Ga naar inhoud


Webpagina is op kleinere monitoren te groot


interpol

Aanbevolen berichten

Ik ben een website aan het maken en nu de website bijna klaar is, zie ik dat de website voor een kleiner scherm te groot is. Je moet nu naar rechts scrollen om de gehele pagina te kunnen bekijken.

 

Ik heb de pagina gemaakt op een 24 inch scherm en zie daar geen problemen, maar op mijn 17 inch moet ik scrollen om de gehele pagina te bekijken.

 

Bestaat er een scripje die zelf het beeldformaat naar type monitor aanpast?

Openbox sg9 HD PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoeveel pixels breed is je website (of scherm) dan? Ongetwijfeld meer dan 1024.

 

Volgens de huidige Browser Display statistics komen de volgende schermresoluties momenteel voor (stand jan. 2009):

- Onbekend: 3%

- 640 x 480: 0%

- 800 x 600: 4%

- 1024 x 768: 36%

- Hoger: 57%

(N.B. Werkelijke waarden kunnen uiteraard voor jouw website afwijken, maar het geeft toch een indicatie).

 

Het is dus verstandig om je website af te stemmen op een scherm van max. 1024 x 768, zodat 93% (36 + 57) hem zonder scrollen kunnen zien. De overige 4% hebben dan "pech" gehad en moeten wel scrollen.

Ik zou hem bijv. 1000 pixels breed maken (samen met een eventuele verticale scrollbar rechts van het scherm is dat dan 1024), maar 960 wordt ook veel gebruikt.

Je kan hem ook variabel / 100% breed maken, maar dan heb je hele lange zinnen op een breed scherm (en korte op een smal scherm), dat geeft dus weer andere opmaak problemen en de vraag is of dat mooi is.

Succes!

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Gast flipper61

Je moet de hele pagina in een div tag zetten en die div aanpassen naar 99% zodat er telkens 99% van het scherm word geladen zo maak het niet uit hoe groot je scherm is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: flipper61
Je moet de hele pagina in een div tag zetten en die div aanpassen naar 99% zodat er telkens 99% van het scherm word geladen zo maak het niet uit hoe groot je scherm is.


Momenteel werk je (doe ik toch) best naar een resolutie van 1024x768.
Het aantal bezoekers met een kleinere resolutie is te verwaarlozen, die gaan wat heen en weer moeten scrollen.
Al wie een grotere resolutie heeft ziet wat meer achtergrond.

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Pagina breedte op 100% zetten is ook een simpele oplossing, past je pagina op vrijwel elk scherm en blijft beeldvullend.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alleen als je 100% opgeeft, plakken diverse browsers doorgaans automatisch een horizontale scroll bar onderaan je pagina. Dat komt dan doordat de breedte van het browser-window meestal wordt berekend zonder verticale scroll bar, terwijl die er in veel gevallen wel zal zijn. Dus je verliest a.h.w. de breedte van je scroll bar en dat compenseert de browser dan door die horizontale scroll bar onderaan.

 

Dus om dat te voorkomen kun je beter voor 99% of 98% kiezen, dan vermijd je die onnodige scroll bar.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...