Ga naar inhoud


[6071] Hulp bij Firmware upgrade/downgrade


Gast rubberducknl77

Aanbevolen berichten

Gast rubberducknl77

Heb tot zo'n 30 pagina terug gezocht maar geen duidelijk antwoord gevonden. Heb een oude 5816/23a waar ik destijds serieel een Euromuis firm in heb gezet, maar die ik nu terug wil flashen naar de originele firmware voor Seca 3 compatibiliteit. Vind in de stickies echter telkens maar 2 bestanden, een BIN file van 2mb genaamd "6071 OrigFirm met snel scan" of iets dergelijk en de Eeprom. Nou is mij vraag vrij simpel; heb ik een derde bestand nodig voor FlashDSX, en zoniet, welk bestand gaat waar en wat vink ik aan? Bij voorbaat veel dank.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo rubberducknl77

 

Alleen de firmware en de eeprom is voldoende, wel even een vinkje plaatsen bij deze twee als je FlashDSX gebruikt.

 

Hieronder nog even de complete handleiding voor je Philips met 6071 firmware.

 

Je decoder voorzien van andere firmware kan op drie manieren.

1. Met een Jtag, die je in je decoder moet solderen.

Die laten we hier verder buiten beschouwing, dit is meer voor de expers.

 

2. Met een Oslink, dit is net als de Jtag een interface welke je eenvoudig in de decoder kan inpluggen.

 

3. Met een serieele kabel, die je aansluit op de seriele poort van je PC en de serieele poort van de decoder.

Dit is de meest goedkope manier, een serieel kabeltje koop je al voor een paar euro in de PC shop.

 

Je dst5816/23a decoder heeft de 6071 firmware.

De originele 6071 firmware inclusief de snelscan kanalenlijst kan je hier downloaden

 

Wat heb je nodig om je Philips 5816, 6073 en 7072 decoder weer serieel origineel te maken.(downgraden)

 

1. Originele firmware met vastscan kanalenlijst.

2. Eeprom. bin, deze zit verpakt bij de originele firmware met vastscanlijst.

3. FlashDSX 1.0.0 (werkt met Linux en Windows XP Service Pack2)

4. Seriële 1 op 1 kabel connector male / female (geen nul modem kabel)

om de decoder met je PC te verbinden.

 

Handleiding v2 FlashDSX v1.0.0 om je decoder weer origineel te maken.

 

Hoe schrijf je een firmware, kanalenlijst en eeprom in één keer in je Philips decoder

met: FlashDSX v1.0.0 (Alleen geschikt voor de Philips DSX6071 of 6072 firmware)

 

Korte handleiding.

 

¤ Sluit je decoder aan op de PC met de seriële kabel 1:1. (Geen 0 modem kabel)

¤ Start je PC op.

¤ Start de decoder op in standby door de powerknop in te drukken.

¤ De ledjes met de tijd of -- : -- in het display branden nu flauw.

¤ Start nu het programma FlashDSX.

¤ Kies de juiste seriële poort instelling.

¤ Baud 115200 ,staat standaard al ingevuld.

¤ Kies bij Status of deco voor > Standby <

¤ Dubbel klik op vak FW.bin om de 6071 of 6072 firmware te laden.

¤ Dubbel klik op vak E.bin om de kanalenlijst eeprom te laden.

¤ Vergeet niet om twee vinkjes te plaatsen voor de vakken van de eerder gekozen files.Vak Ch.bin blijft leeg.

¤ Selecteer nu bij WRITE METHOD > Normal (Write once) <

¤ Klik nu op > Connect <

¤ De knop > Connect < verandert nu in > Disconnect <

¤ In het display van de decoder staat nu - SE - (zo niet, controleer de seriële kabel)

¤ Klik daarna op > WRITE <

 

Het programma schrijft nu de Firmware, kanalenlijst en eeprom in je decoder.

De status balk onderin geeft de vorderingen van het schrijven weer.

 

¤ Is het programma klaar met het schrijven, klik dan op > Disconnect < de decoder gaat nu

uit de - SE - mode en weer terug in standby.

 

Disclaimer.

Een decoder serieel flashen, met een Oslink of Jtag, is niet zonder risico.

Dit risico is geheel voor eigen rekening.

 

© 2009 Johan45

Met dank aan bmt voor het beschikbaar stellen van dit programma.

 

-

 

Het programma FlashDSX-Win-Linux voor het serieel flashen van de Philips 6071 en 6072 firmware kan je > hier downloaden <

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast rubberducknl77

Had ik uit eigen overweging al rekening mee gehouden, alles uitgezet (MSN, Skype, Antivirus en netwerk kabel uit PC getrokken (IVM Windows updates en zo). Operatie prima geslaagd, de oude philips draait nu op het nieuwe Seca 3 kaartje. Het enige waar ik nog een vraagteken bij heb is hoe hij werkt met de Shotel configuratie van kennis (is zijn box); bij mij pakt ie de eerste 2 van mijn drie via 4-1 diseq aangeloten LNB's (19.2 en 23.5, beiden werken prima) maar niet de 28.2 op de 3e poort. Mijn kennis heeft echter 19.2 en 28.2 op een 2-1 diseq, is dat gewoon een kwestie van opniew laten zoeken? Of voldoed de standaard CD lijst met de BBC zenders vanaf nummer 500? Onzettend bedankt tot zover voor uitleg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas gaat dit niet werken voor je kennis.

 

De CanalDigitaal snelscan lijst heeft de Astra1 19.2 op DiseqC A en de Astra3 23.5 op diseqC B.

De kanalen vanaf 500, Astra2 op 28.2 staan ook op diseqC A in de CanalDigitaal lijst.

Dus de BBC etc. staan op dezelfde diseqC als de nederlandse kanalen op Astra1 19.2

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast rubberducknl77

Wat zou dan de procedure zijn? Een 'vrije' scan doen (dus niet op provider volgorde) en ze dan met de hand ordenen? Of maar gewoon accepteren dat ie in de keuken uitsluitend naar het CD pakket kijkt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een vrije scan op de twee satellieten kan maar adviseer ik niet.

Veel te veel werk en met de 999 kanalen die de decoder op kan slaan wordt het sowieso erg moeilijk om de astra2 in te lezen.

Je hebt geen mogelijkheid tot een transponderscan met de originele firmware.!

 

Ik zou de kanalenlijst uitlezen en met Mes de diseqC instelling van de transponders op Astra2 veranderen van DiseqC A naar diseqC B.

Maar zo zonder Oslink achter de hand voor als het misloopt vindt ik het een riskante onderneming.

 

 

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast rubberducknl77

Nou, dan zal ik mijn kennis aan raden het apparaat te gebruiken voor uitsluitend CD, en eventueel uit te kijken naar een wat modernerne box indien hij zijn 28.2 zenders terug wil. Of is er een firmware aan te raden die alles bied, ook een beetje vooruit kijkend, want heb niet zo'n zin om nog eens 2 uur nagels te bijten bij een volgende kaartwissel of andere CD grap... Heb nog een box te flashen overigens, dus feedback vooraf is welkom. Heb ook een beetje de indruk dat het 'service life' van deze eerste generatie Philips Seca boxen echt een beetje op zijn eind is...

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat je kunt doen is gewoon via canaaldigitaal laten zoeken

eventueel later zenders die niet gebruikt worden handmatig verwijderen in het menu van de ontvanger

wat je dan kunt doen via schotel twee zenders toevoegen

hij zal niet alles kunnen opslaan maar zal toch nog een aantal zenders toevoegen

maar om toch alles tekunnen ontvangen zal er op den duur toch wel andere ontvanger moeten komen

 

Rienk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...