tritium Geplaatst: 14 mei 2009 Geplaatst: 14 mei 2009 @lemoi je moet helemaal niks, je kan gewoon naar een rookvrije kroeg. overigens hebben ze dit anti-rookbeleid ingesteld voor het personeel, en niet voor de klanten, dus de keuze is aan ieder voor zich.
leo1949 Geplaatst: 14 mei 2009 Geplaatst: 14 mei 2009 111 Teletekst do 14 mei *************************************** Tweede Kamer wil rookverbod houden *************************************** De horeca moet hoe dan ook rookvrij. Dat vindt een meerderheid in de Tweede Kamer.Als de regels dan moeten worden veranderd,dan moet dat maar,vindt de coalitie van CDA,PvdA en ChristenUnie. Dinsdag sprak het gerechtshof in Den Bosch een café zonder personeel vrij van de overtreding van het rookverbod. Volgens het hof is er geen wettelijke basis voor zo'n verbod. Minister Klink wil nog niet reageren. Hij schrijft wel aan de Tweede Kamer dat hij de onduidelijkheid betreurt.Het gerechtshof in Leeuwarden behandelt binnenkort een soortgelijke zaak.daarna bepaalt Klink zijn standpunt. *************************************** volgende nieuws weer&verkeer sport Bron: NOS teletekst Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.
pretpat Geplaatst: 14 mei 2009 Geplaatst: 14 mei 2009 Origineel bericht van: leo1949 111 Teletekst do 14 mei *************************************** Tweede Kamer wil rookverbod houden *************************************** De horeca moet hoe dan ook rookvrij. Dat vindt een meerderheid in de Tweede Kamer.Als de regels dan moeten worden veranderd,dan moet dat maar,vindt de coalitie van CDA,PvdA en ChristenUnie. Dinsdag sprak het gerechtshof in Den Bosch een café zonder personeel vrij van de overtreding van het rookverbod. Volgens het hof is er geen wettelijke basis voor zo'n verbod. Minister Klink wil nog niet reageren. Hij schrijft wel aan de Tweede Kamer dat hij de onduidelijkheid betreurt.Het gerechtshof in Leeuwarden behandelt binnenkort een soortgelijke zaak.daarna bepaalt Klink zijn standpunt. *************************************** volgende nieuws weer&verkeer sport Bron: NOS teletekst verrassend Inventors are crazy until they invent something. Then they are geniuses.
lemoi Geplaatst: 14 mei 2009 Geplaatst: 14 mei 2009 Origineel bericht van: tritium @lemoi je moet helemaal niks, je kan gewoon naar een rookvrije kroeg. overigens hebben ze dit anti-rookbeleid ingesteld voor het personeel, en niet voor de klanten, dus de keuze is aan ieder voor zich. Dat zeg ik. Nu er regelgeving is zijn er ook rookvrije kroegen dus ik kan nu kiezen ( en die eensmans cafe's kunnen van mij blijven paffen, geen probleem). Dat is nou precies wat ik zei. Vroeger was elek kroeg een rook kroeg en dus was het wel of neit gaan. Ofwel, om het even zeer zwart wit te maken, ik kon niet in de kroeg en de rokers wel. En ben ik blij dat ze het voor het personeel doen. Dan zijn er rook vrije en rook cafe's mogelijk. precies wat ik wil. Iedereen moet de vrijheid hebben om in een rookvrije of roker cafe te gaan. En voor de regelgeving was elke kroeg rookkroeg. Dus geen keuze. Beter 1 sateliet in de lucht dan 10 in de hand Philips 7072, 2000, 5400 (7005) Kathrein CAS90,UAS485 + een paar andere LNB's H126 kabel, Matrix reborn, revolution, ORF
madhunter Geplaatst: 14 mei 2009 Geplaatst: 14 mei 2009 Sjaak(k), Wie het laatst lacht, is ....... een niet roker en een niet drinker! met hartelijke groet, Johan
RVP Geplaatst: 14 mei 2009 Geplaatst: 14 mei 2009 Sjaak houdt niet van keuzes. Hij laat het liever voor zich regelen door Den Haag.
