Ga naar inhoud


[Pioneer] DBR-S110nl Beeld valt weg na omschakelen 16/9


Böllke

Aanbevolen berichten

Mensen

 

Ik heb momenteel volgende probleem. Als ik overschakel naar 16/9 mode dan valt mijn beeld weg en zie ik alleen nogmaar sneeuw. Dit is onafhankelijk van de firmware die ik draai. Ik heb geprobeerd met de originele versie alsook een openfirmware versie. Wat zou het kunnen zijn? Hoe zou ik het kunnen oplossen? Alvast bedankt voor eventuele hints.

 

Greetz

Böllke

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi Johan45

 

Bedankt voor de tip/hint. Ik denk niet dat het de kabel is, maar ik ben met een oude tv aan het testen en die heeft wel een kleinigheidje op de scart. Misschien dat het dat wel is.

 

Is er niet toevallig een signaal naar de ontvangst unit die moet schakelen tussen de 2 standen? Misschien dat het een hardware probleem betreft want als ik via 4/3 naar een zender die 16/9 uitzend (bijv rtl4)kijk dan is het beeld volledig gevuld en valt aan weerskanten beeldinformatie weg. Ik had namelijk boven en onder een zwarte balk verwacht.

 

Gr

Böllke

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Johan

 

Ik heb de doos geprobeerd op een andere TV en daar heb ik wel beeld in 16/9 Ziet er dus uit dat het idd de scart aansluiting is van de oude tv.

 

Nu alleen nog het beeld in 4/3 in orde zien te krijgen.

Gr

 

Böllke

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk ook even in het menu van je TV of daar een mogelijkheid is om hem op breedbeeld te zetten.

Soms zit er ook een knop op de afstand bediening om over te schakelen van 3/4 naar 16/9

Daar kan het probleem ook ontstaan.

Tenslotte, oudere TV schakelen soms gewoon niet goed meer omdat ze niet meer aan de huidige techniek voldoen.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sneeuw, lijkt mij bij een SCART probleem onwaarschijnlijk. Misschien een ander soort ruis? Impedantie-probleem. We hebben het over RGB of video-composiet, niet over een RF-Signaal

DM 800 HD, Enigma2, OpenPli, 2*Pioneer DBR-S110 NL, 2 wokken 1*HtH.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb het probleem van de sneeuw ondekt. Op het moment dat de pioneer omgeschakeld wordt naar 16/9 veranderd het schakelsignaal (dat gebruikt wordt om de TV naar AV stand te krijgen) van +/-12 volt naar 6 volt. Bij nieuwere TV's schakeld deze dan over in 16/9 modus, bij oudere valt hij terug naar "TV" stand. In mijn geval was het dus sneeuw omdat er geen kabel aan hing :-)

 

Gr

 

Bollke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...