Ga naar inhoud


[6072] Invloed kabellengte op signaalsterkte.


Belsat

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal !

 

Ik heb mijn Philips 6072 in de slaapkamer gezet, verbonden met 40 meter kabel naar een 98 cm Triax schotel met 3 dubbele LNB's.

 

Daardoor daalde de signaalsterkte (meter van Rayhtec 9b, onder het plusje) van ruim 90% naar 70% voor Astra 1 en 2 en van 70% naar 50% voor Hotbird. In het CD menu nu resp. ruim 4 en 3.5, in de slaapkamer. Wel alles groen.

 

Zijn dit acceptabele getallen voor de Philips? Het lijkt mij een erg grote reductie, maar het is een hele dure grijze kabel :-)

 

Ciao, Henk

 

 

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dit werkt bij mij al jaren prima 3,5 a 4 op de sinaal meter.

Groen is ook de juiste kleur.

 

Wat mij opvalt is dat als ik een andere machine aansluit de waarde van de meter ook verandert tussen 3 en 5

 

Zolang je geen blokken in beeld hebt of uitval zal het goed blijven gaan.

Vu+UNO, Vu+DUO2, digitenne, astra1+3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yaho dank voor het snelle antwoord! Ik zal het inderdaad maar een poosje aanzien. Ik had alleen niet verwacht dat 40 meter hoge kwaliteitskabel zo'n groot verschil zou maken... is dit dan normaal?

 

Ciao, Henk

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze kabel:

 

De beste coax kabel ooit gemaakt.

 

* Coax 9 dus nagenoeg geen demping.

* Vol koper zowel de kern als de buiten mantel.

* De Buitenmantel is vertind waar de corrosie geen invloed meer op heeft.

* De nieuwe HD 9+ coaxkabel van Bedea

 

Door de komst van digitale televisie, internet en telefonie stijgt de vraag naar steeds snellere verbindingen en een betrouwbaar netwerk. Bedea heeft daarom een nieuwe universele installatiecoaxkabel ontwikkeld als opvolger van de bekende coax 12: de Bedea HD 9+.

 

Breed inzetbare kabel

De HD 9+ is een breed inzetbare kabel voor installaties voor distributie van zowel kabeltelevisie- als satellietsignalen. De kabel is bestemd voor binnengebruik (PVC mantel) en is net zoals coax 12 grijs gemakkelijk in de buis te trekken.

 

 

Een coaxkabel met klasse A

De HD 9+ coaxkabel van Bedea voldoet aan de norm EN 50117-2-4. Vanuit die norm voldoet de kabel aan klasse A. Dit wil zeggen dat deze coaxkabel een maximale bescherming biedt tegen elektromagnetische invloeden (EMC) van buitenaf in kabeltelevisie- of satellietontvangstsystemen. Dit is ook van belang bij DVB-T (digitale televisie en radio via de ether) en HDTV: prima coaxkabel en uitstekende connectoren zijn voorwaarden voor een goede kwaliteit.

 

 

Ciao, Henk

 

P.S. Ik zie nu pas dat de kabel eigenlijk bedoeld is voor binnengebruik. Ik heb hem buiten hangen, maar wel droog, onder de dakrand. Anyway, pas een halve dag, zonder regen :-)

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Link naar reactie
Delen op andere sites

maar je had dus kabel liggen, en die werkte prima/beter signaal dan wat je nu hebt?

 

 

waarom iets maken wat niet stuk is? :P

DISCLAIMER:

All statements, events, names and numbers mentioned in this message are fictional. Any resemblance to reality is coincidental and unintended.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Belsat


Ik heb mijn Philips 6072 in de slaapkamer gezet, verbonden met 40 meter kabel naar een 98 cm Triax schotel met 3 dubbele LNB's.



Ik weet niet of je die TWIN lnb's ook al voordien had hangen, maar het zou mij niet verbazen dat wanneer je aan de connectors van de lnb bent geweest (of er eentje hebt bijgeplaatst) dat de schotel niet meer optimaal staat.

Laat vrouwlief ff in de slaapkamer naar de signaal meter kijken terwijl jij de schotel naar alle vier de zijden drukt (oost, west, omlaag en omhoog)(niet losmaken, alleen drukken)
niet te snel loslaten, er zit een vertraging in.

Probeer tijdens het duwen aan de schotel met jouw partner te communiceren of er verandering van signaalsterkte is.

dit lost de meeste problemen op.

Weet je zeker dat de coax connectoren nog goed zijn?

nobody is perfect, I ain't nobody

 

feedback doet wonderen
vu solo2, Vu duo 4K SE, vu uno 4k,  ultimo voor hobby

Link naar reactie
Delen op andere sites

@guykers: Dat heb ik allemaal gedaan. De dubbele LNB's staan vlak bij de woonkamer, daar heb ik afgeregeld. Vervolgens 40 m kabel gelegd naar de slaapkamer en aldaar geconstateerd dat het signaal toch aardig minder was.

 

@Johan45: Hier staan de specs: http://www.hemmink.nl/LinkClick.aspx?link=Electrotechniek%2fKabeltelevisie%2fBedea%2fcoaxhd9-class-a.pdf&tabid=281

 

Maar inmiddels is het probleem opgelost door vervanging van een F-connector bij de Diseqc switch!

 

Allen hartelijk dank voor het meedenken. Henk

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...