Ga naar inhoud


tvvlaanderen +telesat


flup

Aanbevolen berichten

Ik ben in het bezit van de twee kaartjes tvvlaanderen en telesat.Hoe kan ik die gebruiken met een philips 7121 zonder altijd langs "fabriek instellingen" te moeten gaan?En frekentie invoeren lukt niet!De twee kaartjes worden verkocht met een philips 7121 in kit. Bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je zult een niet TV Vlaanderen/Télésat goedgekeurde ontvanger moeten aanschaffen om bijde kaartjes gelijktijdig in werking te zien.

De ontvanger moet uiteraard overweg kunnen met:

1. Mediaguard 3 en twee card slots hebben

2. MPEG4 (Télésat)

 

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

zoals ik het lees heeft hij zijn ontvanger + 2 kaarten in één kit gekocht, dan moogt ge dus wel aannemen dat die ontvanger geschikt is voor die beide kaartjes.

heb echter nog nooit een kit gezien met zowel TVV als TéléSat erin.........

de oorspronkelijke vraagsteller is ook wat karig met zijn informatie - wat werkt er eigenlijk niet ? heeft hij ontvangst van astra1 (tvv) en hotbird (télésat) ?

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is inderdaad wijnig info om op voort te gaan.

 

Ik weet wel dat de Philips 7121 maar 1 kaarlezer heeft.

Het is ook een CD/TVV/Télésat goedgekeurde ontvanger dus de zenderlijst zal ook telkens veranderd moeten worden om te wissellen tussen TVV en Télésat en het kaartje dus ook.

 

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reaktie.Wat meer uitleg.Ik had al een kaartje van tvvlaanderen,maar met de kaartwisseling werkte mijn oud toestelletje niet meer.Ik heb dus een kit van telesat gekocht met een frans kaartje.DE Philips 7121 werkt perfekt met de 2 kaartjes.(niet de 2 samen er is maar een spleetje !!!)Heel goed signaal op astra en hotbird.Als ik de Philips7121 installeer met telesat (het werkt perfekt) krijg ik niet de zenders van TVV in de lijst (alleen vrt en canvas).Ik kan een bijkomende "scan" van astra en hotbird doen maar dan komt er alleen nog vrije zenders bij.Ik heb ook de frequentie van TVV zien in te voeren maar dat lukt ook niet!Als ik de vlaamse zenders wil zien moet ik de Philips 7121 opnieuw met het kaartje TVV met "fabriek instelling" doen starten.Dat lukt,maar dan zijn de franse zenders niet meer te vinden in de "zapper lijst".

Het lijkt wel zo een frans/vlaamse mop te zijn!

Philips 7121 is niet aan te raden,dat is het.

Link naar reactie
Delen op andere sites

tja, je zit dus met een officieel goedgekeurde ontvanger van télésat en die initialiseert zich volgens de standaard instellingen van télésat, inclusief de zenderlijst waar enkel één en canvas op staan.

en als je je vlaamse kaart erin steekt dan moet je de ontvanger her-initialiseren om de tvv instellingen te verkrijgen, maar dan ben je de waalse zenders kwijt.

lastig, vooral ook omdat die ontvanger maar één kaartgleuf heeft.......

ik ken de mogelijkheden van die ontvanger niet, maar het zou me toch verwonderen dat je geen extra kanalen aan de kanalenlijst kunt toevoegen. Ik zou de ontvanger dus initialiseren op de télésat instellingen (vanwege de mpeg-4 norm) en dan de ontbrekende vlaamse kanalen toevoegen aan de zenderlijst, en dan maar hopen dat die lijst nog werkt als ge er uw tvv kaart inbrengt.

(het kan ook zijn dat je bij het inscannen van de transponder ergens moet aanduiden dat hij ook de niet-FTA signalen moet onthouden)

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

BEDANKT en nog BEDANKT allemaal!!!

Ik was deze w.e niet thuis,maar heb nu alles opnieuw in de 7121 kunnen klaar maken. Het werkt PERFEKT.Ik heb TVV en Telesat,ik moet alleen de kartjes omwissellen.

Nog veel plezier...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...