lucdec2 Geplaatst: 10 mei 2009 Geplaatst: 10 mei 2009 citaat : TV Vlaanderen, dat digitale televisie aanbiedt via de satelliet, voelt zich gedwarsboomd door Belgacom en dienst dochter Scarlet. Dat zegt Kurt Pauwels, algemeen directeur van TV Vlaanderen. De digitale signalen van TV Vlaanderen worden vanuit het Nederlandse Hilversum doorgestuurd. Daarvoor heeft TV Vlaanderen een contract met de Nederlandse telecomoperator KPN, waarvoor Scarlet als onderaannemer werkt. De voorbije periode raakte het signaal van TV Vlaanderen vijf keer gestoord. Kurt Pauwels zegt het opvallend te vinden dat de storingen optreden op het ogenblik dat Scarlet aankondigt zelf met digitale televisie te zullen opstarten. TV Vlaanderen heeft een captatiewagen standby gezet, zodat de signalen in noodgevallen zelf opgestraald zullen kunnen worden. einde citaat Bron: Express / JL / 10-05-2009 19:08
boarder Geplaatst: 11 mei 2009 Geplaatst: 11 mei 2009 Een groot deel van de Belgische communicatiewereld hanteert volgens mij maffiapraktijken, en dan zijn dergelijke 'incidenten' niet verwonderlijk.
lucdec2 Geplaatst: 11 mei 2009 Auteur Geplaatst: 11 mei 2009 citaat TV Vlaanderen in de clinch met Scarlet vum BRUSSEL - Vijf stroompannes op tien dagen tijd bij Belgacom-dochter Scarlet zijn toch wel heel toevallig, vindt TV Vlaanderen, een concurrent van Belgacom TV. TV Vlaanderen is, met inmiddels meer dan 75.000 abonnees, de derde aanbieder van digitale televisie in ons land, naast Belgacom TV en Telenet. TV Vlaanderen zendt zijn digitale signaal uit per satelliet. De beelden worden opgestraald vanuit Hilversum, waar de signalen naartoe worden gestuurd via een glasvezelkabel. Daarvoor heeft TV Vlaanderen een contract met de Nederlandse telecomoperator KPN, maar die werkt op het Belgische grondgebied met onderaannemer of toeleverancier Scarlet. De voorbije twee weken liep het daarbij grondig mis. Op tien dagen tijd kreeg Scarlet tot vijf keer toe af te rekenen met stroompannes, waardoor de kijkers van TV Vlaanderen in totaal bijna zeven uur geen Vlaamse zenders konden ontvangen. Scarlet beschikt over een noodgenerator om dergelijke pannes op te vangen, maar ook die liet het afweten. Algemeen directeur Kurt Pauwels van TV Vlaanderen is niet te spreken over de pannes: ‘Het is toch wel erg toevallig, dat ook het noodsysteem het tot vijf keer toe heeft laten afweten. De laatste panne heeft 3,5 uur geduurd, in prime time. Je kan je afvragen of dat nog wel toeval is. Wij hebben daar veel schade van ondervonden. Omdat zoveel klanten wilden weten wat er aan de hand was, zijn ook onze telefooncentrale en onze website plat gegaan.’ De pannes bij Scarlet hebben TV Vlaanderen ook op extra kosten gejaagd, want het bedrijf heeft nu zelf een dure wagen ingehuurd om desnoods zelf zijn signaal rechtstreeks te kunnen doorseinen naar de Astra-satelliet. ‘Natuurlijk is het niet ideaal dat we afhankelijk zijn van een concurrent om ons signaal door te sturen’, zegt Pauwels. ‘Maar toen we het contract met KPN hebben gesloten, was Scarlet ook nog niet overgenomen door Belgacom.’ Door die overname is Scarlet nu wel een concurrent geworden van TV Vlaanderen. Scarlet kondigde eind april aan dat het zelf ook digitale televisie wil gaan aanbieden. ‘Zou het toeval zijn dat er, net op de dag dat dat werd bekendgemaakt, ook een panne was?’, vraagt Pauwels zich af. Bij Belgacom reageert men verontwaardigd op de suggestie dat Scarlet TV Vlaanderen bewust zou dwarsbomen. ‘Dat is te gek voor woorden. Waarom zouden we zoiets doen?’ zegt Belgacom-woordvoerder Jan Margot. ‘Vergeet niet dat niet alleen TV Vlaanderen, maar alle klanten van Scarlet, hinder hebben ondervonden van de pannes. Het bedrijf heeft zich daarvoor zelfs verontschuldigd. En het is inderdaad een ongelukkige samenloop van omstandigheden dat bij twee van de stroompannes ook de noodgenerator het heeft laten afweten.’ Het probleem is volgens hem te wijten aan de verouderde installaties van Scarlet. ‘Installaties die Scarlet destijds trouwens heeft overgenomen van KPN. Er lopen investeringen om de problemen te lossen, maar dat vergt tijd.’ einde citaat bron de standaard maandag 11 mei 2009Bron: DS
Gast Paullo Geplaatst: 12 mei 2009 Geplaatst: 12 mei 2009 Ik weet niet of het wel zo'n goed idee is om overal te gaan rondbazuinen dat Scarlet met opzet ervoor gezorgd heeft dat er tot 5-maal toe uitval van het signaal was. Als je zoiets zegt moet je het vooreerst ook kunnen hardmaken en dat heb ik tot op heden nog niet gezien, maar onafhankelijk daarvan weet nu wel gans Vlaanderen dat er tot 5-maal toe uitval is geweest en dat is niet meteen publiciteit voor betrouwbaarheid van het product. Greets
Gast Sartre Geplaatst: 12 mei 2009 Geplaatst: 12 mei 2009 Wel ik denk dat de heer Pauwels het bij het rechte eind heeft. Ik heb reeds jarenlang een telefoon/adsl abonnement bij Scarlet. Toen was het nog een concurrent voor Belgacom. Bij problemen waarvoor de tussenkomst van Belgacom nodig was duurde het wel 14 dagen vooraleer de ADSL-verbinding terug in orde was.
JPVSP Geplaatst: 12 mei 2009 Geplaatst: 12 mei 2009 Wat ik nu wel weet is dat TV-Vlaanderen geen back-up systeem heeft. En waarom stralen ze zelf niet op vanuit Vilvoorde/zaventem. Moet je bij de concurrentie niks gaan huren. @Paullo Ik denk dat je daar gelijk in hebt, al die tamtam in de kranten over 5 keer uitval van TV-Vlaanderen zal menig mens 2 keer doen nadenken om over te stappen. De lachende derde zal Telenet zijn, want vandaar moeten eigenlijk de klanten komen.
Littlesat Geplaatst: 12 mei 2009 Geplaatst: 12 mei 2009 Dat backup systeem zou scarlet (Belgacom dus) moeten regelen, daar als backup bij een stroomuitval de noodstroomvoorziening aan moet gaan. Ik heb begrepen dat TVV momenteel maatregelen heeft getroffen door een uplink wagen te huren... Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
voodoodoll Geplaatst: 12 mei 2009 Geplaatst: 12 mei 2009 Het is niet alleen "lachwekkend" dat TV Vlaanderen zo uithaalt naar Belgacom maar ik vind het erger dat Belgacom een ISP heeft overgenomen met een verouderde infrastructuur. Dat durft men dan open en bloot te verkondigen
JPVSP Geplaatst: 12 mei 2009 Geplaatst: 12 mei 2009 Waarschijnlijk moet je voor een back-up extra betalen, en dat zullen ze bij TV-Vlaanderen niet gevraagd hebben (of willen betalen). Ze zouden dus 2 verschillende wegen naar het uplink-station moeten hebben, maar nu gaan ze dat hebben als ze hun uplink wagen huren.
Lithion Geplaatst: 12 mei 2009 Geplaatst: 12 mei 2009 Het scarlet glasvezelnetwerk is redundant, maar als je uw signaal in vilvoorde in het datacentrum op het netwerk steekt, ben je er niks mee als daar de stroom uitvalt.
Eduard07 Geplaatst: 12 mei 2009 Geplaatst: 12 mei 2009 Origineel bericht van: Lithion Het scarlet glasvezelnetwerk is redundant, maar als je uw signaal in vilvoorde in het datacentrum op het netwerk steekt, ben je er niks mee als daar de stroom uitvalt. Tenzij je zelf weer een generatortje klaar hebt staan. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Lithion Geplaatst: 12 mei 2009 Geplaatst: 12 mei 2009 Je mag zelf geen genenatorke plaatsen in een datacentrum.
boarder Geplaatst: 12 mei 2009 Geplaatst: 12 mei 2009 Het is wel vreemd dat TVV 3 jaar zonder problemen gewerkt heeft. Nu wordt hun transactiebedrijf overgenomen en op amper 1 week zijn er 5 uitvallen, waarvan een aantal tijdens prime time. Dat is toch echt toeval ???!!!
Coliseo Geplaatst: 12 mei 2009 Geplaatst: 12 mei 2009 Origineel bericht van: Sartre Bij problemen waarvoor de tussenkomst van Belgacom nodig was duurde het wel 14 dagen vooraleer de ADSL-verbinding terug in orde was. Dat is logisch, aangezien je eerst bij de klantendienst van je leverancier dient te passeren. Ik vind dergelijke opmerking zwak, in die zin dat, als je qua tarief het onderste uit de kan wil, je er rekening moet mee houden dat een toeleverancier die wel een netwerk heeft (niet dat Scarlet er geen heeft, maar in de context van uw voorbeeld...) zijn opdrachten dient te krijgen van zijn onmiddellijke klant. Dat ben jij niet, maar Scarlet. Logisch dat er hier enorm tijd verloren gaat, wetende dat de toeleverancier z'n werkschema's doorgaans ook volgeboekt zijn. Voor niets gaat de zon op.
TokeMUp Geplaatst: 12 mei 2009 Geplaatst: 12 mei 2009 Origineel bericht van: Coliseo Origineel bericht van: Sartre Bij problemen waarvoor de tussenkomst van Belgacom nodig was duurde het wel 14 dagen vooraleer de ADSL-verbinding terug in orde was. Dat is logisch, aangezien je eerst bij de klantendienst van je leverancier dient te passeren. Ik vind dergelijke opmerking zwak, in die zin dat, als je qua tarief het onderste uit de kan wil, je er rekening moet mee houden dat een toeleverancier die wel een netwerk heeft (niet dat Scarlet er geen heeft, maar in de context van uw voorbeeld...) zijn opdrachten dient te krijgen van zijn onmiddellijke klant. Dat ben jij niet, maar Scarlet. Logisch dat er hier enorm tijd verloren gaat, wetende dat de toeleverancier z'n werkschema's doorgaans ook volgeboekt zijn. Voor niets gaat de zon op. Het telefoon kabel netwerk is niet van Belgacom, maar ze moeten het wel onderhouden en beheren. Dat houd dan ook in dat je eens voor andermans klanten moet werken. Als Belgacom dat niet wil moeten ze de bekabeling van heel België (proberen) opkopen. Of een eigen kabel net opbouwen. mvg
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen