Ga naar inhoud


Werkt de nieuwe Ziggo kaart (oranje) door heel NL?


michaelangelo

Aanbevolen berichten

Ik heb laatst een nieuwe Ziggo kaart gekocht. Deze is oranje van kleur en moet door heel NL werken. Kortom de blauwe casema kaart is komen te vervallen. Het gekke is dat ik deze kaart wel werkend krijg in Groningen, maar niet in Den haag. Hoe zou dit komen?

[color:"purlple"] I just can’t live without my Dreambox 7025 and 8000 HD. What an invention!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het schijnt dat inderdaad sinds kort de blauwe smartcards niet meer geproduceerd worden en Ziggo dus alleen nog de oranje smartcards in roulatie brengt die dan dus ook door de klanten in Ziggo/Casema gebied gebruikt kunnen worden. De Ziggo/Multikabel en Ziggo/@Home klanten maakten al langer gebruik van de oranje smartcard. Technisch gezien komt het er dan volgens mij op neer dat een oranje smartcard van een Ziggo/Casema abonnee geregistreerd wordt in het Irdeto Conditional Access System (CAS) met CAID 0x0604 (= 1540) dat voorheen alleen voor de Ziggo/Multikabel abonnees gebruikt werd. Het oude Irdeto CAS voor de Ziggo/Casema abonnees met CAID 0x0602 (= 1538) zal nog wel in gebruik blijven voor de oude Ziggo/Casema smartcards.

 

Dat een oranje smartcard die geregistreerd is op een adres in het Ziggo/@Home gebied niet werkt in het Ziggo/Casema/Multikabel gebied komt omdat de beide netwerken niet gekoppeld zijn. Het Irdeto CAS van Ziggo/@Home verzendt dus alleen smartcard data in Ziggo/@Home gebied.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...