Gast M4RTiN Geplaatst: 7 mei 2009 Geplaatst: 7 mei 2009 Ik zat wat te zoeken op google en ik kwam op het volgende http://dreamboxupdate.com/opendreambox/1.5/dm8000/feed/gst-plugin-flv_0.10.9-r0_mipsel.ipk Mij lijkt het dat gstreamer dus een plugin heeft voor flash video, dus ook Youtube ? Het zou mooi zijn als hier geen VLC server voor nodig is... Iemand hier ervaringen mee of eerder wat over gelezen? Of kan de CPU het niet vloeiend afspelen ?
henkie v Geplaatst: 7 mei 2009 Geplaatst: 7 mei 2009 @martin, heb helaas geen nieuwe 8000 box. Maar idd het afschaffen van een vlc server zou toch super zijn!. Er zijn al veel losse apparaten voor een paar honderd euro te koop die zonder vlc server youtube filmpjes en uitzending gemist ed gewoon afspelen. VU+DUO OpenPli DM7000S - NSLU2 met 200 gig hd - USB 1024MB - multitenne 45 - Multiboot PLI Iolite
Gast M4RTiN Geplaatst: 7 mei 2009 Geplaatst: 7 mei 2009 ik heb alle flv lib's voor de 800 geinstalleerd, maar de mediaspeler laat geen flv bestanden zien, dus ik neem aan dat ik de mediaplayer moet hacken om flv's te laten zien?
Gast MiLo Geplaatst: 7 mei 2009 Geplaatst: 7 mei 2009 Regeltje 113 van /usr/lib/enigma2/python/Plugins/Extensions/MediaPlayer/plugin.py Code: self.filelist = FileList(defaultDir, matchingPattern = "(?i)^.*\.(mp2|mp3|... Daar zou je "flv" aan het lijstje kunnen toevoegen. De plugin zou je met het commando: ipkg install gst-plugin-flv moeten kunnen installeren (in MiLo image in ieder geval, dus de meeste anderen ook omdat we toch allemaal dezelfde bron gebruiken). Maar ik vrees dat de CPU niet toereikend zal zijn. Als het technisch al mogelijk is - de hardware in de box is alleen voor MPG audio/video geschikt, en mogelijk kun je er niet eens ruwe video in streamen.
Gast M4RTiN Geplaatst: 7 mei 2009 Geplaatst: 7 mei 2009 ik heb de extentie flv even toegevoegd, bij media player en media center, maar beiden laat hij geen flv file zien die ik wel op mn HDD heb gezet.
Gast pieterg Geplaatst: 7 mei 2009 Geplaatst: 7 mei 2009 dat is niet voldoende, je moet ook in servicemp3.cpp de extensie toevoegen.
Gast MiLo Geplaatst: 7 mei 2009 Geplaatst: 7 mei 2009 Heb het net even gedaan, werkt, maar alleen audio. Voor video had ik ook nog wat spul nodig. De audio vreet al 60% van de CPU van mijn arme 7025 doosje op... Klinkt verder wel goed, maar audio-only FLV is niet zoveel vraag naar denk ik? Code: eServiceMP3::playbin2 uri=file:///media/hdd/2006_Christmas_Lights_-_TSO_-_Mad_Russians_Christmas.flveServiceMP3::starting pipelinegetBouquet failed.. no path given!getBouquet failed.. no path given!new service started! trying to download cuts!download failed, no cuesheet interfaceresolved to PLAYeServiceMP3::getCachedSubtitle[__evUpdatedInfo] title 0 of 0 ()[__evPluginError] GStreamer plugin Sorenson Spark Video decoder not available!
Gast M4RTiN Geplaatst: 8 mei 2009 Geplaatst: 8 mei 2009 Hey Milo, verder wel gaaf, maar hoe heb je dat nu werkend gekregen ? Bij mij komen de flv's nog steeds niet in de lijst te staan. Verder: GStreamer plugin Sorenson Spark Video decoder not available! Deze dient nog geport te worden ? jammer dat waarschijnlijk de CPU het niet aankan....
Gast MiLo Geplaatst: 8 mei 2009 Geplaatst: 8 mei 2009 Ik had ook servicemp3.cpp aangepast (kan alleen door heel enigma2 opnieuw te compileren, maar ach dat moest ik toch al). Met die twee wijzigingen kun je FLV files kiezen in de mediaplayer.
Gast M4RTiN Geplaatst: 8 mei 2009 Geplaatst: 8 mei 2009 oké daar ga ik niet aan beginnen, laat jij die wijziging in je image blijven staan, kan geen kwaad lijkt mij ?
kistedu Geplaatst: 14 juni 2009 Geplaatst: 14 juni 2009 In de nieuwe release van Gemini 4.3 voor mijn DM8000 zit plugin Mytube. Zonder met PC te connecten filmpjes kijken van youtube, top plugin dus. Veel plezier
Transpondertje Geplaatst: 14 juni 2009 Geplaatst: 14 juni 2009 Erg mooi dat dat nu kan. Inmiddels staat ie ook bij newenigma in de installer. VU+-Ultimo4k + VU+-zero4K + Multibox 4k + 100cm 13-19-23-28 + 110cm Dish + SG2100
Cobus R Geplaatst: 14 juni 2009 Geplaatst: 14 juni 2009 Ik draai hem nu al een tijdje ongeveer 2 weken dacht ik maar ik ben er zeer content mee hoor werkt goed. Mytube De Groeten Van Cobus R Vu+ Uno 4K DVB C (FBC) / MaXytec Multibox (Fallback) Ziggo kabel (FTA)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen