soeza16 Geplaatst: 12 mei 2009 Geplaatst: 12 mei 2009 ben op zich een beginner op dit vlak. probeer informatie te vinden over het afstellen van je schotel. nu kom ik heel veel informatie tegen die gebaseerd is op het afstemmen op 1 satelliet. maar hoe moet je ook de afstemming voor de 2de satelliet regelen. je kan dan toch niet je schotel weer bijdraaien. wil de schotel bevestigen aan mijn schuur. met mijn rug tegen de schuur kijk ik uit op het zuiden. de woning zelf ik 10 meter verderop gelegen. is er nog een bepaalde hoogte waar ik rekening mee moet houden?
Theo50 Geplaatst: 12 mei 2009 Geplaatst: 12 mei 2009 kijk wel of er geen obstakels zoals bomen inde weg staan,maar ik heb zelf één van mijn schotels op een paal van 1 1/2 meter in de tuin staan zonder problemen. Met de primaire satelliet die je als eerste afstelt zet je de schotel goed. Deze lnb moet zo dicht mogelijk in het midden zitten Begin wel met een steun of paal die naar alle kanten waterpas staat. Vervolgens schuif je de tweede lnb naar links of rechts om de sterkte maximaal te krijgen. Je kan dan de schotel inderdaad niet nog eens gaan verstellen. Als je Astra 1 en 3 wil ontvangen zou ik de Astra3 als primaire lnb nemen omdat die het zwakste is van de twee.
soeza16 Geplaatst: 12 mei 2009 Auteur Geplaatst: 12 mei 2009 bedankt voor je snelle reactie en heldere uitleg. wil een schotel aanschaffen met een rail waar ik 4 lnb's in kwijt kan. altijd handig mocht ik meer willen ontvangen. ga het doen zoals je zeg. eerst op astra 3 de schotel afstellen en dan vervolgens een tweede lnb plaatsen.
soeza16 Geplaatst: 13 mei 2009 Auteur Geplaatst: 13 mei 2009 kan je ook met een duo lnb volstaan. m.a.w. je richt hem zo in een keer uit voor zowel astra 1 en 3?
wolverine Geplaatst: 13 mei 2009 Geplaatst: 13 mei 2009 inderdaad maar dan zit je nadien wel met een klein probleem indien je LNB's bij wil plaatsen voor andere satellieten. Indien je meerdere LNB's wilt aansluiten op je ontvanger heb je zowiezo een Disecq-switch nodig(bij een duo-lnb zit die meestal al in de LNB ingewerkt) Als je nu je DUo-LNB zou laten zitten en je zet er bvb nog een LNB bij voor hotbird dan zou je maw de uitgang van je duo lnb moeten aan een disecq-switch koppelen samen met de uitgang van de hotbird LNB. Vele ontvangers kunnen dit niet aan. Aangezien ik uit je post opmaak dat je een rail zou aanschaffen voor max 4 sattelieten zou ik kiezen voor twee oafzonderlijke LNB's en al direct een 4-1 disecq switch nemen zodanig dat je achteraf minder kosten hebt. PS. Er zijn ook andere mogelijkheden om meerdere satellieten te ontvangen (motor, multityenne etc...) VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen