andre123 Geplaatst: 5 mei 2009 Geplaatst: 5 mei 2009 Hallo Ik wil even zeggen dat ik heel blij ben met mijn htpc,wil hem niet meer ruilen met een dreambox,ik heb mijn htpc gebouwd met onderstaande,ik kan er alles mee met de laatste dvbviewer 4.1 onder windows vista 64bit met flycccam,epg,teletext,mpv en blueray afspelen enz,enz,en nog gewoon als computer gebruiken noem maar op,beeld is net zo goed als mijn dreambox 800. Behuizing OrigenAE S14V HTPC Zwart Hauppauge WinTV-NOVA-HD-S2 Intel Core 2 Duo E8400 Kingston 4GB( 2 x 2048MB) Enermax Modu82+ 525W Modular Scythe Shuriken Low Profile Heatpipe CPU Cooler Intel Gigabyte Core 2 Extreme Socket 775 Intel G45 | GA-EG45M-DS2H Western digital Caviar GreenPower 640GB | WD6400AACS Blue-ray rom LiteOn DH-4O1S
w8andc Geplaatst: 5 mei 2009 Geplaatst: 5 mei 2009 Inderdaad. Ik Kan dit enkel bevestigen. De laatste maand heb ik terug opnieuw mijn HTPC in gebruik genomen. Ik heb de laatste 4 jaren al diverse programma's voor DVB ontvangst via PC getest. DVBviewer Pro software blijft de meest stabiele, uigebreide en kwalitatieve software die er bestaat. De ontwikkeling van deze software gaat in een ongezien tempo verder. De makers slagen er telkens opnieuw in diverse nieuwe elementen toe te voegen en fouten te corrigeren. Gisteren, na diverse beta-versies, werd weer een nieuwe officiële versie 4.1 gepubliceerd. Als je het forum een beetje volgt, dan kan je vaststellen dat de ontwikkelaars nog zeker niet het maximum aan mogelijkheden hebben bereikt. TechniSat parabool + 4 LNB + Diseqc switch / Digital Devices Cine S2 v6.5 twin tuner / Windows 10 Pro x64 / Mediaportal / OSCAM / ACAMD / Denon AVR-3803 receiver / LG 60UF675V UHD-beeldscherm
adupont Geplaatst: 5 mei 2009 Geplaatst: 5 mei 2009 @andre123 en @w8andc Hebben jullie ervaringen met meervoudige opnames? I.h.b. opnemen op ene transponder en kijken naar andere transponder of twee opnames op dezelfde transponder? Ik zou ook graag van dreambox 800 willen overgaan naar een HTPC met windows. Alvast bedankt!
andre123 Geplaatst: 6 mei 2009 Auteur Geplaatst: 6 mei 2009 Origineel bericht van: adupont @andre123 en @w8andc Hebben jullie ervaringen met meervoudige opnames? I.h.b. opnemen op ene transponder en kijken naar andere transponder of twee opnames op dezelfde transponder? Ik zou ook graag van dreambox 800 willen overgaan naar een HTPC met windows. Alvast bedankt! Hoi Ja kan wel moet je alleen 2 tuners in de htpc zetten. Gr Andre
Gast zzzzzzz Geplaatst: 6 mei 2009 Geplaatst: 6 mei 2009 Origineel bericht van: andre123 Origineel bericht van: adupont @andre123 en @w8andc Hebben jullie ervaringen met meervoudige opnames? I.h.b. opnemen op ene transponder en kijken naar andere transponder of twee opnames op dezelfde transponder? Ik zou ook graag van dreambox 800 willen overgaan naar een HTPC met windows. Alvast bedankt! Hoi Ja kan wel moet je alleen 2 tuners in de htpc zetten. Gr Andre Makkelijk gezegd, ik heb 2 tuners, ik gebruik DVBViewer Pro, enz. Maar mijn ervaring is dat alleen gecodeerd wordt wat in de voorgrond speelt. OF je moet over hardwarematige CI modules en CAMS beschikken (die situatie heb ik nu). OF je moet van de recording service gebruik maken, wat ik dan weer heel ongebruiksvriendelijk vind. Met FlyCCCAM lukt het mij in elk geval niet. André, kun je eens het volgende proberen ? Neem iets op dat gecodeerd is, en tegelijk iets dat niet gecodeerd is op dezelfde transponder. Voorbeeld : neem RTL-TVi op en tegelijk RTBFSat. Zorg ervoor dat tijdens het opnemen het beeld RTBFSat te zien is en niet dat van RTL-TVi. Tenzij jij iets van oplossing hebt dat ik niet heb, zul je merken dat hetgeen in de achtergrond loopt (RTL-TVi) niet gedecodeerd is. En om één gecodeerde en één niet gecodeerde zender op te nemen van dezelfde transponder heb je maar één tuner nodig (als het werkt !). Als je geen Télésat hebt, probeer anders eens met Action Now! tegelijk op te nemen als BVN (de Astra1 variant). Opnieuw : Action Now! moet in de achtergrond draaien. Het zou het zelfde resultaat moeten zijn. Voor de rest ben ik wel heel tevreden van DVBViewer. Het is zowat het stabielste dat ik ken op Windows vlak.
andre123 Geplaatst: 6 mei 2009 Auteur Geplaatst: 6 mei 2009 Origineel bericht van: zzzzzzz Origineel bericht van: andre123 Origineel bericht van: adupont @andre123 en @w8andc Hebben jullie ervaringen met meervoudige opnames? I.h.b. opnemen op ene transponder en kijken naar andere transponder of twee opnames op dezelfde transponder? Ik zou ook graag van dreambox 800 willen overgaan naar een HTPC met windows. Alvast bedankt! Hoi Ja kan wel moet je alleen 2 tuners in de htpc zetten. Gr Andre Makkelijk gezegd, ik heb 2 tuners, ik gebruik DVBViewer Pro, enz. Maar mijn ervaring is dat alleen gecodeerd wordt wat in de voorgrond speelt. OF je moet over hardwarematige CI modules en CAMS beschikken (die situatie heb ik nu). OF je moet van de recording service gebruik maken, wat ik dan weer heel ongebruiksvriendelijk vind. Met FlyCCCAM lukt het mij in elk geval niet. André, kun je eens het volgende proberen ? Neem iets op dat gecodeerd is, en tegelijk iets dat niet gecodeerd is op dezelfde transponder. Voorbeeld : neem RTL-TVi op en tegelijk RTBFSat. Zorg ervoor dat tijdens het opnemen het beeld RTBFSat te zien is en niet dat van RTL-TVi. Tenzij jij iets van oplossing hebt dat ik niet heb, zul je merken dat hetgeen in de achtergrond loopt (RTL-TVi) niet gedecodeerd is. En om één gecodeerde en één niet gecodeerde zender op te nemen van dezelfde transponder heb je maar één tuner nodig (als het werkt !). Als je geen Télésat hebt, probeer anders eens met Action Now! tegelijk op te nemen als BVN (de Astra1 variant). Opnieuw : Action Now! moet in de achtergrond draaien. Het zou het zelfde resultaat moeten zijn. Voor de rest ben ik wel heel tevreden van DVBViewer. Het is zowat het stabielste dat ik ken op Windows vlak. Hoi Ja gaat ,ik ben action now en bvn aan het opnemen en ik kijk nu bvn Gr Andre
Gast zzzzzzz Geplaatst: 6 mei 2009 Geplaatst: 6 mei 2009 Tiens, wat doe ik dan anders ? Ben je zeker dat je opname van Action Now! dan ook goed is, want DVBviewer klaagt niet, hij stopt alleen van te decrypteren van zodra iets in de achtergrond verdwijnt.
andre123 Geplaatst: 6 mei 2009 Auteur Geplaatst: 6 mei 2009 Ja ik heb ze nagekeken en zijn allebei opgenomen,ik heb nog wel de 0.2 beta 4 flycccam want met die nieuwe kon ik geen sky kijken.Welke tuner heb jij?Kan het daar aan liggen,heb je de nieuwe dvbviewer 4.1 Gr Andre
Gast zzzzzzz Geplaatst: 6 mei 2009 Geplaatst: 6 mei 2009 Ik gebruik sinds kort die 4.1, en heb ook Flycccam 0.2 beta 4. Ik maak gebruik van 2 tuners (2x Technotrend S2-3200) Dus jij kunt die opnames volledig uitkijken en ze zijn OK ? Hoe neem jij juist op in DVBViewer ? Mijn test gaat als volgt : 1) zap naar RTL-TVi 2) druk op R toets op toetsenbord om opname te starten 3) zap naar RTBFSat 4) laat een paar minuten opnemen 5) opgenomen bestand blijkt enkel het gedeelte te bevatten van voor er naar RTBFSat gezapt werd De uitleg die ik altijd gekregen heb is dat plugins alle zender- en tunerwisselingen doorkrijgen. Dus ook al heeft hij CCCAM niet nodig voor RTBFSat hij stuurt die zenderwissel toch door naar de plugin, die dan dus zich bezighoudt met RTBFSat ipv. RTL-TVi. Merk op dat de test wel lukt als je start met RTBFSat, zapt naar RTL-TVi en blijft kijken naar RTL-TVi. De laatst gekozen zender is dan RTL-TVi, en dus kan die wel gedecodeerd worden door Flycccam, terwijl voor RTBFSat geen decryptie nodig is. BTW : heb je toevallig ook een hardwarematige CAM met smartcard? Anders zou dat kunnen verklaren waarom het toch blijft werken.
andre123 Geplaatst: 6 mei 2009 Auteur Geplaatst: 6 mei 2009 Origineel bericht van: zzzzzzz Ik gebruik sinds kort die 4.1, en heb ook Flycccam 0.2 beta 4. Ik maak gebruik van 2 tuners (2x Technotrend S2-3200) Dus jij kunt die opnames volledig uitkijken en ze zijn OK ? Hoe neem jij juist op in DVBViewer ? Mijn test gaat als volgt : 1) zap naar RTL-TVi 2) druk op R toets op toetsenbord om opname te starten 3) zap naar RTBFSat 4) laat een paar minuten opnemen 5) opgenomen bestand blijkt enkel het gedeelte te bevatten van voor er naar RTBFSat gezapt werd De uitleg die ik altijd gekregen heb is dat plugins alle zender- en tunerwisselingen doorkrijgen. Dus ook al heeft hij CCCAM niet nodig voor RTBFSat hij stuurt die zenderwissel toch door naar de plugin, die dan dus zich bezighoudt met RTBFSat ipv. RTL-TVi. Merk op dat de test wel lukt als je start met RTBFSat, zapt naar RTL-TVi en blijft kijken naar RTL-TVi. De laatst gekozen zender is dan RTL-TVi, en dus kan die wel gedecodeerd worden door Flycccam, terwijl voor RTBFSat geen decryptie nodig is. BTW : heb je toevallig ook een hardwarematige CAM met smartcard? Anders zou dat kunnen verklaren waarom het toch blijft werken. Ja ik kan ze volledig uitkijken,ik zal morgen nog een keer proberen met RTL-TVi en RTBFSat, moet weg nu,ik heb trouwens een Hauppauge WinTV-NOVA-HD-S2 je kunt misschien ook eens vragen op het dvbviewer forum GR Andre
Gast zzzzzzz Geplaatst: 6 mei 2009 Geplaatst: 6 mei 2009 Neen, best niet Flycccam vermelden op het DVBViewer forum, of ze verwijderen direct je post... Maar ik heb hier ook nog zo'n Hauppauge NOVA HD S2 liggen. Ik had die eruit gehaald om 2x exact dezelfde configuratie te hebben. Misschien zijn het mijn hardwarematige CI modules die ervoor zorgen dat het niet werkt. Ik ga die straks eens uittrekken en dan nog eens proberen, en daarna eens met één tuner testen ipv. 2.
Gast zzzzzzz Geplaatst: 6 mei 2009 Geplaatst: 6 mei 2009 Origineel bericht van: zzzzzzz Neen, best niet Flycccam vermelden op het DVBViewer forum, of ze verwijderen direct je post... Maar ik heb hier ook nog zo'n Hauppauge NOVA HD S2 liggen. Ik had die eruit gehaald om 2x exact dezelfde configuratie te hebben. Misschien zijn het mijn hardwarematige CI modules die ervoor zorgen dat het niet werkt. Ik ga die straks eens uittrekken en dan nog eens proberen, en daarna eens met één tuner testen ipv. 2. Getest met 2 tuners en zonder CI modules : resultaat identiek. Getest met 1 tuner en zonder CI modules : resultaat identiek Getest met 1 tuner (Hauppauge Nova HD S2) en zonder CI modules : resultaat identiek. Nu ben ik wat aan het testen met de recording service, want die is nu ook weer verbeterd met DVBViewer 4.1
adupont Geplaatst: 6 mei 2009 Geplaatst: 6 mei 2009 @zzzzzzz Dus in feite kan je enkel gedecodeerd opnemen van hetgeen je bekijkt (voorgrond)?
Gast zzzzzzz Geplaatst: 6 mei 2009 Geplaatst: 6 mei 2009 Origineel bericht van: adupont @zzzzzzz Dus in feite kan je enkel gedecodeerd opnemen van hetgeen je bekijkt (voorgrond)? Ja, inderdaad, ten minste als het over een softcam gaat. Bij een hardware matige CAM komt DVBViewer daar weinig in tussen, dat gebeurt voor hem transparant, en dat werkt dan ook (één versleutelde zender per CAM, en ook andere onversleutelde zenders van dezelfde transponder).
w8andc Geplaatst: 7 mei 2009 Geplaatst: 7 mei 2009 Via DVBviewer gelijktijdig meerdere kanalen encrypteren is perfect mogelijk met newcs en acamd. PIP en combinaties (meerdere) opnames / kijken werkt bij mij heel goed. PM mij voor meer info. Groeten, TechniSat parabool + 4 LNB + Diseqc switch / Digital Devices Cine S2 v6.5 twin tuner / Windows 10 Pro x64 / Mediaportal / OSCAM / ACAMD / Denon AVR-3803 receiver / LG 60UF675V UHD-beeldscherm
Aanbevolen berichten