pretpat Geplaatst: 14 mei 2009 Geplaatst: 14 mei 2009 Origineel bericht van: Sjaak(k) Niks verrassend hoor dit kon je verwachten, Klink gaat de wet veranderen en zet er gewoon in dat de kroegbaas ook personeel is, opgelost De kroegbazen denken nu al dat ze het nestje uitgehaald hebben, maar wie het laatst lacht.... Was mijn knipoog niet sarcastisch genoeg? ;) Pat Inventors are crazy until they invent something. Then they are geniuses.
Fatfreddy Geplaatst: 14 mei 2009 Geplaatst: 14 mei 2009 Origineel bericht van: lemoi Dat zeg ik. Nu er regelgeving is zijn er ook rookvrije kroegen dus ik kan nu kiezen ( en die eenmans cafe's kunnen van mij blijven paffen, geen probleem). Dat is nou precies wat ik zei. Vroeger was elke kroeg een rook kroeg en dus was het wel of neit gaan. Ofwel, om het even zeer zwart wit te maken, ik kon niet in de kroeg en de rokers wel. En ben ik blij dat ze het voor het personeel doen. Dan zijn er rook vrije en rook cafe's mogelijk. precies wat ik wil. Iedereen moet de vrijheid hebben om in een rookvrije of roker cafe te gaan. En voor de regelgeving was elke kroeg rookkroeg. Dus geen keuze. Zo denk ik er dus ook over. Vrijheid van keuze dat is waar ik achter sta .
Fatfreddy Geplaatst: 14 mei 2009 Geplaatst: 14 mei 2009 Origineel bericht van: RVP Sjaak houdt niet van keuzes. Hij laat het liever voor zich regelen door Den Haag. Dan is Sjaak blijkbaar niet de enige
pukje Geplaatst: 15 mei 2009 Geplaatst: 15 mei 2009 Dat vind ik nou altijd zo leuk, nooit gerookt maar toch denken te weten dat iedereen kan stoppen met roken. Laats zag ik nog een vrouw van 105 op TV ,die zat nog lekker te roken met een borreltje erbij. Ik kan ook zeggen je weet niet wat ge allemaal gemist hebt doordat je nooit rookt.
Johan45 Geplaatst: 15 mei 2009 Geplaatst: 15 mei 2009 Ook niet rokers roken (gedwongen) mee en kunnen dus heel goed meepraten over hoe smerig roken eigenlijk is. Vult u rustig aan !!!
Neptunus Geplaatst: 15 mei 2009 Geplaatst: 15 mei 2009 Wat ik me afvraag: in andere landen is al een langere tijd een verbod van kracht, weet iemand of men daar nog wel de wens heeft weer terug te gaan naar het oude systeem? Meestal moet men wennen maar wil men uiteindelijk niet terug, jammer dat de wetgever er een stokje voor heeft gestoken, maar dat gebeurt wel vaker, ik las vandaag dat de aanleg van een verbindingsweg tussen Arnhem en de A50 in Heteren moet worden stopgelegd omdat één boer moet gaan omrijden, weliswaar 10 km. maar toch! Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
pukje Geplaatst: 15 mei 2009 Geplaatst: 15 mei 2009 Ik weet b.v. dat duitsland eerst een streng rookverbod had maar dat nu kleine cafe's wel weer gerookt mag worden worden ,maar in duitsland is het weer van bundesland tot bundesland weer anders. In belgie was ook eerst strikt rookverbod ,nu mag gerookt worden als minder dan xx % gegeten wordt in het eet gelegenheid.
Neptunus Geplaatst: 15 mei 2009 Geplaatst: 15 mei 2009 Er staat mij iets van bij dat men in bepaalde landen na een gewenning nooit meer terug wil naar de oude situatie. Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen