Ga naar inhoud


Test-Aankoop dient klacht in bij de Economische inspectie


Gast zzzzzzz

Aanbevolen berichten


  • Reacties 44
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Johan45

De kostprijs incl. licensie, administratie, huisvesting en verzend kosten zal zo rond de € 5,-- zijn voor CanalDigitaal.
Voor TV Vlaanderen zal de kostprijs dus € 7,50 zijn.
Deze prijzen zijn ruim genomen omdat de inkoop kant waarschijnlijk het stiefkindje is in de organisatie.

M.a.w. toch wel behoorlijke kosten per smartcard, dan. Voor zoiets moet CDS in ieder geval een reservepot hebben, en TVV ook. Maar die laatste is natuurlijk kleiner en jonger, en heeft minder achter de hand.

De kosten moeten natuurlijk ook in de toekomst opwegen tegen de baten: geen heckers, puur betalers. Dat laatste lijkt voor Premiere Duitsland toch wel de nekslag.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uh, even goed rekenen? Verkoop is 79 EUR en de aankoopprijs hebben we het raden naar. Per verkochte kaart krijgt de verkoper ook al een bepaald bedrag. Daarbij gaat de BTW ook nog met een deel lopen. Al bij al denk ik niet dat ze nog 50 EUR overhouden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Lithion
Uh, even goed rekenen? Verkoop is 79 EUR en de aankoopprijs hebben we het raden naar. Per verkochte kaart krijgt de verkoper ook al een bepaald bedrag. Daarbij gaat de BTW ook nog met een deel lopen. Al bij al denk ik niet dat ze nog 50 EUR overhouden.


De kostprijs is wel bekend. Gewoon nog eens lezen wat ik heb geschreven.

Dan nog, als we van jouw verkoopprijs uitgaan, is er een winst opslag van 1000%
Niet mis om een reserve op te bouwen.
Bovendien vergeet je in je prijs van € 79 de registratie vergoeding die er bovenop gerekend wordt.
Dus .... er is geen reden om die belagelijk hoge winst marche van 1400% bij te stellen.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Johan45

Dan nog, als we van jouw verkoopprijs uitgaan, is er een winst opslag van 1000%
Niet mis om een reserve op te bouwen.
Bovendien vergeet je in je prijs van € 79 de registratie vergoeding die er bovenop gerekend wordt.
Dus .... er is geen reden om die belagelijk hoge winst marche van 1400% bij te stellen.

Denk je dat CDS uitzondering is in onze commerciele en financiele wereld?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Johan45
In één woord, JA

Nou, ik niet. (En zeker niet meer na de graaifeiten die het laatste half jaar uit de financiele en economische wereld tot ons zijn gekomen.)Pittig geprijst, ja, maar we zijn een klein land. Zelfs Premiere is Duitsland heeft grote moeite te overleven. Ziggo is ook niet goedkoop, en Digitenne legt erop toe, dacht ik.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Eduard07
Origineel bericht van: Johan45
In één woord, JA

Nou, ik niet. (En zeker niet meer na de graaifeiten die het laatste half jaar uit de financiele en economische wereld tot ons zijn gekomen.)Pittig geprijst, ja, maar we zijn een klein land. Zelfs Premiere is Duitsland heeft grote moeite te overleven. Ziggo is ook niet goedkoop, en Digitenne legt erop toe, dacht ik.


Je keurt het graaien dus goed omdat de bank jongens ook graaien.!!
Hoe dan ook, graaien blijft het om in jouw bewoording te spreken, dat geef je nu dus zelf aan.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Johan45
Origineel bericht van: S40
Nou dit welles nietes spelletje daar hebben we niks meer aan hoor.
Graag terug ontopic. whistle

grtz


Een gezonde discussie over de kosten van de kaart is niet off topic.
En ..... menings verschillen zijn ook toegestaan.


Johan, je bent me voor! smirk
De topicstarter stelt immers het in kosten brengen van de smartcardwissel door TVV ter discussie. Zo kwamen we op de kosten van de smartcard.

En Johan: Inderdaad, een beetje graaien van CDS is het ook wel, maar ik zie om mij heen genoeg dingen gebeuren die het CDS-gedrag ook weer relativeren. Maar het gedrag van TVV kan natuurlijk absoluut niet.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uit digitalfernsehen.de

 

" Verbraucherorganisation: Smartcard-Tausch-Gebühr bei TV Vlaanderen ist illegal

[sa] Brüssel - Die belgische Direct-to-Home (DTH)-Plattform TV Vlaanderen sieht sich mit einer Beschwerde der Verbraucherorganisation Test Aaankoop über die Gebühren für den aktuellen Smartcard-Tausch konfrontiert.

 

Momentan werden sowohl bei der niederländischen Pay-TV-Plattform Canal Digitaal Satelliet als auch bei ihrem Ableger TV Vlaanderen noch die Mediaguard-2-Karten durch die sicheren Mediaguard-3-Karten ausgetauscht, um gegen die Piraterie ihrer Signale vorzugehen, berichtet "Broadband TV News".

 

TV Vlaanderen berechnet seinen Basis-Paket-Abonnenten für diesen Samrtcard-Tausch eine einmalige Gebühr in Höhe von 12,50 Euro für die neue Karte.

 

Die Verbraucherorganisation Test Aankoop behauptet nun, diese Gebühr sei illegal, da die Verbraucher über alle Gebühren, die während der Laufzeit eines bestehenden Vertrages entstehen, informiert werden sollten. Nach belgischem Verbraucherschutzgesetz ist es der DTH-Plattform nicht gestattet, zusätzliche Kosten auf die Rechnung zu setzen.

 

In den Niederlanden plante Canal Digitaal Satelliet ursprünglich, eine einmalige Gebühr in Höhe von 9,95 Euro von den Abonnenten der Basis-Pakete zu verlangen. Diese Idee wurde allerdings in der Zwischenzeit ad acta gelegt."

 

Greets

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar iedereen vlot het Duits machtig is, wil ik u voor desbetreffende mededeling gaarne een dankwoord toewerpen..

 

Maar helaas, een korte vertaling is toch wenselijk,

bij deze;

 

De site bericht dat TV Vlaanderen, omwille van de versterking van de beveiliging van hun signalen, de nieuwe smartcards op is beginnen sturen, en daar nota bene 12,50 Euro voor vraagt aan zijn Basis Pakket klanten.

 

Onwettig zo zegt Test Aankoop; deze kosten zijn niet contractueel vastgelegd, en kunnen dus naderhand niet gevorderd worden.

 

Worden deze kosten wel in rekening gebracht, dan spreken we van illegale praktijken.

Het Nederlandse Canal Digitaal dacht dit aanvankelijk ook te doen, door een bedrag van 9,95 Euro te vorderen bij zijn Basis Pakket klanten.

 

Maar dat idee hebben ze daar aldus in de diepvries gestoken, om er waarschijnlijk niet meer uit te komen.

 

 

 

Wat leert dit ons bij?

 

Niets; deze informatie is alreeds meerdere malen over dit forum verspreid, doch is het amusant om het eens in het Duits te lezen. smirk

Wat we ondertussen wel allemaal weten is het volgende;

Betaal TV Vlaanderen geen 12,50 Euro voor een nieuwe smartcard, want dat moet je wettelijk niet (het mag altijd, en je mag mij evenzeer die 12,50 Euro storten :P).

 

P.S. Doe je het wel; post het dan hier, dan hebben onze lachspieren er ook nog iets aan laugh

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch even dit : ik had ook de rekening ontvangen maar aangezien mijn maandelijks abonnement via een domiciliering betaald wordt heb ik niets ondernomen en afgewacht .De abonnementskosten zijn ondertussen door de bank betaald maar ik zie dus geen betaling voor de kaartwissel op mijn uittreksels . Blijkbaar wordt deze rekening dus niet aan de bank aangeboden .

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...