Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een motor aan de 8000 zitten in combinatie met 2 diseq switchen. 1 voor tuner 1 en de andere voor tuner 2. zo hoeft de motor niet te draaien tussen de astra 1 en astra 3.

Nu denkt de box dat alleen op tuner 1 een diseq switch zit en ziet dus niet de 2 op tuner 2 omdat er ook een motor aangesloten is. Is dat wel in te stellen zodat als ik bv opneem op de astra 3 via de andere tuner gewoon kan schakelen via tuner 2 tussen de astra 1 en de astra 3? Heb de laatste gemini erin zitten 4.2.

DM920 2x S2+1xDVB-C/T - Apple TV 4K - DM8000 2x S2 + 2x DVB-C

Geplaatst:

Ja dat gaat werkt prima gewoon aangeven welke satteliet je aan de desbetreffende tuner hebt zitten.

alle 2 de tuners moet je op geavanceerd zetten daarna kun je per satteliet instellen of je diseq 1.0/1.1 of 1.2 etc wilt besturen.

Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.
Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas

Geplaatst:

Ja het werkt bijna.

als ik op een sat zit bv de Thor en wil dan terug naar de astra 1 dan pakt hij tuner B ipv van tuner A. Het nadeel is dat alleen tuner A de motor aanstuurd.

Is dit een image probleem? Draai momenteel gemini 4.2.

Geplaatst:

Als het bijna werkt, dan werkt het dus niet. Ik vind je verhaal erg warrig, daardoor is het nogal lastig om er een goed antwoord op te geven.

Het zou helpen als je aangeeft op welke tuner je welke sat's wilt ontvangen en hoe (draaibaar of vast) enz.

Als je met beide tuners 1 motor wil aansturen, dat kan niet, of je zou van tuner A naar tuner B moeten doorlussen.

Je kan alleen met 1 tuner tegelijk de motor aansturen. Als je er een twin LNB op zet kan je met de andere tuner meekijken.

Als je er een monoblock (eventueel een twin versie) op zet kan je met 1 motorpostie (Hotbird op tuner A) twee satellieten kijken (Astra1 op tuner B).

Het hangt er natuurlijk ook van af wat voor monoblock je zou gebruiken. De meeste mensen vinden het trouwens onzin, een monoblock op een rotor (ik ook). Je kan dan beter vaste LNB's gebruiken voor de satellieten die je het meeste bekijkt en een rotor voor de rest.

Groeten, Perdi

GigaBlue Quad+ * GigaBlue 800UE+ * Synology DS411j NAS * WaveFrontier T90 28.2E-5W * draaibaar 1m.

Geplaatst:

Of jij het onzin vind of niet boeit me niet zo.

2 schotels in de tuin dat vind ik dus wel onzin.

heb hier op tuner A een motor zitten.

Verder heb ik dus op tuner A 2 twin lnb's(uitgang 1)zitten die aangesloten zitten met een diseq switch.

Op tuner B zitten de ook de 2 twin lnb's (uitgang 2)en samen op een diseq switch.

Als ik in het menu bij tuner config tuner B op geef als 2de kabel van motor dan ziet de box de diseq switch niet op tuner B. Zet ik tuner B op geavanceerd met diseq switch dan werkt het perfect totdat ik ik de motor terug wil laten draaien naar de asta 1. Dan wil de box de motor inneens met tuner B gaan besturen. Hoe is dit op te lossen.

Geplaatst:

Het verhaal is inderdaad wat lastig te begrijpen. Maar heb je nu 1 of 2 schotels of is de lnb die op de schotel van de moter zit een monoblock???

Als het laatste het geval is moet je het anders doen dan zet je je monoblock op tuner A en stel je deze als zodanig in en op tuner B hang je de moter

Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas

Geplaatst:

heb 1 schotel met een motor en 2 twin lnb's.

Ik zou dat eens proberen dan de config van tuner A en B omdraaien

Thx voor je tips.

Geplaatst:

Ik denk inderdaad niet dat dit optimaal gaat werken je zult altijd tegen problemen aanlopen dan zou ik er voor kiezen om een multytenne erbij te plaatsen dit werkt wel feilloos.

Het enigste wat wel zou kunnen werken is om op tuner A de de diseq met 2 lnb's te hangen en de aan de motor GEEN diseq switch te plaatsen maar deze echt als motor opstelling te gebruiken. Dit zal wel werken MITS je moter op het moment dat je tuner A wil gebruiken in de goede positie staat.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen