Ga naar inhoud


Dolby op 5400 en HD2000 hoe werkt het ?


pirrewit

Aanbevolen berichten

wanneer ik de 5400 aan de antenne aansluit en de optical out verbind met de optical 2 in van de Denon versterker dan is er direkt Dolby geluid op bvb het premiere test/portaalkanaal.Dus zonder videoaansluiting of enig andere aansluiting.

wanneer ik hetzelfde doe met de HD2000 eerst antenne en dan optical out verbinden met de optical 1 in van de versterker dan gebeurd er niets op het premiere testkanaal.niet analoog en niet digitaal.

enkel indien ik dan de HDMIkabel verbind met de Pioneer TV en dan de optical out van de TV verbind met de optical in van de Denon is er digitaal geluid maar geen Dolby.

Ik dacht dat er altijd geluid is wanneer de antenne is aangesloten zonder video bvb voor de radiokanalen?

Is er misschien een HD 2000 bezitter die Dolby geluid heeft en zo ja op welke wijze?

bedankt

 

bij nader inzien kan deze vraag ook misschien in het audio topic ?

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Voor Dolby geluid via de opt. uitgang:

Druk op de toets OPT+, selecteer audio en kies de dolby optie. (Indien uitgezonden)

 

In het hoofdmenu "Systeem" wel eerst de optie "dolby Digital" op "on" zetten!

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

jammer maar helaas

in systeem staat dolby digital reeds op "on"

in opt+ heb ik voor audio ook reeds de optie dolby.Voor dit FTA premiere kanaal zijn er 3 opties

stereo links rechts op lijn 1

stereo links rechts op lijn 2

dolby digital op lijn 3

ik heb optie dolby maar geen dolby geluid

het ledje dolby digital op de denon licht niet op en dat doet het wel met de 5400 met een heel andere geluidservaring

op bbcHD heb je

op lijn 1 "NAR"

op lijn 2 Dolby digital

hier ook op optie lijn 2 geen dolby in de denon

Vraagje: als jij de hdmi kabel uittrekt heb je dan nog geluid op de HDCI2000 ?

bedankt

 

 

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ja, audio op de opt. uitgang is onafhankelijk van het al dan niet aansluiten van de HDMI kabel.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt voor het testen

dan lijkt mij dat er ofwel iets schort aan de opt out poort

ofwel aan de opt kabel vermits de opt in poort van de versterker met de 5400 wel dolby produceerd.

bestaat er een middel om de opt out te reinigen ?

misschien ergens een vuiltje ?

als laatste middel een nieuwe kabel ?

groeten

 

bij nader inzien kan het niet de kabel zijn vermits het werkt met de 5400 dus blijft enkel de opt out poort toch?

 

 

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Welke software versie heb je op de 2000?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dan zou het gewoon moeten werken.

 

Misschien een instelling op je Denon?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

maar als ik de optische kabel versteek van de 2000 opt outnaar de 5400 opt out dan werkt het wel dus zijn de instellingen op de denon korrekt dacht ik.

ik zal eens met de 2000 naar de satboer gaan dan kunnen we even de opt out testen.

bedankt voor het meedenken

 

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

de opt out van de 2000 werkt inderdaad niet meer.

daar waar een optical signaal fel bloedrood is blijft nu maar een lichtrozig straaltje over.

hier zullen dus kosten aan zijn.

voor meer info over optical zal ik maar een nieuw draadje openen.

 

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...