Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Origineel bericht van: andre123
Hoi
Flycccam kost 8 euro en werkt goed dan ga je toch niet moeilijk doen met plugins die niet werken.

Ik dacht het, jij schreef het. :D

Grtz
JeDeJe

----------------------------

Clarke Tech ET-9000 E2, TF 7700HDPVR E2 Smartmouse, TF 7700HDPVR Titan smargo, HTPC met TT-3200-S2 en DVB-T, Visiosat A1-A2-A3-HB, SG-2100A, 78cm schotel.

• Reacties 62
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

Het is al te lang stil geweest om het CCcam protocol naar Windows te krijgen. Nu er eindelijk eens wat beweging in komt van meerdere kanten mag dat ook wat support en bekendheid krijgen.

Flycccam was in de eerste versies ook niet stabiel...

HTPC -> Intel Q6600 - 3 GB RAM - Geforce 8600 GT - 2000 GB HD - Creatix CTX948 - Skystar HD2 - Tevii S470;

Multytenne Twin + Funke DSC310; Win7 32bit; DVBViewer Pro 5.0 met Recording Service

Geplaatst:

Erg interessant want ook ik wil van mijn satelliet-ontvanger af, ten gunste van een htpc met dubbele sat-tuner. Enkele vraagjes:

(1) Kun je met DVBViewer 2 tuners (2 aparte kaarten) gebruiken, zonder dat je je als TV-kijker bewust hoeft te zijn van de 2 tuners? M.a.w. handelt de software alles onder water af en hoef ik dus NIET aan te geven dat ik op wil gaan nemen op tuner 2 terwijl tuner 1 voor live TV kijken en timeshiften bedoeld is? De htpc die ik wil gaan bouwen moet immers dummyproof zijn.

(2) En verder, als je opnames van een gecodeerde zender ongecodeerd zou willen opnemen terwijl je op de andere tuner een andere gecodeerde zender wilt opnemen, moet je dan 2 cams en 2 smartcards hebben? Of lukt dat ook met 1?

(3) Laatste vraag: hebben jullie geen last gehad van de smartcardwissel van Canaldigitaal? Of is dat gerelateerd aan de cam: als die maar seca3 ondersteunt dan zul je geen last hebben van de nieuwe smartcard?

Geplaatst:
Origineel bericht van: saTjong
Erg interessant want ook ik wil van mijn satelliet-ontvanger af, ten gunste van een htpc met dubbele sat-tuner. Enkele vraagjes:

(1) Kun je met DVBViewer 2 tuners (2 aparte kaarten) gebruiken, zonder dat je je als TV-kijker bewust hoeft te zijn van de 2 tuners? M.a.w. handelt de software alles onder water af en hoef ik dus NIET aan te geven dat ik op wil gaan nemen op tuner 2 terwijl tuner 1 voor live TV kijken en timeshiften bedoeld is? De htpc die ik wil gaan bouwen moet immers dummyproof zijn.

(2) En verder, als je opnames van een gecodeerde zender ongecodeerd zou willen opnemen terwijl je op de andere tuner een andere gecodeerde zender wilt opnemen, moet je dan 2 cams en 2 smartcards hebben? Of lukt dat ook met 1?

(3) Laatste vraag: hebben jullie geen last gehad van de smartcardwissel van Canaldigitaal? Of is dat gerelateerd aan de cam: als die maar seca3 ondersteunt dan zul je geen last hebben van de nieuwe smartcard?

1)Ja
2)Lukt ook met 1
3)Geen last van
  • 3 weken later...
Geplaatst:

Heeft iemand DVBViewer al getest met de Hadu, CCCam client plugin. Deze gebruik ik nu al een tijdje met ProgDVB en werkt goed, wil nu DVBViewer gaan proberen. Maar dan graag wel met de Hadu CCCam client.

Gegroet, Maurice

VU+ Duo, 2x Ferguson Ariva 102 mini, Skystar 2 in de PC en FloppyDTV-S2 / KNC1 S2 Plus in de HTPC.

Geplaatst:

Bij hardware CAMs is dit wel een probleem.

De CAM, met daarin de smartcard is dan gekoppeld aan een tuner.

Als je met de 2e tuner dan iets gecodeerds wilt opnemen heb je een probleem.

Oplossing zou dan zijn : 2 CI modules, 2 CAMs, 2 abonnementen.

Ik heb dat opgelost door een Sm*rtW* in te zetten.

Zo heb ik 2 hardware CAMs, 2 CI modules, en 1 abonnement, en de Sm*rtW* die de kaart met het abonnement deelt over de 2 tuners.

Die 2 tuners hebben dan elk een dummy kaartje zitten.

Met de omschakeling naar SECA3 heb ik met mijn Aston CAM geen problemen gehad.

Af en toe zegt ie wel dat het geluid of de video gecodeerd is, maar dat gebeurde vroeger ook.

Dat duurt overigens maar eventjs, en beeld en geluid worden wel degelijk gedecodeerd.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Maurice
Heeft iemand DVBViewer al getest met de Hadu, CCCam client plugin. Deze gebruik ik nu al een tijdje met ProgDVB en werkt goed, wil nu DVBViewer gaan proberen. Maar dan graag wel met de Hadu CCCam client.

Gegroet, Maurice

Werkt prima.

HTPC -> Intel Q6600 - 3 GB RAM - Geforce 8600 GT - 2000 GB HD - Creatix CTX948 - Skystar HD2 - Tevii S470;

Multytenne Twin + Funke DSC310; Win7 32bit; DVBViewer Pro 5.0 met Recording Service

Geplaatst:

Ik krijg hadu niet werkend met dvbviewer,flycccam werkt wel goed,ik begrijp niet wat ik verkeerd doe.Is toch goed zo

[serv_1]

Server=cccam:myserver.com:12000:0:username:password

HTPC met DvbViewer en flycccam op windows vista ultimate 64bit

DM 800

Visiosat Big BiSat - vantage 8/1 - 8 x Alps lnb

Geplaatst:

Bij mij staat het zo:

[serv_server-1]

Server=CCcam:webadres-server:12000:1:naam:wachtwoord

Active=1

Elke server moet je zo apart aangeven.

Geplaatst:
Origineel bericht van: BokkieBok
Bij mij staat het zo:

[serv_server-1]
Active=1

Bedankt ga ik zo proberen.
Geplaatst:
Origineel bericht van: andre123
Origineel bericht van: BokkieBok
Bij mij staat het zo:

[serv_server-1]
Active=1

Bedankt ga ik zo proberen.

Hij doet het maar alleen 1 server moet ik de volgende server zo aangeven,
[serv_server-2]
Server=CCcam:webadres-server:12000:2:naam:wachtwoord
Active=2

Bedankt
Geplaatst:

Hij doet het maar alleen een server moet ik de volgende zo aangeven,

[serv_server-2]

Server=CCcam:webadres-server:12000:2:naam:wachtwoord

Active=2

Bedankt

Geplaatst:

[serv_server-2]

Active=1

Bijna precies hetzelfde. Alleen de naam tussen [] moet anders zijn.

En de server adres gegevens, natuurlijk.

• 2 weken later...
Geplaatst:
Origineel bericht van: jedeje
Zodra je hebt betaald, ontvang je (enige tijd later) een email met link en login voor customer only downloads.

Grtz
JeDeJe

Hoelang duurt dat dan,heb betaald maar nog niets ontvangen frown

Dreambox DM8000HD - DM800HD - DM800SE-CABLE - DM500HD - OpenPli
Wavefrontier T90 - 5W - 0,8W - 4,8E - 9,0E - 13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E

Geplaatst:
Origineel bericht van: daan
Origineel bericht van: jedeje
Zodra je hebt betaald, ontvang je (enige tijd later) een email met link en login voor customer only downloads.

Grtz
JeDeJe

Hoelang duurt dat dan,heb betaald maar nog niets ontvangen frown

Bij mij duurde het ongeveer 6 uur.
Ik heb wel via Paypal/Creditcard betaald.

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.