Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Gisteren had ik een discussie met iemand die beweert dat PENLIGHT batterijen ( AAA-type) in NiMH uitvoering van 3200mAH veel rapper liggen leeg te lopen dan vb 1200mAH NiMH...

Klopt dit? Heeft dit al iemand vastgesteld?

• Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Populaire dagen

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

Een 3200 mAh NiMh batterij uitgevoerd in mini-penlight (AAA)?

- Da's knap

GP komt in de AA range (penlight) al niet verder dan 2700 mAh.

Maar NiMh hebben wel een snellere eigen ontlading dan NiCad's.

Als je ze niet gebruikt, kunnen ze binnen enkele maanden halfleeg (halfvol) :D zijn.

You can never solve a problem on the level on which it was created
Groeten, Jos
VU+DUO2-2-S2; 1xT/C; OpenATV 5.1; Logitech 700;Maximum E85 HB,A1,A2,A3

Gast Pedro Newbie
Geplaatst:

Als je oplaadbare batterijen niet veel gebruikt of b.v. alleen in een afstandsbediening dan kan je het beste LSD (nee, niet van die drugs maar Low Self Discharge) batterijen gebruiken zoals b.v. eneloop batterijen, deze batterijen claimen na 1 jaar opslag nog minstens 70 tot 85% van de oorspronkelijke lading te bevatten.

Niet echt een antwoord op je vraag maar misschien heb je er toch nog iets aan!

P.S. Oplaadbare AA gaan inderdaad normaal gesproken niet hoger dan 2700 mAh en AAA al helemaal niet, ik dacht dat AAA op 800 of 1000 mAh zat.

Geplaatst:

De persoon die het beweerde had GP rechargebles van 2700, en ie beweerda na een maand niet gebruikt te zijn (standby) dat ze 80% plat waren, dus niet kopen zei ie...

Inderdaad, het waren 3200mAH bat's!

Gast Pedro Newbie
Geplaatst:

Er zijn zelfs verkopers die fake batterijen van Sony verkopen die zogenaamd 5000mAh als capaciteit hebben

Verkoper voegt er nog wel aan toe: Replica SONY Super Quick Charger + 4 AA 5000mAh Batteries

Setje is uiteindelijk geveild voor € 8,77 :D

Hoogstwaarschijnlijk halen de 4 batterijen bij elkaar nog niet eens 5000mAh en zelfs ook geen 4000mAh

Geplaatst:

Lithium-Ion, goed voor de afvalberg, brandt beter (vanzelf, niet te stoppen) :D.

Kijk naar het gedrag in een mobieltje of een laptop.

Binnen 300 ladingen vrijwel uitgeput.

Toch niet zo goed/ of toch wel?

Groeten, Jos

Geplaatst:

Zit wel wat in ...

Hier een digitale camera die niet goed met oplaadbare batterijen werkt.

Ik heb er oplaadbare GP2500 (groen/oranje) batterijen bij

en een bijbehorende oplader,

maar na 20 of 30 foto's in 2 à 3 dagen zijn ze weer leeg.

Gewone batterijen kunnen probleemloos meer dan 100 foto's maken.

Nu weet ik iig waar het door komt.

• Moderator
Geplaatst:

Aan de 1,2 volt i.p.v. de 1,5 volt bij gewone batterijen?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Gast Pedro Newbie
Geplaatst:

Zelf gebruik ik al enige tijd Li-Ion batterijen en dan met name in krachtige LED-flashlights.

Ik gebruik de protected versies van de 16340 (CR123A) en 14500 (AA-formaat echter 3,6V)

Deze batterijen bevallen mij tot nu toe prima maar ik verbaas mij er toch wel een beetje over dat dit soort batterijen niet of nauwelijks bekend zijn hier in Nederland terwijl deze in landen buiten europa toch veel bekender/meer gebruikt worden.

Deze batterijen en de bijbehorende lader heb ik dan ook rechtstreeks besteld in China.

Voor de nieuwsgierigen, de type nummers zijn als volgt opgebouwd: b.v. de 14500 staat voor een batterij met een diameter van 14mm, een lengte van 50mm en de laatste 0 staat volgens mij voor cilindrisch.

Iemand anders (goede of slechte) ervaringen met deze batterijen?

Geplaatst:
Origineel bericht van: Gerard 76
Zit wel wat in ...
Hier een digitale camera die niet goed met oplaadbare batterijen werkt.
Ik heb er oplaadbare GP2500 (groen/oranje) batterijen bij
en een bijbehorende oplader,
maar na 20 of 30 foto's in 2 à 3 dagen zijn ze weer leeg.
Gewone batterijen kunnen probleemloos meer dan 100 foto's maken.
Nu weet ik iig waar het door komt.

Dat ligt mogelijk aan één van de batterijen, en niet het hele set. Ik heb een speciale lader, die per batterij toont wat de capaciteit is, en soms ontdek je dan dat één van de 4 batterijen een veel lagere capaciteit heeft dan de rest, waardoor je denkt dat het hele set niet goed (meer) is. Met mijn lader (kan het merk niet noemen, is commercieel gebonden aan een bekende electronicawinkel) zie je niet alleen exact welke batterij minder is dan de rest, maar kun je hem ook refreshen, waardoor je vaak weer bijna de volle capaciteit kunt halen. En indien niet, dan vervang je hem, en de rest van het set blijkt dan veel meer te kunnen.

T B
Geplaatst:
Origineel bericht van: Sjaak(k)
Ben je wel zo zeker dat er geen 5000mA batterijen zijn shocked
Waar baseer je deze stelling op, en heb je ze getest confused

We hebben het toch wel over oplaadbare NiMH batterijen voor gebruik in consumenten electronica??
Hier gebruik ik die ook en hoger als 2700 mAh kom je ze haast niet tegen. laugh
Geplaatst:

bron :

Wikipedia

Energie/massa: 30-80 Wh/kg

Energie/inhoud: 140-300 Wh/l

Vermogen/massa: 250-1000 W/kg

Laad/ontlaadefficiëntie: 66 %

Energie/consumentenprijs: 4 Wh/€

Zelfontlading: ~30 %/maand

Aantal laadcycli: 500-1000

Bronspanning: 1,2 V

Standaard AA-cellen (penlite) hebben een nominale capaciteit © van 1100 mAh tot 2900 mAh bij 1,2 Volt, gemeten bij een ontlading van 0,2 C per uur. Bij hogere belasting gaat meer energie verloren, maar tot 1 C (volledige ontlading in een uur) scheelt dat weinig.

NiMH-accu's hebben minder last van het geheugeneffect zoals bij NiCd-batterijen.

Maar goed, de wonderen zijn de wereld nog niet uit, die 5000 mAh zijn de laatste stuiptrekkingen om de concurrentie met de Li-ion cel aan te gaan.

Ik betwijfel de houdbaarheid.

Groeten, Jos

Geplaatst:

Ik sluit me hierbij volledig aan.

Heb een collega een XBOX360 aangeraden. Naar verloop van tijd kwam hij bij mij klagen omtrent de korte levensduur van zijn draadloze controlelrs (die dus op oplaadbare batterijen werkten).

Ik heb hem verteld om goede kwaliteit oplaadbare batterijen + lader te gebruiken. Veel mensen beseffen dit niet maar de meeste opladers zijn gewoon ruk. Deze werken op timers die gewoon ff een stroompje erdoorheen jagen en na verloop van tijd stoppen. Als je goede opladers gebruikt zitten daar micro processoren in die de stroom, temperatuur voltage en nog een paar parameters constant in de gaten houden en aan de hand daarvan laden. Zo krijg je dus maximale capaciteit en ook langer plezier van je batterijen.

Daarnaast raad ik zelf aan om Sanyo of Eneloop batterijen te gebruiken. Al de rest geeft veel minder performance dan belooft. Deze batterij zijn bij de betere speciaalzaak of via internet te bestellen.

Xtrend ET9000 - OpenPLi 4.0
Ontvangst: 7,13,19,23,28,42E

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen