Ga naar inhoud


[7071] met Astra 1,2 en 3 en Seca 3 voor CD mogelijk?


Gast Joseph de Marlo

Aanbevolen berichten

Gast Joseph de Marlo

Beste allemaal,

 

Sinds kort is mijn oude, maar fijne, Philips DSX 7071 met Rayhtec firmware in staking gegaan tegen CanalDigitaal.

 

Nu had ik die rayhtec firmware eropgezet om Astra 1,2 en 3 te kunnen ontvangen, zodat ik ook BBC en ITV zenders zou kunnen ontvangen....

 

Dus afgelopen vrijdag, besloot CD de stekker uit mijn oude kaart te trekken. Als resultaat moest ik de receiver downgraden om die ^*&*%$%Seca 3 kaart aan de gang te krijgen.

 

Kan ik op een 1 of andere manier nu alle 3 LNB's aanroepen? De nieuwe (oude) firmware geeft geen zoekmogelijkheid op individuele frequenties etc etc.

 

Is mijn 7071 nu 'end-of-life'-, zo nee: graag een tip zodat ik de engelse zenders weer terug heb, en anders een aanbeveling voor een nieuwe receiver, waarop ik seca3, CD en andere zenders kan ontvangen (dmv 3 LNB's)...

 

Thanks....

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Joseph de Marlo

Is er andere firmware die wel met Seca 3 werkt?

 

Ik heb Rayhtec gebruikt, ik zie dat er ook Jungle en/of Goldbox formware bestaat... is die toevallig wel zover?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Joseph de Marlo

Goed om te horen dat er aan gewerkt wordt...

 

Nu is wel de vraag, is er een beeld over wanneer de versie wordt verwacht? - Ik bedoel, als het lang duurt, dan wil ik wel doneren, wellicht ook andere 6071 en 6072 afhankelijken... want zoals het er nu voorstaat, moeten we nieuw kopen...

 

Alsusnaptwatikbedoel.... smile

 

Joseph

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Joseph de Marlo

Jammer, maar goed...

 

Heb je voorstellen voor een workaround?

 

Werkt bijvoorbeeld dit?:

- Astra 2 op switch poort 1 zetten, ...

- kanalen installeren, .... troep eruit,

- dan Astra 1 ? -

enzovoorts....

Zodat je toch van 2 sat's zenders krijgt...

 

Joseph

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als er behoefte aan is wil ik wel een oude orginele 6072 firmware zonder snelscan online plaatsen met een kanalenlijst waarmee je ;

 

1. De eerste 500 kanalen weer zelf kan verplaatsen en verwijderen met de afstandbediening.

2. De astra1 kanalen van 19.2 op diseqC A kan ontvangen.

3. De Astra2 en Astra3 kanalen op diseqC B staan, zodat je afhankelijk van je schotel opstelling, kan kiezen voor de Astra2 met de BBC kanalen of de Astra3 met de regionale zenders.

 

Als er nog andere uitvoerbare wensen zijn dan zie ik ze wel verschijnen.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Joseph de Marlo

Ik houd me ook graag aanbevolen...

 

Ik ben nu ook aan het kijken of ik eerst kan zoeken op Astra 2, vervolgens 500+ kan verwijderen, dan de kabels naar de LNB voor Astra 1 kan overzetten en dan de 500+ opnieuw toevoegen. Vervolgens de kabels weer terug naar origineel.

 

Als dat werkt, dan is ook een vrije zenderkeuze (dus freq aangeven een fix).

 

Jullie horen de uitkomst.

 

Joseph

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik het goed begrijp is er geen behoefte aan de regionale zenders op astra3 en kan de kanalenlijst er zo uitzien.

 

Op astra 1 de Nederlandse zenders van CanalDigital en de gebruikelijke FTA zenders.

Op astra 2 de Engelse Freesat kanalen (allen FTA) met o.a. de BBC kanalen.

 

Astra1 komt dan op diseqC A te staan en Astra2 komt dan op diseqC B

Meer satellieten laat de originele firmware niet toe.

De Astra3 ook op diseqC B is dan komen te vervallen.

Zo is er ook meer ruimte beschikbaar voor de kanalen van de Astra 1 en 2 satellieten.

 

Als er nog wensen/opmerkingen zijn, laat het me weten.

 

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Joseph de Marlo

Dat is helemaal juist.

 

Ik heb tussentijds de test gedaan die ik eerder omschreef. Hoewel de techniek wel werkt, is de uitwerking onbruikbaar omdat als je begint met Astra 1, de BBC etc. niet in de lijst komen omdat ze dan boven het 1000ste kanaal komen, en andersom het zelfde voor de Nederlandse zenders.

 

Wellicht is ook een workaround in de firmware:

- Zoeken op alleen TV zenders

- Zoeken op frequentie etc.

 

Ik realiseer me nu, dat als een kanalenlijst editor is... ik wellicht het zenderpakket zelf zou kunnen samenstellen binnen de 999 beschikbare zenders, als de LNB voor Astra 1 en 2 maar op Disecq A en B zitten.... Toch?

 

Is er een goede kanaleneditor?

 

Joseph de Marlo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Joseph de Marlo

Ik realiseer me nu, dat als een kanalenlijst editor is... ik wellicht het zenderpakket zelf zou kunnen samenstellen binnen de 999 beschikbare zenders, als de LNB voor Astra 1 en 2 maar op Disecq A en B zitten.... Toch?

Is er een goede kanaleneditor?

Joseph de Marlo


Ja, zo kan het (ook)...
En er is een kanalen editor, MediasatEditorStudio_v2.6_FINAL
Er is nu ook een 2.8 versie maar daar zitten te veel bugs in om hier uit te leggen.
Je kan MES 2.6 in de bijlage downloaden, kan je alvast wat gaan experimenteren. smirk

MediasatEditorStudio_v2.6_FINAL.zip

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Joseph de Marlo

Hoi,

 

Heb de MES-software gedownload, zo in eerste instantie d8 ik, dat gaat me wel lukken, die zenderlijst is snel geladen, modificatie ging ook wel rap, maar nu het uploaden.....

 

Dat lukt niet vanuit MES, want dan geeft ie aan dat ie niet verder komt.... klopt ook wel want de receiver komt niet in service modus... is daar een manier voor?

 

Joseph de Marlo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...