Ga naar inhoud


[TF5000PVR] Werking taps wijzigen?


Jorgen

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

 

Na een aantal maanden zonder taps te hebben gewerkt op mijn TF5000PVR, wil ik toch weer met taps gaan werken. Mijn voorkeur gaat daarbij vooralsnog uit naar:

 

* TapCommander

* RecCopy

* MyStuff

 

 

Nu zou ik graag willen weten of het mogelijk is om deze taps aan mijn eigen wensen aan te passen. Ik wil namelijk andere knoppen gebruiken voor tapcommander en reccopy. Ik vind het helemaal niet prettig dat de menu- en exit-knoppen aan deze taps worden toegewezen. Liever zou ik zien dat dat de knoppen boven de cijfertoetsen worden gebruikt.

 

Verder heb ik op Tapworld naar een mooie EPG tap gezocht. MyStuff bevalt me wel, zowel qua uiterlijk als qua funtionaliteit. Alleen voor zover ik zie is hij gemaakt voor de TF5800PVR. Is hij ook te gebruiken op mijn TF5000PVR? Of bestaat er anders een geschikte versie voor mijn ontvanger?

Voorheen veel plezier gehad van Topfield 5000 PVR - 300 GB, Aston 2.18, Wisi Orbit 80 cm, Grundig 0,3 Quad

Papa & Mama †

Link naar reactie
Delen op andere sites


Kijk hier eens.

 

Dit staat in de handleiding van MyStuff.

Citaat:
22. Can MyStuff be used on other Topfields other than the ‘5800?

A. Yes. We have reports of success in Germany on the TF5500 and also Sweden on

the TF5100PVR and TF5100PVRc. Also it is being used on some Satellite Toppies,

specifically the TF5000PVR in the Netherlands.

 

Ik heb zelf geen ervaring met deze tap, ik vind de combinatie die ik gebruik goed werken.

TMS SRP-2410 (fw. 29-09-2011), 500GB HD, Aston CAM 1.03 (fw.2.26)

Ontvangst van: Astra1, 2 en 3 en Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Henk,

 

Dankjewel voor je oplettendheid. Ik had dat nog niet gezien.

Jij doelt op 3pg en die tgd files? 't Leek mij een beetje omslachtig. En ik vind de site van 3pg echt belabberd. Wat heb ik daarvan (van 3pg) eigenlijk exact nodig om dat te laten werken?

 

@ Sjaak(k),

 

Ik vind het gewoon vervelend dat 2 van de toetsen die ik veel gebruik, nu ineens extra functies hebben, waardoor ik vaker op die toetsen moet drukken. Je wil iets doen in het menu, wilt daar weer weg en krijgt het volgende (tap)menu te zien. Of je hebt bepaalde informatie in beeld en drukt op exit en wederom krijg je een volgend (tap)menu te zien. Ik zou liever die toetsen boven de cijfers gebruiken voor mijn taps. Vandaar dat ik dat aan zou willen passen. 't Lijkt mij gewoon prettiger. Maar dat is vooral een kwesite van persoonlijke voorkeur.

Voorheen veel plezier gehad van Topfield 5000 PVR - 300 GB, Aston 2.18, Wisi Orbit 80 cm, Grundig 0,3 Quad

Papa & Mama †

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jorgen
@ Henk,


Jij doelt op 3pg en die tgd files? 't Leek mij een beetje omslachtig. En ik vind de site van 3pg echt belabberd. Wat heb ik daarvan (van 3pg) eigenlijk exact nodig om dat te laten werken?



Lees even de laatste post op pagina 36 van deze pagina . Die zou je alle info moeten geven. Ik gebruik 3PG al jaren en ben er zeer tevreden over.
De duitsers zijn bezig met een nieuwe veelbelovende tap, iTina, maar die werkt nog niet goed met de 7 dagen epg en is heeel moeilijk te vertalen....

Wybo
 

VU+ Duo HD, TF7710HDPVR met Enigma2

TF5500PVR 160gB (TAPcommander, Quicktimer, TF5000display, MediaManager, DescriptionExtender, 3PG, SPDIFkiller, Skip, RecCopy, autoLetterbox)
Dreambox DM600PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Wybo,

 

Ik heb pagina 36 bekeken (voor de zekerheid ook 26, 46, en 35) maar zie niet wat je bedoelt. Zou je nog even willen helpen svp?

Voorheen veel plezier gehad van Topfield 5000 PVR - 300 GB, Aston 2.18, Wisi Orbit 80 cm, Grundig 0,3 Quad

Papa & Mama †

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij is momenteel 37 de laatste pagina, maar dat kan aan de instellingen liggen. #1668952 - 05/05/09 00:57 is de post die ik bedoel.

Ik heb daar diverse links in gestopt die je voor 3PG kan gebruiken. Houd er wel rekening mee dat 3PG 1.28 met de laatste (onofficiele?) firmware niet schijnt te werken, maar daar wordt op het Duitse forum aan gewerkt.

 

Veel succes

Wybo
 

VU+ Duo HD, TF7710HDPVR met Enigma2

TF5500PVR 160gB (TAPcommander, Quicktimer, TF5000display, MediaManager, DescriptionExtender, 3PG, SPDIFkiller, Skip, RecCopy, autoLetterbox)
Dreambox DM600PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Wybo,

 

Ik heb de informatie gelezen en verschillende bestanden gedownload, waaronder:

 

* 3pg.lng.zip

* 3pg_1.28.zip

* 3pg-lang_nieuw.zip

* 1202315_TvGuide2Topfield.zip

* logos.zip

* smlogos.zip

 

Als ik het goed heb, zit er alleen in 3pg_1.28.zip de complete tap. De andere 2 hebben alleen een taalbestand. Klopt het dat ik het taalbestand uit de tap moet vervangen? Ook begrijp ik uit de readme dat ik uit 2 kleuren skin kan kiezen. Klopt het dat ik dan ook alleen die kleur moet "installeren" op mijn Topfield? En heb ik dat TvGuide2Topfield per se nodig of alleen als ik de info van TV-gids.nl wil gebruiken?

 

Vragen, vragen, vragen. 't Lijkt me wel een mooie tap, maar toch ook een ingewikkelde om aan de praat te krijgen.

Voorheen veel plezier gehad van Topfield 5000 PVR - 300 GB, Aston 2.18, Wisi Orbit 80 cm, Grundig 0,3 Quad

Papa & Mama †

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Als ik het goed heb, zit er alleen in 3pg_1.28.zip de complete tap. De andere 2 hebben alleen een taalbestand. Klopt het dat ik het taalbestand uit de tap moet vervangen? Ook begrijp ik uit de readme dat ik uit 2 kleuren skin kan kiezen. Klopt het dat ik dan ook alleen die kleur moet "installeren" op mijn Topfield? En heb ik dat TvGuide2Topfield per se nodig of alleen als ik de info van TV-gids.nl wil gebruiken?


Taalbestand erbij plaatsen of vervangen (de nieuwe), ligt eraan of er al een nld taalbestand bij zit. Je kan meerdere taalbestanden tegelijk op de TF hebben hoor (duits, engeld, nld)
Idd alleen die kleur installeren
Progje alleen als je de info wil gebruiken. Anders heb je alleen media highway epg, en die geeft minder info
Denk aan het plaatsen van bestanden in de juiste directory. Heb ik in de post beschreven en staat nog NIET in de gebruiksaanwijzing

Veel succes!!

Wybo
 

VU+ Duo HD, TF7710HDPVR met Enigma2

TF5500PVR 160gB (TAPcommander, Quicktimer, TF5000display, MediaManager, DescriptionExtender, 3PG, SPDIFkiller, Skip, RecCopy, autoLetterbox)
Dreambox DM600PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wybo, dankjewel. Ik ga het opnieuw bekijken.

 

Sjaak, bedankt. Weet jij wel of ik die toetsen van tapcommander nog kan aanpassen?

Voorheen veel plezier gehad van Topfield 5000 PVR - 300 GB, Aston 2.18, Wisi Orbit 80 cm, Grundig 0,3 Quad

Papa & Mama †

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sjaak,

 

Dat vastlopen ligt mogelijk aan je firmware.

 

Ik gebruik zelf de guide toets voor 3PG, en als je daar dan in zit kan je met menu je instellingen aanpassen (twee keer menu is de instellingen). Als ik normaal op de menu toets druk krijg ik het topfield menu!

Wybo
 

VU+ Duo HD, TF7710HDPVR met Enigma2

TF5500PVR 160gB (TAPcommander, Quicktimer, TF5000display, MediaManager, DescriptionExtender, 3PG, SPDIFkiller, Skip, RecCopy, autoLetterbox)
Dreambox DM600PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

't Was even wachten vooraleer ik er mee aan de slag kon, maar vandaag had ik even gelegenheid. Ik heb met de MyStuff Installer MyStuff en allerlei aanverwante taps en firmware patches geïnstalleerd, maar krijg het nog niet naar mijn zin. MyStuff blijft bij elke reboot opnieuw zoeken naar EPG data. Dit vergt nogal wat tijd en helaas is de Topfield is dan niet/nauwelijks te gebruiken.

 

Ik denk dat ik straks probeer om de originele firmware terug te zetten (zonder patches) en dat ik dan een nieuwe poging doe om 3pg erop te zetten.

 

Nu ben ik alleen even kwijt: wat was nu ook alweer de meest probleemvrije firmare voor de TF5000pvr? Ik herinner me iets met maart, danwel augustus. Ik weet allen niet meer om welke het precies gaat.

 

Iemand nog tips aangaande de installatie van 3pg? Kan 3pg trouwens ook gewoon overweg met de normale EPG data?

 

Alvast weer bedankt voor de hulp en info.

Voorheen veel plezier gehad van Topfield 5000 PVR - 300 GB, Aston 2.18, Wisi Orbit 80 cm, Grundig 0,3 Quad

Papa & Mama †

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is een fabrieksreset met schijfformatteren geworden. Nu weer de augustus 2007 firmware erop. Stras in elk geval TapCommander en RecCopy erbij. Dan heb ik eerst weer genoeg gerommeld met de ontvanger vandaag.

Voorheen veel plezier gehad van Topfield 5000 PVR - 300 GB, Aston 2.18, Wisi Orbit 80 cm, Grundig 0,3 Quad

Papa & Mama †

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...