Gerard 76 Geplaatst: 13 mei 2009 Geplaatst: 13 mei 2009 Ben me sinds kort aan het verdiepen in deze schotel aangezien ik dagelijks naar bovenstaande satellieten kijk. dus daar zal de beperking niet zo gauw aan liggen. Heb 3 satelliettuners in de 8000 zitten, dus daar zal de beperking niet zo gauw aan liggen. Nu gaat dat met een motor prima,maar wanneer ik ga opnemen met de DM8000 kan ik dus niet meer draaien vanwege de opname.... Maar met een switch aan zo'n T55 kan ik toch maar 1 tuner aansturen? Nu las ik op dit forum ook over multiswitches, en de daarbij behorende quattro LNB's. Maar in mijn geval gaat het over 6 satellieten, echter hoe ik deze aansluit en met wat voor LNB's is me niet duidelijk. Mijn wens is dus dat ik met de 3 tuners in de DM8000 volledig onafhankelijk van elkaar kan kijken/opnemen van elke bovengenoemde satelliet. Is dit wel eens haalbaar?
Moderator ceesv Geplaatst: 13 mei 2009 Moderator Geplaatst: 13 mei 2009 Ik heb in mijn T-90 Quad LNB's gemonteerd. Daardoor kan ik per LNB (Sat. positie) 4 ontvangers (of diseqc switches)tegelijk aansluiten. Er zijn diseqc schakelaars, waar je tot 10 LNB's kunt aansluiten. Daardoor kan je op 4 verschillende tuners alles zien wat je maar wilt. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Snuffer Geplaatst: 13 mei 2009 Geplaatst: 13 mei 2009 Dit heb ik hier met een wavefield T55 1 W 5 E 13 E 19 E 23 E 28 E 33 E 36 E 39 E Dus het moet lukken haha TBS IPTV FEEDS NETWERK MAKEN .
wolverine Geplaatst: 13 mei 2009 Geplaatst: 13 mei 2009 Als het over zes sattelieten gaat en drie tuners dan ga je volgens mij dus dit moeten hebben: * 6 Quad LNB's (er bestaan naar mijn weten geen lnb's met drie uitgangen) * 3 disecq-switches 8in-1out (ik denk dat er geen 6in-1out bestaan) je gaat dus per lnb-uitgang(voor jouw geval slechts 3 van de vier) met een stuk coax-kabel naar een verschillende disecqswitch en van die disecq switch ga je met een coaxkabel naar 1 van je tuners. Zo zou ik het doen indien ik dit voor mezelf zou willen doen. VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar
Theo50 Geplaatst: 13 mei 2009 Geplaatst: 13 mei 2009 Ik neem aan dat je die T55 nog moet aanschaffen omdat je met een motor hebt gewerkt. Waarom neem je dan geen Visiosat Big Bisat? Kwaliteit is heel goed van deze schotel en het afstellen is een eitje. Kunnen 8 lnb's op en je kan er 40 graden mee overbruggen, dus ruim genoeg om van de Thor naar de Hotbird te gaan. Ik heb er trouwens zelf een die van de Astra2 op 28 oost tot aan de Telstar 12 op 15 west staat afgesteld en dat is dus zelfs ruim 43 graden. Dat gaat niet voor alle transponders even goed moet ik eerlijk toegeven, maar dat ligt waarschijnlijk aan de NTSC uitzendnorm en niet aan de schotel.
Gerard 76 Geplaatst: 13 mei 2009 Auteur Geplaatst: 13 mei 2009 Om eerlijk te zijn laat ik m'n keuze afhangen van andermans ervaringen. ik lees veelal goede ervaringen met de t55 en de bigsat heb ik nog niets over gelezen... het liefst zou ik de triax laten hangen, maar dat lijkt me in dit geval geen optie... momenteel werkt de motor nog uitstekend en ik haal 'm er ook niet zomaar ff af. ik wil eerst goed weten waar ik aan toe ben voordat ik een kapitaal uitgeef aan een andere schotel.
Obi Wan Geplaatst: 13 mei 2009 Geplaatst: 13 mei 2009 Je kunt overwegen om een triax multifeed met astra1,2,3 en hotbird op je bestaande triax te plaatsen. Je hebt dan wel geen sirius en thor maar je investering is wel kleiner. Mocht je later willen uitbreiden kun je je lnbs blijven gebruiken en een andere schotel nemen. Een bigbi is makkelijker en ook mooier kwa zicht dan een wavefrontier. Die is echt huge, vooral de T90 (heb er zelf een afgesteld en was echt verbaasd toen dat ding aankwam, is zeker niet te vergelijken met je triax 88 cm). Groetjes Xtrend ET9000 - OpenPLi 4.0Ontvangst: 7,13,19,23,28,42E
redfox Geplaatst: 13 mei 2009 Geplaatst: 13 mei 2009 hi Obi Wan, zou jij de Visiosat Bigsat prefereren boven de Wavefrotier T55? Ik heb nu een Triax 88 hangen met 4 lnb's, dit tot volle tevredenheid, maar wil naar een schotel met 6 à 8 lnb's. Wellicht zijn er nog anderen die hier een oordeel over hebben. Ik werk verder met twin Alps lnb's (smal model) die ik van de Triax 88cm zo kan overzetten........... Dreambox DM8000 rev 1.2 OpenPli 4.1Visiosat Big Bisat, 7 x twin lnb Alps 28E-23E-19E-13E-7E-1W-5W2 x EMP-Centauri P.168-W V2Satlook NIT Color
Obi Wan Geplaatst: 13 mei 2009 Geplaatst: 13 mei 2009 De wave is goedkoper dan de bigbi maar kwa looks en uitrichten is het wel wat gunstiger dan de wave. Bovendien heeft de bigbi 40 graden boog en de T55 heeft een smallere arc. De T90 is echt groot, vergis je niet!! Als je het geld kan missen zou ik de BigBi nemen. Ga dan wel voor Alps lnb's inderdaad. Er zijn mensen die de nieuwe multifeed Inverto's erop hebben gezet maar dat zijn zulke pauper lnb's..... Xtrend ET9000 - OpenPLi 4.0Ontvangst: 7,13,19,23,28,42E
Tuneboy Geplaatst: 14 mei 2009 Geplaatst: 14 mei 2009 Ik heb zopas een big bi geinstalleerd met Alp's twin LNB's en ben er super tevreden van. een T90 was voor mij gewoon te groot. Is een veel te lomp ding en zeker als hij iets in het zicht staat. Wanneer je die kunt wegsteken is dit natuurlijk ook een goede zaak. Greetz
Gerard 76 Geplaatst: 14 mei 2009 Auteur Geplaatst: 14 mei 2009 Heb es ff zitten rekenen, maar het is idd wel een flinke investering. 6 quads,3 switches en de t55 zelf, en natuurlijk fatsoenlijke coax ertussen. maar daar krijg je dan wel wat voor terug! geen tijdenlang wachten als je draait van 0.8 west naar 28.2 oost, en volledig onafhankelijk kijken/opnemen.
hd1450 Geplaatst: 18 mei 2009 Geplaatst: 18 mei 2009 Hoi Gerard, Ik sluit mij aan bij Wolverine. Zelf heb ik ook 7 lnb's op een 7025 (welke jou wel bekend is)met een 8/1 en een 4/1 switch. Maar eigenlijk heb ik maar 1 lnb waar het nodig is om tegelijk onafhankelijk te kijken en te kunnen opnemen. Al die andere kijk je naar of neem je op. Kijken en opnemen tegelijk van bv Astra 3 is bij mij nog niet voorgekomen. Als je dit goed afweegt,dan kun je op die manier ook nog het e.e.a. besparen.
Gast m.boretti Geplaatst: 18 mei 2009 Geplaatst: 18 mei 2009 Ik heb een T90 gehad, maar deze schotel was knap lastig af te stellen. Nu heb ik een T55, en die is ook niet makkelijk goed af te stellen. Ik zit er zelf aan te deneken om de Bigsat te kopen, oa omdat het afstellen wat makkelijker gaat. Ik heb nu 5 lnb's hangen in de T55: 28, 13, 19, 10 oost en 5 west. De Thor en Sirius heb ik een een schtel van een meter hangen, en voor de hoofdtv 3 lnb's in een 90 cm schotel. Op de bigsat wil ik dan de eerste twee schotels vervangen. Het wordt anders zo'n rommeltje aan mijn achtergevel!
hd1450 Geplaatst: 18 mei 2009 Geplaatst: 18 mei 2009 Was vergeten te melden dat ik een triax multi-schotel heb,die met 2"armen" met rail er tussen om de lnb's op te plaatsen en te verschuiven.
Gast Andrew Geplaatst: 18 mei 2009 Geplaatst: 18 mei 2009 Origineel bericht van: Snuffer Dit heb ik hier met een wavefield T55 1 W 5 E 13 E 19 E 23 E 28 E 33 E 36 E 39 E Dus het moet lukken haha Zo dan! Ik zie dat je zelfs op 3 graden afstand zit bij 33, 36 en 39 E, heb je hier speciale (smalle) lnb's voor gebruikt of laat je de lnb's iets verspringen? André
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen