Ga naar inhoud


[Technomate TM-5400 CI+] - enkele beginnersvragen


joshetscheleei

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik ben een echte newbie op vlak van alles wat met satellieten te maken heeft. Ik heb sinds kort een Technomate TM-5400 CI+ ontvanger, twee schotels aan m'n huis hangen (voor 19.2E Astra1 en 28.2E Freesat/Astra2) en een abonnement bij TV-Vlaanderen.

 

Nu heb ik wat zitten rondsurfen en zoeken op internet, maar zit nog steeds met enkele vragen.

 

1. Ik merk dat ik maximaal anderhalf uur kan opnemen op een USB-stick, en dat het daarna stopt. Ook al staat mijn stick dan nog lang niet vol (hij is 4GB). Kan ik daar iets aan doen? Hoe komt het dat de opnames gebeuren in .ts-formaat (hetgeen redelijk groot is)? Is het niet mogelijk om in een kleiner formaat op te nemen?

 

2. Is het mogelijk om, zoals bij een klassieke videorecorder bv., enkele uren op voorhand een programma te programmeren, zonder dat dit vermeld staat in de EPG (want daar staat enkel het huidige en het komende programma in vermeld)?

 

3. Ik heb ook op een website een .stb-bestand gevonden voor mijn type toestel, maar dat blijkbaar recenter is dan wat ik op de Technomatesite vind. Is dit een nieuwe kanalenlijst ofzo, en zou ik dan meer zenders kunnen ontvangen dan nu (momenteel werken sommige kanalen van BBC wel, en andere weer niet)? Kan iemand me zeggen of dit te vertrouwen is om op mijn ontvanger over te zetten, of kan ik van iemand meer info krijgen?

 

Alvast bedankt allemaal voor de hulp.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...