DSR7005 Geplaatst: 12 mei 2009 Geplaatst: 12 mei 2009 Met name bij het vrij zoeken naar kanalen is het erg lastig dat de kanalen bij verplaatsing niet opnieuw genummerd worden, 1242 intoetsen als je rechtsreeks naar ned1 wilt is en blijft lastig, daar komt bij dat met het vrije zoeken er beduidend meer vrij toegankelijke kanalen gevonden worden dan met de vaste fabriekstinstellingsscan. Noodkreet: is er ergens op het internet een slimmerik die de software aan kan passen? De helpdesk van Philips deelde mee dat de bestaande software nu eenmaal zo in elkaar zit. Kan er ook software van een andere leverancier ingeladen worden (een Inverto schijnt innerlijk veel weg te hebben van de DSR 7005)?. Philips DSR7005, Strong 8100
satmarc Geplaatst: 17 mei 2009 Geplaatst: 17 mei 2009 Bij mij weten is er geen aangepaste software beschikbaar voor deze ontvanger, en tot op heden is de ontvanger ook niet aan te passen via een computer of iets dergelijks. Je probleem van de kanalen zou simpel op te lossen moeten zijn door gebruik te maken van een favorietenlijst waarmee je zelf kunt bepalen welke kanalen waar staan. Waarom maak je geen gebruik van de fastscan mogelijkheid van Canal Digitaal in deze ontvanger, dan staan je NEderlandse zenders op de juiste plek, en laat daarna je ontvanger zoeken naar nieuwe kanalen, zodat eventuele FTA kanalen die niet meegeladen worden met Canal Digitaal toch nog in je ontvanger geladen worden. Deze worden dan toegevoegd en overschrijven niet je bestaande posities. Suc6, en trouwens .... welkom op dit forum. Zolang mijn baas denkt dat hij goed betaalt, doe ik net alsof ik hard werk.
DSR7005 Geplaatst: 29 mei 2009 Auteur Geplaatst: 29 mei 2009 Zoals al eerder aangegeven heb je bij de fastscan maar toegang tot een zeer beperkt aantal zenders, geen enkele boven de nummering 499 is toegankelijk -in de nummering zitten bovendien grote gaten en zijn ook niet-toegangkelijke zenders opgenomen- (terwijl er 4000 opgeslagen kunnen worden) en ook als je de zenders overzet naar een faviorietenlijst blijft de nummering gehandhaafd. Als de vrije zoekmethode wordt toegepast vind je veel meer toegangkelijke zenders maar komt bijv. ned1 op kanaal 1242 te staan. De lijst begint ook niet met 1 maar met 20, de nummering vertoont grote gaten), bij verplaatsing naar begin blijft het kanaalnummer gehandhaaft, alleeen op en neer zappen door alle zenders kan dan, de enige oplossing is met vele favorietenlijsten werken en door die lijsten dan gaan zappen, rechtstreeks naar ned1 kan alleen maar door binnen de reactietijd 1242 in te toetsen, ned2 staat op 1242 enz. Je moet dus over een erg goed geheugen en snelle vingers beschikken dan wel zeer veel zappen tussen de favorietenlijsten. Op de oude Philips had ik soortgelijke zenders bij elkaar staan, beginnend bij nrs 44, 55, 77 en zo, je zapt er snel naar toe, sneller dan naar favorietenlijsten. Voor mij met deze idiote software voorlopig geen Philips meer. Philips DSR7005, Strong 8100
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen