Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Maar dit kan ook een andere oorzaak hebben. Ik heb een Sangean wereldondvanger. Daar zitten 4 batterijen in van 1,5 volt. Dat maakt 6 volt.

Doe ik daar oplaadbare batterijen in dan wordt dat 4x1,2 volt is 4,8 volt. Een hele batterij te weinig dus.

En daar wil die ontvanger het niet erg goed op doen.

Oplaadbare batterijen zijn dus niet altijd mogelijk.

• Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

• Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Populaire dagen

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

Ik heb tegenwoordig ipv. Duracell en andere merken, PANASONIC oplaadbare gekocht. Waren NIET goedkoop met 8,99 de twee, MAAR(!) gaan wel lekker lang mee, kon ineens weer meerdere foto's maken met en zonder flits.

Prima aanrader voor digitale camera's in ieder geval. Duracell ging ook bij mij snel leeg, van de "goedkope" tot de dure.

Geplaatst:
Origineel bericht van: ozzo

Prima aanrader voor digitale camera's in ieder geval. Duracell ging ook bij mij snel leeg, van de "goedkope" tot de dure.

Als je hierbij doelt op de alkaline batterijen van Duracell dan kan dit goed kloppen. Ik ben geen techneut dus praat nu even anderen na, maar het schijnt ook te maken te hebben met de inwendige weerstand van batterijen. Gewone batterijen zouden een hogere inwendige weerstand hebben dan NiMH met als gevolg dat een wat zwaardere belasting voor gewone batterijen veel (warmte)verlies oplevert, NiMH zouden daar veel beter tegen kunnen. Digitale camera's, vooral met flits, vormen een redelijk zware belasting voor batterijen.

T B
Gast Pedro Newbie
Geplaatst:
Origineel bericht van: Sjaak(k)
Ben je wel zo zeker dat er geen 5000mA batterijen zijn shocked
Waar baseer je deze stelling op, en heb je ze getest confused

Met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid ben ik er zeker van dat er geen echte 5000mAh Ni-Mh AA batterijen bestaan. Ik ben bij geen enkele fabrikant en/of leverancier AA's tegengekomen die 5000mAh verstouwen. Natuurlijk zie je die wel te koop de 5000mAh batterijen zoals ook de 3800mAh maar die falen allen jammerlijk bij het testen. Ik heb ze zelf niet getest omdat je niet kan testen wat niet bestaat en ik er domweg het geld niet voor over heb om genept te worden, je weet gewoon dat het nep is.
Er zijn wel testen op het internet te vinden over deze wonderbatterijen en die halen inderdaad niet eens per vier de geclaimde capaciteit per stuk, zo is er b.v. op het Candlepowerforums een test te vinden van de Sony 3800mAh batterijen, zie HIER.
Zelfs de verpakking wekt al direct achterdocht op, zoals het feit dat volgens de verpakking 3800mAh 10% meer is dan 3750mAh, het lettertype van het getal 38 wijkt af van de volgende 2 nullen etc.

Mocht iemand toch aantoonbare (met testen gestaafde) goede oplaadbare AA's vinden van >3800mAh dan houd ik mij uiteraard van harte aanbevolen voor de tip.

Edit: zelfs 4000mAh AAA's zijn er al te krijgen wow!
  • Moderator
Geplaatst:
Origineel bericht van: Pedro Newbie
Er zijn zelfs verkopers die fake batterijen van Sony verkopen die zogenaamd 5000mAh als capaciteit hebben

Verkoper voegt er nog wel aan toe: Replica SONY Super Quick Charger + 4 AA 5000mAh Batteries

Setje is uiteindelijk geveild voor € 8,77 :D

Hoogstwaarschijnlijk halen de 4 batterijen bij elkaar nog niet eens 5000mAh en zelfs ook geen 4000mAh

Uit metingen bleek, dat de capaciteit van deze cellen in werkelijkheid ongeveer 600 mAh. was.
De hoogste capaciteit die Sony produceert is 2.700 mAh.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Er bestaan oplaadbare alkaline batterijen die 1.5 volt leveren.

Daar hoort wel een speciale oplader bij.

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Geplaatst:
Origineel bericht van: leo1949
Er bestaan oplaadbare alkaline batterijen die 1.5 volt leveren.
Daar hoort wel een speciale oplader bij.

De gewone weggooi batterijen zijn ook op te laden geen 1000 keer maar een keer of 10-15 wel ook met een speciale lader.
Het ding heet "Batbooster" kost 39.95 en is gewoon online te bestellen zie dit bericht uit 2007.

Of het allemaal goed werkt? Geen idee. laugh
Gast Pedro Newbie
Geplaatst:

Ja, maar de discussie ging over Ni-Mh AA/AAA batterijen

Gast Pedro Newbie
Geplaatst:
Origineel bericht van: Sjaak(k)
Is dat zo? ik lees bij Onderwerp "Eigenverliezen bij NiMH batterijen" wink

Als je alleen de onderwerptitels leest en daar uitsluitend op reageert heb je helemaal gelijk maar topicstarter had het over:
Origineel bericht van: Jan Ambers
Gisteren had ik een discussie met iemand die beweert dat PENLIGHT batterijen ( AAA-type) in NiMH uitvoering van 3200mAH veel rapper liggen leeg te lopen dan vb 1200mAH NiMH...
Klopt dit? Heeft dit al iemand vastgesteld?

Ben wel benieuwd of de Li-Ion batterijen hier in Europa en dan met name in Nederland nog een opmars gaan maken. Nadeel van deze batterijen kan zijn dat er zoveel formaten zijn en daardoor onoverzichtelijk wordt.
De Li-Ion bevallen mij in ieder geval wel goed, voor de zekerheid gebruik ik wel uitsluitend protected versies.

Ik wacht de ontwikkelingen wel af, we zijn denk ik nog lang niet aan de grenzen op dit gebied, kijk maar naar de LSD batterijen, dit is ook een behoorlijke stap voorwaarts en nu de capaciteit nog een beetje opvoeren!
Geplaatst:
Gisteren had ik een discussie met iemand die beweert dat PENLIGHT batterijen ( AAA-type) in NiMH uitvoering van 3200mAH veel rapper liggen leeg te lopen dan vb 1200mAH NiMH...

Eigenlijk klopt dit wel. Met een kanttekening. Er zijn namelijk accu's die beter in staat zijn om langer hun capaciteit vast te houden dan de standaard NiMh accu's. Deze worden daar ook speciaal op aangeprezen, denk aan de Eneloop, en de Varta ready2use serie. Deze laatste zouden na een jaar stil liggen nog 80% van hun capaciteit moeten hebben. Alleen zijn deze accu's iets lager qua capaciteit, Varta heeft ze van 1600 en 2100 mAh. Zet je die naast de 2700 of 2800 mAh, dan klopt het verhaaltje dat de accu's met grotere capaciteit rapper leeglopen. Maar er zijn in dit specifieke geval dus meer verschillen tussen deze soorten accu's.

Verder is mijn ervaring wel dat accu's met grotere capaciteit vaker problemen geven, er zit er vaker één tussen die voortijdig de geest geeft, en dat heeft uiteraard gevolgen. Als je geen lader hebt die aangeeft welke accu niet goed is, dan denk je al snel dat het hele set waardeloos is. Een goedkoop snelladertje is wellicht handig voor het meenemen, maar thuis gebruik ik een lader die exact aangeeft hoe lang elke accu geladen wordt, wat het voltage is, en hoeveel mAh er geladen is. Zo haal je snel de 'rotte appels' eruit.

T B
Gast Pedro Newbie
Geplaatst:

Inderdaad is een goede lader tegenwoordig wel een must. Zo heb ik zelf toch aardig wat batterijen weer weten op te peppen door deze een refresh cyclus te laten doorlopen.

Voor de prijzen hoef je het niet te laten en het scheelt een hoop ergernis want er hoeft inderdaad maar 1 slechte batterij in een setje te zitten en de gehele set presteert voor geen meter meer

Geplaatst:
Origineel bericht van: Pedro Newbie
Zelf gebruik ik al enige tijd Li-Ion batterijen en dan met name in krachtige LED-flashlights.
Ik gebruik de protected versies van de 16340 (CR123A) en 14500 (AA-formaat echter 3,6V)
Deze batterijen bevallen mij tot nu toe prima maar ik verbaas mij er toch wel een beetje over dat dit soort batterijen niet of nauwelijks bekend zijn hier in Nederland terwijl deze in landen buiten europa toch veel bekender/meer gebruikt worden.
Deze batterijen en de bijbehorende lader heb ik dan ook rechtstreeks besteld in China.

Voor de nieuwsgierigen, de type nummers zijn als volgt opgebouwd: b.v. de 14500 staat voor een batterij met een diameter van 14mm, een lengte van 50mm en de laatste 0 staat volgens mij voor cilindrisch.

Iemand anders (goede of slechte) ervaringen met deze batterijen?

Ik heb zelf een paar 18650's voor een zaklamp en die dingen werken super. Ik kan nog niet echt iets zeggen over de levensduur, maar 3,7 volt en 2400mAh gaat best lekker.
Ik heb ze bij de bekende "extreme koopjes" smile webwinkel in HongKong besteld inclusief lader. Ik heb er wel op gelet dat het protected versies zijn.

Xtrend ET9500 - OpenPLi powered

Gast Pedro Newbie
Geplaatst:

Ook ik heb ze van dezelfde site en ook voor diverse flashlights. Levensduur kan ik ook nog niet veel over zeggen maar voor die prijzen kan je niet echt een buil vallen

Geplaatst:

penlight = AA

Over de leegloop, spreken we over hetzelfde type of zijn de 1200 LCD.

eea eenvoudig verklaard:
http://forum.belgiumdigital.com/2215862-post14.html

nobody is perfect, I ain't nobody

feedback doet wonderen
vu solo2, Vu duo 4K SE, vu uno 4k,  ultimo voor hobby

Geplaatst:

ik gebruik al een tijdje batterijen van het merk Soshine naar volle tevredenheid. spotgoedkoop bij de eerdergenoemde HK webshop, lopen veel minder snel leeg EN gaan langer mee dan m'n GP batterijen!

DB500s met gemini, enorm ruk uitgerichtte 100cm triax op een moteck motortje.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen