Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

misschien een domme vraag maar hoe bepaal ik de waarde van de sms condensator. Op de print staat bv C32 en er staat een bruin componentje op .Op het inverterbordje van de plc171wt-s0xp staan er een boel op grote en kleine maar er staat niets op gedrukt.

Geplaatst:

De waarde van smd keramische condensatoren is alleen te meten met een capaciteits meetapparaat. Natuurlijk staat de waarde ook in de componentenlijst van de schakeling of in het schema.

Als deze niet beschikbaar is blijft alleen het uitsolderen en meten over, maar bij een defect component gaat dat moeilijk. De enige mogelijkheid is dan om de condensator uit een goed werkend apparaat te halen en te meten. Soms is aan de plaats in de schakeling af te leiden in welke orde van grote de waarde zal liggen en of deze kritisch is.

Albert_H.

Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Steve
als je nu ook nog vermeld waar je mee bezig bent(merk en type nr) dan kunnen we je misschien aan een schema helpen.

Vermoedelijk met het inverterbordje van een Iiyama PLC171WT-S0XP
  • 2 weken later...
Geplaatst:

Sorry was een tijdje eruit.

Ik ben bezig met een lcd tv van iiyama plc171wt.

Problemen met de voeding, heb alleen geluid en beeld zonder backlight.Ik verdenk er lm2576t van dat daar iets mis mee is.

Die is door iemand anders vervangen en op de print was een baantje weg waarbij hij pootje 3 (midden) met pootje 5 (rechts)verbonden heeft.Helaas heb ik geen schema dus het is met de natte vinger. Heb de regelbare voeding van 13,8v naar 12v rond gebracht en hij speelde . Links had ik dan een vertikale blauwe doorzichtige band in mijn beeld en er verschenen soms ook stippeltjes op het beeld.Dus ik denk dat ik het in de voeding moet zoeken maar zonder schema niet zo simpel.

• Moderator
Geplaatst:

kijk eens in de datasheet van die chip. Dan weet je iig welke functie die pootjes hebben en welk gedeelte je zoeken moet.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen