je doet net alsof ik nog niet op google gekeken heb en dat ik geen doelgerichte vraag stel. Ik weet er niet zoveel van dus mijn vraag is dus normaal en dus niet misplaatst.

Daarkendemeelachen !!!!

Geplaatst:
Origineel bericht van: eSata
Origineel bericht van: Pedro4
Ik krijg er geen ondertiteling op.
Ik heb een mkv film die op mijn pc wel voorzien is van nederlandse ondertiteling. Die heb ik via ftp naar de dreambox over gezet. Hij speelt prima af maar ik heb geen ondertiteling. Ook niet als ik op OK druk en dan tekst.
Wat zou het probleem kunnen zijn?

Ik heb .mkv films met .srt ondertitels op mijn harde schijf staan en de ondertitels worden zonder problemen weergegeven.

Let wel op dat de .mkv film identiek dezelfde naam heeft als .srt ondertitel en in dezelfde map staat.

(vb. film = zorro_123.mkv ondertitel = zorro_123.srt)

Als dit in orde is

dan film afspelen
dan menu toets indrukken
dan ondertitels kiezen

Hoi eSata.

Keibedankt.
HET WERKT.
Alleen een beetje grote letters maar dat is niet erg.
Inderdaad gewoon tijdens het afspelen naar menu. Dan ondertitels. Dan inschakelen. (dit voor de overige gasten).
Nogmaals dank.

Pedro4.

Daarkendemeelachen !!!!

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen