Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

mijn vraag: is er een stap voor stap uitleg hoe ik een usb stick kan gebruiken om een multiboot te maken voor de dreambox 800 hd

graag een uitgebreide uitleg want ik ben een echte noob hierin en heb dit nog niet eerder gedaan

kan ik de usb stick formateren via windows of moet deze zich in de dreambox bevinden?

hoe zet ik de image op de usb stick ?

usb stick is van sandisk type :cruzer 256 mb

Dreambox 800 HD

Samsung HD 320Gig intern

Wavefrontier T55-5LNB

Thor-Astra19,5-Astra23,5-Hotbird-28,5

CCcam 2.1.1

Sony Lcd 40W4000

Nabilo 0.10 BHole

SonyDD/DTSReciever DB930

Xbox360 Ps3

Geplaatst:

die sandisk ben ik bang voor gaat niet werken hoor ik heb hier ook een sandisk cruzer gehad (16 gig)en die werkte er niet mee.

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Geplaatst:

Je kunt de stick gewoon formateren als EXT3 op de PC.

Hierbij de handleiding voor Barry Allen.

Overigens als je de Nabilo pure flash van 2 mei 2009 in de flash zet, dan wordt Barry Allen automatisch geinstalleerd en kun je daarna Nab-10 in multiboot zetten.

Of de cruzer USB stick geschikt is weet ik niet

handleiding Barry Allen.pdf

Geplaatst:
Origineel bericht van: ome to
die sandisk ben ik bang voor gaat niet werken hoor ik heb hier ook een sandisk cruzer gehad (16 gig)en die werkte er niet mee.

Ik gebruik al jaren een sandisk, geen enkel probleem hoor.

Grts.
Geplaatst:

Sandisk zal ook wel geen probleem zijn maar het model denk ik namelijk cruzer die van mij werkte niet met BA toen heb ik een emtec gekocht voor 7 eurie (2gig) en die werkt perfect.

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Geplaatst:

Als je multiboot gaat doen, dan heb je geen garantie meer van de images(s) die je gaat gebruiken!

Multiboot is vragen om problemen.

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Geplaatst:

Multiboot is helemaal geen probleem

Wanneer U een Usb stick in de 800 aanbrengt en de Nabilo Pure flash Image in de flash van de box plaatst dan wordt op het einde van de installatie de Barry Allen geïnstalleerd en de Usb stick geformatteerd en gemount , deze hebt U verder nodig om de Images via Multiboot op de stick te plaatsen .

U kunt dan meerdere Images op de Usb stick plaatsen zelf met behoud van de meeste instellingen waaronder ook de kanalen lijst

Dus sorry maar wie komt vertellen dat Multiboot om problemen vragen is heeft volgens mij maar weinig ervaring met deze .

Zelf heb ik zes Images lopen op de multiboot en dit zonder ook maar èèn probleem .

Gast pieterg
Geplaatst:

multiboot werkt prima zolang je flash image en client images voor 99% hetzelfde zijn.

Zodra ze teveel gaan afwijken heb je kans op rare problemen.

Imagemakers houden niet zo van multiboot, omdat zeker de helft van de problemen die bij een imagemaker neergelegd worden, helemaal niet veroorzaakt zijn door het betreffende image maar door een rare multiboot combinatie.

Het bezorgt ze dus veel werk, en resulteert er vaak in dat je problemen niet direct serieus genomen worden als blijkt dat het om een multiboot installatie gaat.

Geplaatst:

Heb ik allemaal geen problemen mee multiboot werkt gewoon perfect met alle Images en ik ben daar toch ook al enkele jaren mee bezig .

Het belangrijkste is dat de Image in de flash over de laatste drivers beschikt en dat is dus bij Nabilo Pure flash zo .

Nabilo Pure Flash gebruik je dan ook niet als Image om naar te kijken dat laat je over aan de Image die u op de stick hebt

Geplaatst:
Origineel bericht van: pieterg
Imagemakers houden niet zo van multiboot, omdat zeker de helft van de problemen die bij een imagemaker neergelegd worden, helemaal niet veroorzaakt zijn door het betreffende image maar door een rare multiboot combinatie.

Sluit ik me van harte bij aan.

Overigens maak ik zelf ook wel dankbaar gebruik van BA om even snel een test image naar de DB te sturen en de machine te booten enzo zonder dat erbij hoef te staan. Maar ja, de nieuwe is toch voor ruim 99% weer gelijk aan de oude...

Voor gewoon dagelijks gebruik zou er geen reden moeten zijn om meer dan een image te plaatsen. Ik ben zelf druk met ontwikkeling bezig, en toch staat er na het weekend meestal maar 1 image in de interne flash en niks meer op de CF.
Geplaatst:
Origineel bericht van: egypt
Nabilo Pure Flash gebruik je dan ook niet als Image om naar te kijken dat laat je over aan de Image die u op de stick hebt

Van zo'n constructie snap ik eigenlijk het nut niet. Kun je toch net zogoed meteen een willekeurig recent image in de flash zetten, heb je tenminste ook nog een werkend systeem als je stick of CF de pijp aan Maarten geeft?
Geplaatst:

Wel het grote voordeel is voor de minder ervaren of de luie gebruikers die ook graag eens iets testen , en dit omdat er bij het laden of het testen van andere Images bijna niets meer in te stellen is want de meeste instellingen worden overgenomen .

Trouwens een Image volledig opstarten van nul met alles erop en eraan duurt voor iemand met een beetje ervaring amper 10 minuten .

Geplaatst:

dus als ik het goed begrijp is het niet zo moelijk en werkend , heb nu nabilo v 0.10 deze moet er dus af

(opnieuw flashen) en de laatste nabilo pure flash als image gebruiken met de barry allen , moet de usb stick zich meteen in dreambox bevinden ??

hoe zet ik de images op usb stick ?? via mijn pc of via ftp programma ??

stel alles staat op usb hoe start ik een bepaalde image op vanaf usb?

Dreambox 800 HD

Samsung HD 320Gig intern

Wavefrontier T55-5LNB

Thor-Astra19,5-Astra23,5-Hotbird-28,5

CCcam 2.1.1

Sony Lcd 40W4000

Nabilo 0.10 BHole

SonyDD/DTSReciever DB930

Xbox360 Ps3

Geplaatst:

Om te beginnen stop je een USB-Stick in je box.

Zet via de stopmode of het programma Dreamup Nabilo PureFlash in je box, automatisch wordt dan Barry Allen ook geinstaleerd.

Barry Allen zorgt er voor dat de USB-stick geformateerd wordt en daarna zet hij er de nodige software op.

Als dat allemaal werkt kan je de overige images, die je wil installeren, plaatsen in de directory: MB_Images op je USB-Stick of je harddisk m.b.v. het programma DCC E2 v1.10, via de plugin Barry Allen kan je dan kiezen welke image je wilt gaan installeren op je USB-Stick.

Bij het opstarten van je box krijg je een keuzemenu te zien van Barry Allen en kan je kiezen met welke image je verder op wil starten.

PS je kan natuurlijk ook kiezen om de image van "Milo" in de flash te zetten, alleen moet je dan zelf wel de plugin Barry Allen installeren.

Grts.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen