Gast SatDreamer Geplaatst: 6 mei 2009 Geplaatst: 6 mei 2009 Ik heb een externe WD Mybook 750GB Harddisk via USB aangesloten op mijn dreambox 800, maar ik kan in PLi nergens vinden hoe ik deze harddisk kan instellen zodat deze wordt gebruikt voor het opnemen. Iemand enig idee? P.S. Er zit geen interne HDD is de dreambox.
hemertje Geplaatst: 6 mei 2009 Geplaatst: 6 mei 2009 timer toevoegen - in dat scherm op OK drukken bij de opname lokatie, dan kan je een lokatie opgeven... standaard is dit /hdd/movie/ DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs Hemertje.Dreambox Webmaster Sat-nerds Moderator Plinux Member
Gast SatDreamer Geplaatst: 6 mei 2009 Geplaatst: 6 mei 2009 Maar kan ik die externe harddisk niet instellen als /media/hdd? misschien via telnet?
hemertje Geplaatst: 6 mei 2009 Geplaatst: 6 mei 2009 zie je hem wel terug in je hdd of mount menu? DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs Hemertje.Dreambox Webmaster Sat-nerds Moderator Plinux Member
Snoopy Geplaatst: 6 mei 2009 Geplaatst: 6 mei 2009 Zodra de HDD door de DM800 herkend wordt moet je een menu optie 'Harde schijf' zien via: Menu->Instellingen->Systeem->Harde Schijf Je dient wel een HDD met eigen voeding aan te sluiten. Zonder werkt niet. USB stick of MicroDrive of b.v. CF kaart via USB werkt wel, alleen voor SD opnames, niet voor HD.
Snoopy Geplaatst: 6 mei 2009 Geplaatst: 6 mei 2009 Citaat: Maar kan ik die externe harddisk niet instellen als /media/hdd? Dat kan wel maar is latere zorg. Zorg er eerst voor dat je USB HDD herkend wordt en formateer hem via het menu. De opnames worden dan opgeslagen in \hdd\movie of (is hetzelfde) in 'media'\hdd\movie'.
Gast SatDreamer Geplaatst: 6 mei 2009 Geplaatst: 6 mei 2009 Origineel bericht van: Snoopy Citaat: Maar kan ik die externe harddisk niet instellen als /media/hdd? Dat kan wel maar is latere zorg. Zorg er eerst voor dat je USB HDD herkend wordt en formateer hem via het menu. De opnames worden dan opgeslagen in \hdd\movie of (is hetzelfde) in 'media'\hdd\movie'. Als ik probeer te formateren dan ziet de dreambox hem als WD(7500AAC external) dan krijg ik de scherm "Opslag apparaat wordt geinitaliseerd" en een tijdje daarna de melding: Initalisatie mislukt foutmelding: mount failed. wat doe ik fout? onder Gemini4.2 kan ik wel gewoon formateren.
ilya Geplaatst: 9 mei 2009 Geplaatst: 9 mei 2009 Ter lering en vermaak Hoe heb je het opgelost!! IL 7080 Dreambox 2 Tb, 920 UHD Dreambox . Formuler 4 Schotel Hirschmann 90 cm 4/1 switch Schotel Triax 100 cm ! t90
Gast wortellica Geplaatst: 16 mei 2009 Geplaatst: 16 mei 2009 ja dat zou ik ook wel eens willen weten.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen