Ga naar inhoud

[DM800HD] Welke dreambox i.c.m. Plasmascherm

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik gebruik mijn DM 500s nu een jaar of 3 a 4 naar tevredenheid.

Ik heb altijd gebruik gemaakt van een tv met beeldbuis, maar een paar weken geleden heb ik een plasma tv gekocht.

Ik sluit de dreambox aan via de scart.

Is het zo dat een DM 800 hd via de hdmi kan worden aangesloten zodat het signaal helemaal digitaal blijft en daardoor een beter beeld geeft als ik wat ik nu heb?

dreambox 500HD - dreambox 800 HDse - visiosat bi-satellite (4 lnb's)- 2 x spaun diseqc 2.0 switch 4/1

Geplaatst:

Ja, zowel de DM800 als de DM8000 kan je aan de HDMI ingang van je tv hangen.

Zal niet teveel olie op het vuur gooien, want anders wordt het weer een zinloze lange thread vol met onjuiste verhalen ... maar via de dvi uitgang op de dm heb je geen kwaliteitsverlies, als je 'm aan de hdmi ingang hangt.

Het geluid wordt via de ongebruikte pins van de dvi stekker aan de hdmi stekker getransporteerd (dvi naar hdmi kabel wordt meegeleverd).

2x VU+ Solo 4K, 2x DM8000, 1x DM800, Triax 90cm (13.0° / 19.2° / 23.5° / 28.2°)

Geplaatst:

Dank voor de reactie.

Het is toch zo dat op dit moment de plasma tv zelf het signaal van analoog om moet zetten naar digitaal nu ik het signaal via de scart invoer?

Op het moment dat ik een dm800 hd aansluit en deze via dvi>hdmi aansluit komt er een digitaal signaal de tv binnen wat zonder conversie van de tv uitgezonden kan worden?

Heb ik dit een beetje goed of klopt het niet?

Origineel bericht van: nlrela
Ja, zowel de DM800 als de DM8000 kan je aan de HDMI ingang van je tv hangen.

Zal niet teveel olie op het vuur gooien, want anders wordt het weer een zinloze lange thread vol met onjuiste verhalen ... maar via de dvi uitgang op de dm heb je geen kwaliteitsverlies, als je 'm aan de hdmi ingang hangt.

Het geluid wordt via de ongebruikte pins van de dvi stekker aan de hdmi stekker getransporteerd (dvi naar hdmi kabel wordt meegeleverd).

dreambox 500HD - dreambox 800 HDse - visiosat bi-satellite (4 lnb's)- 2 x spaun diseqc 2.0 switch 4/1

Geplaatst:

Ja dat klopt.

Zowel LCD als Plasma schermen werken digitaal, elke pixel wordt apart aangestuurd.

En inderdaad wordt als je de scart gebruikt eerst het signaal door de ontvanger van digitaal naar analoog omgezet en vervolgens wordt het weer van analoog naar digitaal omgezet door je scherm. Dit geeft aanzienlijke verliezen en met de bitrates van CanalDigitaal wil je elke overbodige omzetting voorkomen.

Ditzelfde geldt ook voor PC monitoren. Als je een LCD monitor via de oude VGA connector aansluit zit je videokaart eerst het signaal door een DA converter te pompen en vervolgens wordt het in de monitor weer door een AD converter gepompt.

Xtrend ET9500 - OpenPLi powered

Geplaatst:

Oké, bedankt voor de info.

Ik ga dan toch maar eens kijken voor zo'n DM 800.

Zet ik er gelijk een harddisk in, want ik wilde toch altijd al een opname mogelijkheid hebben en de 2e coaxkabel ligt er al ongebruikt sinds ik met satelliet begonnen ben zo'n 3 jaar terug.:)

Origineel bericht van: Golfdiesel
Ja dat klopt.

Zowel LCD als Plasma schermen werken digitaal, elke pixel wordt apart aangestuurd.

En inderdaad wordt als je de scart gebruikt eerst het signaal door de ontvanger van digitaal naar analoog omgezet en vervolgens wordt het weer van analoog naar digitaal omgezet door je scherm. Dit geeft aanzienlijke verliezen en met de bitrates van CanalDigitaal wil je elke overbodige omzetting voorkomen.

Ditzelfde geldt ook voor PC monitoren. Als je een LCD monitor via de oude VGA connector aansluit zit je videokaart eerst het signaal door een DA converter te pompen en vervolgens wordt het in de monitor weer door een AD converter gepompt.

Geplaatst:

Oh, ik zie dat er in de 800 HD pvr maar 1 ontvanger past.

Dan blijft die 2e kabel dus onder het stof zitten.

Geplaatst:

De DM8000 heeft standaard 2 ontvangers en kan worden uitgebreid naar 4. Echter de prijs is er ook naar > 2x de prijs van een DM800.

Mocht je overgaan tot aanschaf, dan ieder geval veel kijkplezier met je nieuwe box.

Degene die ik ken met een DM800 of DM8000 en ikzelf zijn zeer tevreden met de beeldkwaliteit ....

2x VU+ Solo 4K, 2x DM8000, 1x DM800, Triax 90cm (13.0° / 19.2° / 23.5° / 28.2°)

Geplaatst:
De DM8000 heeft standaard 2 ontvangers en kan worden uitgebreid naar 4. Echter de prijs is er ook naar > 2x de prijs van een DM800.

Mocht je overgaan tot aanschaf, dan ieder geval veel kijkplezier met je nieuwe box.
Degene die ik ken met een DM800 of DM8000 en ikzelf zijn zeer tevreden met de beeldkwaliteit ....

Het gaat de 800 worden, ik heb ook nog andere hobby's die geld kosten, en een keer houd het op. whistle

Geplaatst:

Hallo Sens

Ik heb sinds 2 weken een dreambox 800 en deze heb ik aangesloten op een Sony 102 cm via de div-hdmi aansluiting en ik kan je zeggen dit geeft een super beeld en een goed geluid.

Ik heb eerst een humax 2000 gehad maar het beeld is nog scherper je kunt zelfs de helderheid zelf instellen via de dm800.

Veel suc6

han58 dm800 pli jade2 enigma2

Geplaatst:

Dat is onjuist. Alle pins worden gebruikt (voor VIDEO).

Het geluid wordt gemultiplext op de videosignalen. Daarom werkt het altijd, of je nou een HDMI of een DVI-stekker erop hebt (c.q. met verloopkabel).

Heel soms werkt dat niet (bijvoorbeeld bij veel computermonitors), dan moet je alsnog audio middels spdif optisch of zelfs analoog aansluiten.

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Geplaatst:

Mmm weet je dit wel zeker? Ik kan wel de helderheid van het dsiplay instellen.. Maar van het beeld heb ik nooit gezien?? Ben wel benieuwd want dat zou handig zijn.

Origineel bericht van: han58
je kunt zelfs de helderheid zelf instellen via de dm800.

Veel suc6

han58 dm800 pli jade2 enigma2

• 3 weken later...
Geplaatst:

Nou, ik heb er 1 gekocht.

Ook weer een mooi klein kastje, da's handig.

Ik ga vanavond maar eens kijken of ik de boel goed werkende kan krijgen, maar dat moet wel lukken denk ik.

Bedankt voor jullie reacties tot zover.

Geplaatst:

hmm, ik heb pli er nu op staan, maar dan?

Ik kan er verder helemaal niets mee, het werkt heel anders als op mijn oude 500S.

Ik wil bijv. settingslijsten downloaden enzo, wie weet hoe ik dat kan doe via de dm800?

Geplaatst:
Origineel bericht van: sens
hmm, ik heb pli er nu op staan, maar dan?

Ik kan er verder helemaal niets mee, het werkt heel anders als op mijn oude 500S.

Ik wil bijv. settingslijsten downloaden enzo, wie weet hoe ik dat kan doe via de dm800?

Dat gaat prima met dreambox edit.
http://dreamboxedit.digsat.net/index.html
Haal dan bv Henksat settings ff op en je kan dan ook zelf je settings lijsten maken.
Suc6

Dreambox 800,7000,500 , Triax 88 cm , 4 duo Smart Titanium LNB

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.