Ga naar inhoud


AZbox Premium/Elite DVB-C tuner, waar?


duncanvdlinden

Aanbevolen berichten

Ik wil heel graag een AZbox Premium of Elite kopen, maar dan moet ik wel een dvb-c tuner hebben. Het enige wat ik kan vinden zijn 2 duitse webshops die hem op de site heeft staan, maar met een nog onbekende of lange levertijd.

Weet iemand of dvb-c tuners al te koop zijn?

 

Nu zie ik dat er dvb-c en dvb-c2 tuners zijn, zijn dvb-c2 tuners te gebruiken op ziggo?

Dbox: Sagem 1x Intel mulicam.ng(autoclock) sporster pro 1.03 rc15

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: grunnsat
Origineel bericht van: duncanvdlinden
Nu zie ik dat er dvb-c en dvb-c2 tuners zijn, zijn dvb-c2 tuners te gebruiken op ziggo?


Ik denk dat er alleen maar DVB-C2 tuners zijn. Die kunnen natuurlijk voor DVB-C gebruikt worden.

Volgens mij bestaat er nog niet zoiets als DVB-C2. Tot dusver is er alleen nog maar een "Call for Technologies" waarbij iedereen ideeën mag aandragen voor de volgende generatie van DVB verzending via de kabel. Zie ook het volgende document:
http://www.dvb.org/technology/dvbc2/SB1729rev1Call%20forTechnologies_DVB-C2.pdf

Het gaat dus nog wel een tijdje duren voordat er een definitieve DVB-C2 specificatie ligt die hardware fabrikanten kunnen gaan implementeren.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat uit dat document:

 

Citaat:
All responses received by the deadline for contributions on 16.06.2008 COB will be evaluated by the DVB-TM-C2 ad-hoc group which will identify and select appropriate technologies and take them into consideration for the DVB-C2 specification development

process. It is anticipated to complete the technical work by 31.12.2008.

 

Het kan dus zijn dat de DVB-C2 standaard al wel klaar is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Origineel bericht van: duncanvdlinden
Balen hij is nog steeds niet te koop. Wel op een duits forum foto's gezien van een testversie van de tuner.

Waarom balen dat hij nog niet te koop is? Wat zou je er dan aan hebben als hij wel te koop zou zijn? Alles werkt nog gewoon volgens de DVB-C specificaties en er zijn geen aanwijzingen dat daar snel verandering in zal komen. De nieuwste kabel ontvangers die door Ziggo gekeurd zijn hebben ook gewoon DVB-C tuners.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ArChie
Waarom balen dat hij nog niet te koop is? Wat zou je er dan aan hebben als hij wel te koop zou zijn? Alles werkt nog gewoon volgens de DVB-C specificaties en er zijn geen aanwijzingen dat daar snel verandering in zal komen. De nieuwste kabel ontvangers die door Ziggo gekeurd zijn hebben ook gewoon DVB-C tuners.


Volgens mij komt er maar één DVB-C tuner, en die zal ook DVB-C2 kunnen doen. Alleen die tuner is blijkbaar nog niet in productie, en dat is wel jammer.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...