Ga naar inhoud


Raar telefoonprobleem


Busje komt zo

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Sinds enige tijd wordt mijn vriendin op haar mobiel gebeld door een bedrijf uit Venlo. Haar telefoon gaat dan 1 tot 3 keer over, waarna de "verbinding" wordt verbroken. Dit gebeurt soms wel dertig keer op een dag.

Vandaag gebeurde dit weer en mijn vriendin nam op. Het bleek iemand te zijn die dat bedrijf uit Venlo probeerde te bereiken.

Ik heb dus de proef op de som genomen en dat nummer in Venlo gebeld. Wat gebeurt er nu: de telefoon van mijn vriendin gaat twee keer over en vervolgens neemt iemand van dat bedrijf de telefoon op.

Deze persoon weet van niets en vertelde ook dat zij geen telefoons hebben doorgeschakeld.

Het nummer in Venlo is een "vast" nummer en dat van mijn vriendin dus een "mobiel" nummer.

Vorig jaar heeft zij dit ook een tijdje gehad, maar dat hield toen uit zichzelf op.

 

Wat is hier aan de hand en wat kunnen wij daar aan doen?

 

Gr. Remi

.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Bij je provider om een trace vragen. En misschien dat dat bedrijf in Venlo een VOIP centrale gebruikt met een foute instelling zonder dat ze het weten.

 

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uitzoeken wat het bedrijf verkoopt.

 

30 telefoontjes/klanten per dag lijkt me geen verkeerde start voor de beginnende ondernemer wink

 

Maar anders idd contact met je provider opnemen en het bedrijf in kwestie aanschrijven/bellen.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, het lijkt er op dat als het nummer van dat bedrijf wordt gebeld, dat er dan naar twee nummers (dat van het bedrijf en de GSM van mijn vriendin) een signaal wordt gestuurd. Alsof er dus iets mis gaat in de schakelkast van de provider. Zowel dat bedrijf als mijn vriendin kunnen de oproep beantwoorden.

 

Gr. Remi

.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op het bedrijf heeft iemand misschien een doorschakeling naar de gsm gezet.

En heeft een verkeerd nummer ingegeven, en daardoor komt het naar die gsm.

En de medewerker denkt dat het doorschakelen niet werkt, en laat het maar zo.

Je kunt met de meeste automaten doorschakelen en gelijk het vaste toestel op de werkplek laten rinkelen.

Of doorschakelen en op de werkplek een paar keer laten rinkelen, of juist helemaal niet.

Vertraagd of direct, of beiden.

Dan het bedrijf bellen, en vragen of ze een doorschakeling naar een gsm aan hebben staan.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Gast Erik-Jan

Wat ook nog kan is dat de 'buitenlijn' binnen in de centrale naar een groepsnummer wordt gezet zodat de telefoon op meerdere plaatsen gaat en opgenomen kan worden. Zo kunnen ze voorkomen dat de buitenlijn in gesprek is.

Als in dat groepsnummer nu, per ongeluk (?) het GSM nummer van je vriendin is opgenomen.......

 

feest.

Moeten ze dus toch naar hun eigen centrale (Of de instellingen van de provider) goed bekijken..

 

Erik-Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...