Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een maandtje geleden een Technisat Multytenne schotel in Duitsland gekocht met de bedoeling om de Engelse kanalen te ontvangen.

Maar tot op heden vindt mijn receiver Inverto Scena 5 enkel

7 lokale BBC 1 posten.De satelliet Eurobird 28.5 wordt herkend door mijn receiver 95% kwaliteit 50% signaalsterkte maar toch enkel 7 kanalen.Mijn abonnement is van TV vlaanderen en als Cm gebruik ik een aston seca Dual kaart.

De schotel staat waterpas en geen objecten staan ervoor aan dat kan het niet liggen.

Zou het mogelijk zijn dat de LNB voor Astra 2 van de schotels van Technisat Multytenne voor België anders uitgericht zijn ?

Mvg,

Luc

Geplaatst:

Ik zit in het midden van Nederland, Nieuwegein.

Hier geen enkel probleem om de engelse kanalen te vangen.

Wat zie je als je als je je ontvanger alleen op Astra 2 ( dus de hele 28,2 graden positie) laat scannen?

Er zit namelijk een hele stapel ongecodeerde kanalen op die positie

Ik denk dat je in België er nog wel mee zou moeten kunnen werken. En Astra2 is snoeihard.

Lijkt me niets te maken te hebben met je ca module aangzien dde BBC, Five en ITV FTA zijn.

Groeten,

René.

Geplaatst:

Veertien dagen geleden bij mijn zuster in Diest (Vlaams Brabant) eentje geplaast. Alle Engelse komen daar zeer goed binnen.Zij heeft een Topfield 5000 ci.

Samsung 4K UHD 55 inch 7500 - 60 cm Schotel HH motor SG2100A

Geplaatst:

Ik heb zelf mijn Multytenne in Duistland gekocht en geen problemen met de engelse zenders . Zou het kunnen dat Koksijde te ver naar het westen ligt ? Zijn er ander sat-leden aan zee die wel goede resultaten hebben ?

Kan je ook eens proberen met een transponder manueel in te geven en dan te laten zoeken ?

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Geplaatst:

Hallo bedankt voor de reacties,

Toch nog even opmerken mijn signaalsterkte op mijn receiver Scena 5 is rond de 92% maar signaalkwaliteit gaat niet boven

50 % op Eurobird-Astra 28.5. Misschien zit daar de oorzaak.

Geplaatst:

Al eens een andere frequentie geprobeerd bv. 10774 H sym 22000 fec 3/4 (spot beam) of 12489 V sym 27500 fec 3/4 (north beam) of 1219 V sym 27500 fec 2/3 (south beam)......

Dan moet je vast wat vinden.

Groetjes...........

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen