sdspieg Geplaatst: 4 mei 2009 Geplaatst: 4 mei 2009 Ik heb al gepost over problemen die ik had met Pli Jade en de rotor. Er is blijkbaar echt een probleem hier (dat opgelost zou worden in de volgende versie), dus ik ben terug overgestapt naar Iolite. Maar ook daar gebeuren nu rare dingen. Paar voorbeeldjes: mijn dreambox onthoudt om de een of andere reden de 28.2E positie WEL goed, maar alle andere posities niet - OOK nadat ik ze manueel opzoek in de rotor setup en ze daar dan vastzet. Bvb als ik manueel naar NL1 ga en daar een sterk signaal en een fix vind, dan kan ik wel zappen naar andere Nederlandse kanalen EN zelfs terugzappen naar de BBC op de andere Astra 28.2E; maar kan ik bvb. NIET naar Franse kanalen zappen op dezelfde Astra 19.2E. In dat geval draait hij ergens anders naartoe. Ook reageert de rotor af en toe niet meer (of slecht) op stuurbevelen. De message "please wait while the motor is turning to..." komt op en gaat na een tijdje weer weg, maar de motor draait niet. Hetzelfde met de manuele stuurbevelen - af en toe neemt hij die WEL, en soms NIET. Een paar vragen: is er een verband tussen het signaal vanuit de LNB en de stabiliteit van Enigma of van een image? Van zodra er iets fout gaat met het draaien (als hij niet draait bvb, en dus ook geen fix krijgt), blokkeert de dreambox namelijk voor een minuut of twee is het mogelijk om de vooruitgang van het boot-proces te volgen (een soort bootlog dus)? Het duurt nu namelijk enorm lang voor Pli opboot (paar minuten ook - ongeveer net zolang als het duurt nadat er een probleem optreedt met het draaien) kan iemand de link uitleggen tussen gesavede schotelposities op de rotor en de kanalenlijsten (ik gebruik pet123)? Hoe kan je vaststellen of er een conflict is tussen de satellites.xml en de gebruikte satellieten in de kanalensettings is het mogelijk dat de laatste Pli Jade2 iets met mijn dreambox-sturing gedaan zou hebben? En indien ja - kan zoiets gerepareerd worden? Sorry dat ik zoveel vragen stel, maar ik zou dit graag echt snappen... En als iemand dit eens helder zou kunnen uitleggen (of me verwijzen naar een bron), dan kan dit waarschijnlijk ook anderen helpen met gelijkaardige problemen. Alvast dank voor gelijk welke tip! -Stephan
Littlesat Geplaatst: 4 mei 2009 Geplaatst: 4 mei 2009 Gebruik bij de 7020 de use rotor power niet(!) Dan moet het werken! Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen